Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи мікроциклів

У практиці окремих видів спорту зустрічається від чотирьох до дев'яти разів-особистих типів мікроциклів.

Втягуючі мікроцикли характеризуються невисокою сумарною навантаженістю і спрямовані на підведення організму спортсмена до напруженої тренувальної роботи. Застосовуються в першому мезоциклі підготовчого періоду, а також після хвороби.

Базові мікроцикли (загальнопідготовчі) характеризуються більшим сумарним обсягом навантажень. Їх основні цілі - стимуляція адаптаційних процесів в організмі спортсменів, вирішення головних завдань техніко-тактичної, фізичної, вольової, спеціальної психічної підготовки. В силу цього базові мікроцикли складають основний зміст підготовчого періоду.

Контрольно-підготовчі мікроцикли поділяються на спеціально підготовчі і модельні.

Спеціально підготовчі мікроцикли, що характеризуються середнім обсягом тренувального навантаження і високої змагальною і наближено змагальної інтенсивністю, спрямовані на досягнення необхідного рівня спеціальної працездатності в змаганнях, шліфовку техніко-тактичних навичок і вмінь, спеціальну психічну підготовленість.

Модельні мікроцикли пов'язані з моделюванням змагального регламенту в процесі тренувальної діяльності і спрямовані на контроль за рівнем підготовленості і підвищення здібностей до реалізації накопи-ленного рухового потенціалу спортсмена. Загальний рівень навантаження в ньому може бути більш високим, ніж у майбутньому змаганні (правило переви-шує впливу).

Ці два види контрольно-підготовчих мікроциклів використовуються на заключних етапах підготовчого та змагального періоду.

Підвідні мікроцикли. Зміст цих мікроциклів може бути різноманітним. Воно залежить від системи підведення спортсмена до змагань, особливостей його підготовки до головних стартів на заключному етапі. У них можуть вирішуватися питання повноцінного відновлення і психологічного налаштування. В цілому вони характеризуються невисоким рівнем обсягу і сумарною інтенсивності навантажень.

Відновлювальні мікроцикли зазвичай завершують серію напружений-них базових, контрольно-підготовчих мікроциклів.

Відновлювальні мікроцикли планують і після напруженої змагальної діяльності. Їх основна роль зводиться до забезпечення оптимальних умов для відбудовних і адаптаційних процесів в організмі спортсмена. Це обумовлює невисоку сумарне навантаження таких мікроциклів, широке застосування до них засобів активного відпочинку.

Змагальні мікроцикли мають основний режим, які відповідають програмі змагань. Структура і тривалість цих мікроциклів визначаються специфікою змагань у різних видах спорту, загальним числом стартів і паузами між ними. В залежності від цього змагальних мікроцикли можуть обмежуватися стартами, безпосереднім підведенням до них і відновними заняттями, а також можуть включати і спеціальні тренувальні заняття в інтервалах між окремими стартами та іграми.

У практиці спорту широко застосовуються мікроцикли, що отримали назву ударних. Вони використовуються в тих випадках, коли час підготовки до якогось змагання обмежено, а спортсмену необхідно швидше домогтися певних адаптаційних перебудов. При цьому ударним елементом можуть бути обсяг навантаження, її інтенсивність, концентрація вправ підвищеної технічної складності і психічної напруженості, проведення занять в екстремальних умовах зовнішнього середовища. Ударними можуть бути базові, контрольні-підготовчі та змагальні мікроцикли в залежності від етапу річного циклу і його завдань.

В окремих мікроциклах повинна плануватися як робота різної спрямованості, що забезпечує по можливості вдосконалення різних сторін підготовленості, так і робота більш чи менш вираженій переважної спрямованості у відповідності з закономірностями побудови тренування на конкретних етапах річної та багаторічної підготовки.

 




Переглядів: 7249

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика мікроциклу | Типи мезоциклів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.