МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІІ. План1. Педагогічний експеримент щодо впровадження кредитно-модульної системи у вищих навчальних закладах України. 2. Сутність КМСОНП. Соціально-економічні й політичні зміни в суспільстві, зміцнення державності України, входження її у світове освітнє та наукове співтовариство неможливі без структурної реформи національної системи вищої освіти, пріоритетним завданням якої є модернізація вищої освіти відповідно до положень Болонської декларації. У рамках Болонського процесу висвітлюються ключові позиції щодо інтеграції вищої школи до Європейського Союзу, серед яких є запровадження кредитно-модульної технології навчання як новітньої моделі організації навчального процесу. Вона повинна забезпечувати вирішення наступних питань: створення нових освітньо-кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм; запровадження кредитного виміру навчальних дисциплін; орієнтацію навчального процесу на кінцеві діяльнісні цілі навчання (на задану діяльність); технологічність процесу навчання та його узгодженість з контролем результатів навчання; введення модульно-рейтингової системи оцінювання знань, перевагою якої повинна стати можливість здачі модулів поетапно та на підставі цього визначати семестровий, річний та підсумковий рейтинг студента. Питання кредитно-модульної системи висвітлено в працях українських та зарубіжних дослідників Степка М.Ф., Болюбаша Я.[1], В. Журавського і М. Згуровського[2], О. Грищенка[3], В. Кременя, М. Степка, Я. Болюбаша, В. Шинкарука, В. Грубінка, І. Бабіна[4], О. Лозинського[5], С. Ніколаєнка[6], Ю. Рудавського, П. Костробія, О. Лозинського, А. Загороднього[7], О. Спіріна[8], М. Степка[9], М. Степка, Б. Клименка, Л. Товажнянського[10], З. Тимошенка, О. Козаченка, А. Грехова, Ю. Гапона, Ю. Палехи[11], А. Алексюка[12], І.В. Мороза[13].
1. Педагогічний експеримент щодо впровадження кредитно-модульної системи у вищих навчальних закладах України Більш повну інформацію про педагогічний експеримент можна знайти в навчальному посібнику «Вища освіта України і Болонський процес». У рамках Болонського процесу сформульовано шість ключових позицій[14]: 1. Уведення двоциклового навчання. Фактично пропонується ввести два цикли навчання: перший – до одержання першого академічного ступеня і другий – після його одержання. При цьому тривалість навчання на першому циклі має бути не меншу трьох і не більше чотирьох років. Навчання в другому циклі може передбачати одержання ступеня магістра (через 1-2 роки навчання після одержання першого ступеня) або докторського ступеня (за умови загальної тривалості навчання 7-8 років). 2. Запровадження кредитної системи. Пропонується запровадити у всіх національних системах освіти систему обліку трудомісткості навчальної роботи в кредитах. За основу пропонується прийняти ECTS (Європейську систему перезарахування кредитів (залікових одиниць трудомісткості), зробивши її нагромаджувальною системою, здатною працювати в рамках концепції «навчання протягом усього життя». 3. Контроль якості освіти. Передбачається організація акредитаційних агентств, незалежних від національних урядів і міжнародних організацій. Оцінка ґрунтуватиметься не на тривалості або змісті навчання, а на тих знаннях, уміннях і навичках, які одержали випускники. Одночасно будуть встановлені стандарти транснаціональної освіти. 4. Розширення мобільності. На основі виконання попередніх пунктів передбачається істотний розвиток мобільності студентів. Окрім того, ставиться питання про розширення мобільності викладацького й іншого персоналу для взаємного збагачення європейським досвідом. Передбачається зміна національних законодавчих актів у сфері працевлаштування іноземців. 5. Забезпечення працевлаштування випускників. Одним із важливих положень Болонського процесу є орієнтація вищих навчальних закладів на кінцевий результат: знання й уміння випускників мають бути застосовані й практично використані на користь усієї Європи. Усі академічні ступені й інші кваліфікації мають бути затребувані європейським ринком праці, а професійне визнання кваліфікацій – спрощене. Для забезпечення визнання кваліфікацій планується повсюдне використання рекомендованого ЮНЕСКО Додатка до Диплома. 