Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність та специфіка менеджменту в освіті

УПРАВЛІННЯ В ОСВІТІ

ФАКТОРИ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ РОЗВИТОК

З огляду на викладене, зрозуміло, що основними факторами, які обумовлюють та забезпечують розвиток управління в освіті, є:

1. Екзогенні фактори (зовнішнього середовища):

• науково-технічний прогрес;

• зміни соціально-економічного стану в країні;

• характер та особливості управління суспільством на різних історичних етапах розвитку країни;

• зміни у ставленні та вимогах держави і суспільства до школи;

• розвиток психолого-педагогічної науки, теорії управління та інших суміжних наук;

• тенденція входження керівників освітніх закладів до загального менеджерського складу;

• соціально-політичні фактори;

• світовий контекст розвитку освіти, розширення міжнародної активності, зв'язків;

• ринкові фактори.

2. Ендогенні (внутрішні) фактори:

• зміна освітньої парадигми;

• розвиток школи як соціально-педагогічної системи;

• тенденції щодо моделювання навчально-виховних закладів, розширення мере­жі шкіл різних типів;

• «тиск знизу», що позначається у незадоволенні учасників навчально-виховно­го процесу існуючою системою шкільного управління;

• зростаючі вимоги до особистості керівника освітнього закладу, рівня його функціональної компетентності;

- • оновлення змісту освіти та технологій навчання;

• зміни у фінансуванні освіти та засобах регулювання діяльності навчальних закладів.

Серед численних революцій XX ст. (соціальних, технічних, інформаційних) була і революція управлінська. Саме в цьому столітті сформувалася наука управ­ління, яка інтенсивно розвивається і проникає майже в усі галузі людської діяль­ності.

Дещо із запізненням менеджмент прийшов у сферу освіти. Потреба у професі­оналізації шкільних управлінців почала усвідомлюватись на Заході у 60-ті роки, а унашій країні — лише в 90-ті роки.

Звичайно, існувала система підвищення кваліфікації керівних кадрів, але вона вже не могла розв'язувати проблеми концептуальності, професіоналізації управ­ління. Саме наприкінці 80 — на початку 90-х років загострилося питання про надання професійного статусу керівникові школи.

Як наслідок — перші спроби вищих освітніх закладів готувати нове покоління керівників — менеджерів освіти.

Ю. А. Конаржевський констатує, що, на жаль, ми були і залишились краї­ною крайнощів. Від нехтування, ігнорування менеджменту ми прийшли до лихоманки менеджменту: постійно видаються сумнівні книги про управління капіталістичними компаніями; про те, як керувати людьми і собою; створю­ються десятки факультетів менеджменту, на яких лекції читають вчорашні партократи із університету марксизму-ленінізму; реклами обіцяють, що в школі менеджменту за три (!) місяці ви зможете отримати англійський диплом мене­джера і т. д.

Мабуть, треба зупинитись. По-перше, не можна бездумно впроваджувати за­хідні моделі і підходи до управління, забувати, що сліпе, механічне перенесення структур управління із однієї соціокультурної системи до іншої не можливе, воно уподібнюється рабському наслідуванню. Воно не можливе без нашого вітчизняно­го підґрунтя.

По-друге, необхідно створювати і забезпечувати відповідним змістом свої школи підготовки спеціалістів, із урахуванням наших можливостей, і передусім — фінан­сових, ментальних.

Три напрямки підготовкименеджерів.Так, у світі існує три основних напрямки підготовки менеджерів:

1.Американський тип школи менеджменту: менеджера готують заздалегідь — протягом 3—6 років.

2. Європейський тип школи менеджменту: менеджера формують, поєднуючи теорію освіті, теоретичну і практичну підготовки.

3. Японський тип школи менеджменту: теоретична підготовка + практична ро­бота + шефська (наставницька допомога) + самонавчання.

В Україні сьогодні діють різні підходи до підготовки нової генерації керівни­ків; ми ще не визначились із провідним. Але слід відмітити, що дуже важливим є особистісний фактор, ступінь зацікавленості самого управлінця у професійному зростанні.

Для порівняння приклад.

Як призначають директора навчального закладу в американській традиції:

1) обов'язкова вища (бажано: педагогічна або психологічна) освіта;

2) обов'язкова школа менеджменту (відповідна професійна підготовка);

3) розробка та захист моделі розвитку закладу освіти (конкретного, де оголоше­но вакансію на керівну посаду);

4) участь у конкурсі проектів та його визнання шкільним колективом;

5) призначення за контрактом.

А у нас? Згадайте, як на керівну посаду прийшли Ви...

Тому значна увага у становленні професіонала-управлінця приділяється моти­вації навчання, професіоналізму, рефлексії керівника й усвідомлення свого ста­тусу і провідної ролі в освіті та суспільстві.

Нині школі та суспільству вкрай необхідні керівники, які вміють висловлювати ідеї, брати на себе відповідальність, викликати інтерес до себе та пропагованих ідей, йти на ризик, вести за собою. Джон Д. Рокфеллер говорив, що вміння поводитися з людьми — такий же товар, як цукор чи кава, що купують за гроші: «І я здатний платити за таке вміння більше, ніж за будь-який інший товар у цьому світі».

Хоча менеджмент в освіті є породженням 90-х років XX ст. та виник він на ґрунті школознавства 20-х — 80-х років.

4. СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ «УПРАВЛІННЯ»,


Читайте також:

  1. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  2. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  3. Базові засади менеджменту
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  7. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  8. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  9. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  10. БУДІВНИЦТВО В ПЕРСПЕКТИВІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  11. Бюджетне регулювання, його сутність та методи здійснення
  12. Бюджетні установи: сутність та класифікація.




Переглядів: 1657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хрущовська відлига | КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ».

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.