Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуаційний підхід.

Системний підхід.

Рис. Функції менеджменту та їх взаємозв’язок.

Процес управління за своєю сутністю є загальною сумою всіх функцій управління.

 

Базується на використанні теорії систему менеджменті з кінця 50-х років.

Система –це сукупність взаємопов’язаних елементів ( частин ), які, постійно взаємодіючи, визначають її характер. Усі організації ( об’єкти управління ) є системами, які складаються з таких елементів, як структура, завдання, технологія, люди і цілі.

Існують закриті ( мають фіксовані жорсткі межі, не залежать від навколишнього середовища ) та відкриті ( взаємодіють із зовнішнім середовищем ) системи. Всі організації є відкриті системи.

Великі частини системи самі можуть утворювати системи, які стосовно першої системи можна називати підсистемами ( цехи, відділи тощо ). Цей поділ можна продовжити. Слід вивчати всі підсистеми організації ( технічну, економічну, соціальну та ін. ). Попередні школи зосереджували увагу на якості однієї підсистеми, а це вело до невдач.

 

Розроблений наприкінці 60-х років ситуаційний підхід випливає зпоняття ситуації як конкретного набору обставин,що діють на організацію протягом певного часу. Він спрямований на підбір прийомів менеджменту для розв’язання конкретних управлінських ситуацій з метою найбільш ефективного досягнення цілей організації.

При цьому менеджер повинен:

1) розуміти процес управління, аспекти індивідуальної та групової поведінки, процедури системного аналізу, методи планування, мотивації і контролю, кількісні методи прийняття рішень;

2) уміти оцінювати сильні і слабкі сторони методик, які використовуються;

3) правильно оцінювати фактори, які відіграють найважливішу роль у даній ситуації, і ефект від переміни змінних величин;

4) знаходити прийоми менеджменту, які будуть мати найменший негативний ефект.

В Україні управлінська наука розвивалася в рамках підходів, які панували в колишньому СРСР. Хоча дослідження спрямовувалися врешті-решт на удосконалення адміністративно-командної системи, певний досвід (позитивний і негативний) у галузі управління був накопичений.

Період формування національної економіки України і здійснення економічних реформ потребує окремого вивчення та викладу.

 

Науковці виділяють 7 етапів розвитку управлінської науки за радянських часів:

І етап (1917-1921) розроблено форми і методи державного централізованого управління виробництвом, обґрунтовано принципи централізму, організаційні методи управління, диктатури і державного регулювання.

 

ІІ етап (1921-1928) здійснювалося подальше вдосконалення адміністративного управління виробництвом, з’явилися трести і синдикати, а також формально вивчалася можливість участі трудящих в управлінні.

 

ІІІ етап(1929-1945) пов’язаний з організацією індустріальної бази суспільного виробництва і присвячувався вдосконаленню структур управління, методів підбору кадрів, плануванню і організації.

 

ІV етап(1946-1965) характеризується пошуком нових форм функціонування і взаємодії державних органів управління, спробою переходу до територіальної і територіально-галузевої системи управління, що врешті-решт призвело до поглиблення адміністрування.

 

V етап(1965-1975) здійснена спроба господарської реформи шляхом посилення ролі економічних методів управління.

 

VI етап(1975-1985) характеризується все більш глибоким усвідомленням неможливості реформування адміністративно-командної системи. Він підтвердив необхідність радикальної зміни економічних відносин і корінних економічних реформ, проведення яких слід віднести до VII етапу (започаткований у 1985 р.).

VII етапможна поділити на 5 підетапів , з яких слід відмітити 5-й етап- початок ринкових реформ. Реалізація цього під етапу здійснюється вже в умовах розвитку незалежної національної економіки України.


Читайте також:

  1. IV етап. Ситуаційний підхід
  2. Багаторівневий підхід. Протокол. Інтерфейс. Стек протоколів.
  3. Інтегровані підходи до управління (процесний, системний, ситуаційний).
  4. Комплексний підхід.
  5. Ландшафтно – екологічний підхід. Визначення ландшафтної екології.
  6. Процесний підхід.
  7. Системний підхід.
  8. Системний підхід. Основні принципи та аспекти.
  9. Ситуаційний аналіз
  10. Ситуаційний аналіз.
  11. Ситуаційний аналіз.
  12. Ситуаційний менеджмент




Переглядів: 1291

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процесний підхід. | Поняття формалізованого показника.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.