6. Забезпечення привабливості європейської системи освіти. Одним із головних завдань, яке має бути вирішене в рамках Болонського процесу, є залучення в Європу більшої кількості студентів з інших регіонів світу. Вважається, що введення загальноєвропейської системи гарантії якості освіти, кредитної системи накопичення, легкодоступних кваліфікацій тощо сприятиме підвищенню інтересу європейських та інших громадян до вищої освіти. З метою реалізації ідей Болонського процесу система вищої освіти України за рішенням колегії Міністерства освіти і науки від 24 квітня 2003 року було започатковано проведення педагогічного експерименту щодо запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації. Сутність педагогічного експерименту полягала у визначенні шляхів та механізмів: · адаптації ідей Європейської кредитної трансферної системи (ECTS) до системи вищої освіти України; · посилення ролі самостійної роботи студентів; · поглиблення впровадження новітніх педагогічних технологій; · забезпечення гнучкості програм навчання та можливості навчання студента за індивідуальними навчальними планами; · мотивація учасників навчального процесу на досягнення високої якості підготовки фахівців; · надання можливості студентові отримати професійні кваліфікації відповідно до його потреб та вимог ринку праці. З метою реалізації завдань педагогічного експерименту Міністерством затверджено: 1. Програму дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки на 2004-2005 роки (наказ МОН від 23 січня 2004 року №49). 2. Програму проведення педагогічного експерименту щодо впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації, відповідно до наказу МОН України від 23.01.2004 р. №48) яка визначала, що[15] темою експерименту стала кредитно-модульна технологія організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України. На першому етапі експерименту (2003-2004 роки) передбачалося розроблення навчально-методичних матеріалів, змісту освіти, форм організації навчального процесу тощо, їх апробація в експериментальних групах, визначених напрямів підготовки, спеціальностей. Другий етап (2005-2008 роки) передбачав внесення коректив до експериментальних матеріалів та їх апробація на більшому масиві учасників експерименту. Експеримент – створення передумов для входження освіти України до Європейського та світового освітнього і наукового простору шляхом впровадження в систему вищої освіти України основних ідей, сформульованих Болонською декларацією 1999 року та іншими документами Болонського процесу: · побудова Європейської зони вищої освіти як передумови розвитку мобільності громадян з можливістю їх працевлаштування; · формування та зміцнення інтелектуального, культурного, соціального та науково-технічного потенціалу України як складової Європи; · посилення міжнародної конкурентноспроможності як національної, так і Європейської систем вищої освіти, підвищення їх престижності в світі; · конкуренція з іншими системами вищої освіти за студентів, вплив та престиж; · підвищення визначальної ролі вищих навчальних закладів у розвитку національних та Європейських культурних цінностей (вищі навчальні заклади як носії національної та Європейської свідомості). Об’єкт експерименту – система вищої освіти України. Предмет експерименту – кредитно-модульна система організації навчального процесу (далі – КМСОНП) у вищих навчальних ІІІ-IV рівнів акредитації. Мета експерименту – розробити та експериментально перевірити технологію застосування елементів Європейської кредитно-трансферної та акумулюючої системи (далі ECTS) в системі вищої освіти України та створення сучасної системи управління якістю освітньої діяльності суб’єктів навчального процесу. Очікувані результати: · підвищення якості вищої освіти, конкурентноспроможності випускників та престижу національної вищої освіти; · введення в дію системи стандартів вищої освіти з урахуванням специфіки кредитно-модульної системи; · створення системи оцінювання якості освіти студентів, яка найбільш адаптована до вимог Болонської декларації; · нормативно-методичне забезпечення академічної мобільності студентів у вітчизняному та європейському освітянському просторі й створення передумов взаємного визнання дипломів державного зразка про вищу освіту відповідно принципів, передбачених ECTS; · відпрацювання робочого варіанту КМСОНП та необхідної науково-методичної документації з експериментальних напрямів. 3. Тимчасове положення про організацію навчального процесу за кредитно-модульною технологією підготовки фахівців[15], в якому запроваджено нові терміни відповідно до цілей цього положення, а саме: · кредитно-модульна система організації навчального процесу (далі - КМСОНП) – це модель організації навчального процесу, яка ґрунтується на поєднанні модульних технологій навчання та залікових освітніх одиниць (залікових кредитів); · заліковий кредит – це одиниця виміру навчального навантаження, необхідного для засвоєння змістових модулів або блоку змістових модулів; · модуль – це задокументована завершена частина освітньо-професійної програми (навчальної дисципліни, практики, державної атестації), що реалізується відповідними формами навчального процесу; · змістовий модуль – це система навчальних елементів, поєднаних за структурно-логічною схемою в межах певної дисципліни. 4. Визначено особливості впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу в умовах кредитно-модульного навчання[16]. Зазначеними документами визначено організаційно-методичні заходи та механізми проведення педагогічного експерименту.
|
||||||||
|