МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Визначення понять біогеоценоз, фітоценозОСНОВИ БІОГЕОЦЕНОЛОГІІ І ЛІСОВОЇ ФІТОЦЕНОЛОГІЇ
1. Визначення понять біогеоценоз, фітоценоз. 2. Взаємодія між рослинами у фітоценозах. 3. Рослини та їх консорти. 4. Організація фі тоценозів. 5. Динаміка фітоценозів. 6. Класифікація рослинності. Синтаксономічні одиниці.
Ліси у житті людини відіграють величезну роль. Надзвичайно важливими, крім постачання деревини, є їх водоохоронні, гідрологічні, ґрунтозахисні, санітарно-гігієнічні та інші корисні функції. Це ліси пом'якшують клімат, в результаті чого підвищується ефективність сільськогосподарського виробництва. Ліси є найбільш ефективним засобом підтримання природного стану біосфери, як середовища життя і діяльності людей. Разом з тим ліси є джерелом деревини, цінної сировини для різних галузей виробництва. Якщо врахувати що найсильніший вплив живої природи на неживу здійснюється саме через ліси, то стає зрозумілим їх велике значення в житті людини. Що стосується України, то площа лісів становить близько мільйона гектарів (980 тис. га), або 16% території. Запас деревини в лісах України близько 750 млн.м3 або всього-на всього 0,4 % від світового. На душу населення в нас припадає 0,18 га лісу та 14 м3 деревини. Питання про ліс - основне серед екологічних проблем людства. Особливо загрозливе становище тропічних лісів - легень планети. Лісова рослинність найбільш різнобічна щодо різних напрямків використання. Тому питання про будову рослинних угруповань, в т.ч. лісових є актуальним. Щоб говорити про примноження і раціональне використання лісової рослинності треба її добре знати. І рубання, і догляд за насадженнями, і всі інші лісогосподарські заходи будуть ефективними лише тоді, коли спеціаліст буде орієнтуватися у будові і взаємодії різних компонентів лісу: дерев і чагарників, кліматичних, ґрунтових, гідрологічних умов; лісової фауни, мікрофлори і т.д. Адже кожна ділянка лісу – це єдність організмів і факторів середовища. Вже здавна, з самого початку виникнення лісознавства ботаніки і лісівники почали виділяти такі єдності, тільки називали їх по-різному: мікрокос, біокос, біоценоз, біогеоценоз, екосистема, фація тощо. Корифей наукового лісівництва в Росії Г.Ф. Морозов на початку XX сторіччя дав таке визначення лісу: "Лісом ми будемо називати таку сукупність деревних рослин, в якій спостерігається не тільки взаємовплив одних на одних, але також і на зайнятий грунт і атмосферу". Отже, він підкреслює що ліс – це своєрідна єдність організмів і факторів середовища. А для того щоб успішно вести лісове господарство, потрібно знати природу лісу у всій її всебічності. Вчення Г.Ф.Морозова розвинув В.М. Сукачов і створив науку про біогеоценози – біогеоценологію. За В.М.Сукачовим (1964), біогеоценоз – це сукупність на певному проміжку земної поверхні однорідних природних явищ - атмосфери, гірської породи, рослинності, тваринного світу і світу мікроорганізмів, грунту і гідрологічних умов, що має свою особливу специфіку взаємодії цих складових компонентів і певний тип обміну речовиною та енергією між собою та іншими явищами природи, що є внутрішньо суперечливою діалектичною єдністю, яка знаходиться у постійному русі, розвитку. Як видно з рис. 1, біогеоценоз має п'ять основних складових: • фітоценоз – сукупність багатоклітинних рослин, що займають певну площу; • зооценоз – сукупність всіх багатоклітинних тварин на даній території; • мікробоценоз – сукупність одноклітинних організмів на цій же території; • едафотоп – грунтові умови; • кліматоп – атмосферні умови.
Читайте також:
|
||||||||
|