МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Типи лідерів-керівниківОбов'язки трансакційних керівниківполягають у поясненні підлеглим характеру робочих завдань і визначених цілей, створенні структур, забезпеченні винагороди, турботі про підлеглих та задоволенні їхніх соціальних потреб. Сильна сторона трансакційних керівників — можливість забезпечення виконання функцій управління. Вони працелюбні, витримані, тверезо мислять, пишаються добре відрегульованою роботою. Зазвичай вони зосереджуються на безособових аспектах процесу праці — планах, графіках, бюджеті. У них сильно розвину-е почуття обов'язку перед організацією та усвідомлення необхідності іткого виконання встановлених норм та правил. Харизматичні лідериза своїми можливостями та потенціалом перевершують трансакційних менеджерів. Харизматичний лідер здатний бувати співробітників до діяльності. Харизматичні лідери здійснюють емоційний вплив на підлеглих тримують певну ідею, мають власне бачення майбутнього, яке можуть передати підлеглим, «заражаючи» їх, мотивують їх до дій, спрямовя на реалізацію загальної ідеї. До харизматичних лідерів належать Мати Тереза, Мартін Лютер Кінг, Адольф Гітлер. Справжні харизматичні лідери не затримуються надовго в державних організаціях та структурах, тому що їх приваблюють соціальні рухи. Трансформуючі лідери.Трансформуючі керівники сильно нагадують харизматичних лідерів, але відзначаються особливими здібностями щодо впровадження інновацій та здійснення змін Трансформуючі лідери приходять до організацій у періоди значних стратегічних змін, наприклад на етапі «повернення до життя». Вони наділені здатністю керувати трансформаціями цілей, структур та управляти людськими ресурсами. Трансформуючі керівники аналізують і спрямовують взаємодію з підлеглими не тільки на основі правил, норм, розпоряджень аоо фінансових засобів.
Б.Басс (Вазз, 1990) визначив основні характеристики трансформуючого лідера: харизма, інтелектуальна стимуляція, турбота про задоволення емоційних потреб кожного працівника. До цього можна додати бачення перспектив, творчість і здатність відбору та підготовки талановитих людей. Інтерактивні лідери.З приходом жінок на керівні посади в організаціях стає очевидним, що вони вдаються до інакшого, відмінного від чоловічого, стилю управління, який є надзвичайно ефективним у корпоративному оточенні. Інтерактивний чиновник турбується про досягнення консенсусу, участь у роботі всіх членів колективу, налагодження взаєморозуміння та взаємодії. Сервісні керівники. Концепція управління як сервісу, обслуговування передбачає, що в основу управління покладено піклування менеджера про задоволення потреб співробітників, що праця м задовольняти потреби індивіда такою мірою, якою працівник повине виконувати робоче завдання. Адміністративно орієнтовані керівники зосереджуються на фінансових та адміністративних аспектах своєї роботи. Вони створюють умови, достатні для нормального функціонування школи, докладають значних зусиль до того, щоб забезпечити нормальне фінансування школи. При цьому адміністративно орієнтований керівник не особливо піклується про якість викладання, зміст освіти, професійний рівень викладацького складу. Освітньо орієнтовані керівники навпаки, звертають увагу на ті види діяльності, які можуть позитивно впливати на освітній процес. Цей підхід, на наш погляд, є досить близьким зг своїми основними ознаками до підходу, в рамках якого розрізняються так звані «ефективні» та «малоефективні» школи.
К.Лейтвуд провівши емпіричне дослідження в галузі шкільного управління і виходячи з отриманих даних, розробив класифікацію типів поведінки шкільних директорів: • адміністративний керівник («адміністратор»); • керівник, орієнтований на людей («філантроп»); • керівник, орієнтований на зміст навчання («програмний менеджер»); • керівник, який розв'язує проблеми («системний розв'язувач проблем») (див. табл. 5.4). «Адміністратор»— керівник, головна мета якого полягає в тому, щоб мати добре організовану школу, яка ефективно функціонує. З огляду на це визначаються сфери особливої уваги та стратегії школи. Процес прийняття рішень таким керівником, як правило, характеризується автократичністю, реактивністю, непослідовністю, нарахуванням зворотного зв'язку. «Орієнтований на людей»— керівник, який зосереджується на забезпеченні гарних взаємин між людьми. Підвищена увага до стосунків, створення сприятливої атмосфери, уникнення конфліктів знижують результативність роботи щодо досягнення шкільної мети. Школи на чолі з такими керівниками переважно виявляються не дуже ефективними. «Програмний менеджер»концентру увагу на навчальній програмі (меті навчання, рівні викладання та можливостях учнів тощо). Директора такого типу можна зустріти в більї ефективних школах. Але оскільки діяльність цих директорів орієнто на лише на навчальну програму, вона не така ефективна, як робота і рівників четвертого типу. . Таблиця 5.4
|
||||||||
|