Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Кримінальна відповідальність

Одним з найважливіших принципів встановлення міри відповідальності за здійснення податко­вих правопорушень є принцип відповідності, який ставить цю міру в залежність від розміру вчиненої шкоди. На практиці цей принцип реалізується встановленням кримінальної відповідальності за на­вмисне здійснення податкових правопорушень, через що бюджет зазнав збитків у значних розмірах. Таким чином, кримінальну відповідальність слід розглядати як вищий ступінь відповідальності плат­ника податків.

Підставою для кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить встановлений склад злочину. При цьому особа вважається не винуватою у скоєнні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Суб'єктом кримінальної відповідальності можуть бути тільки фізичні особи. При здійсненні податкових правопорушень в якості суб'єкта виступають службові особи підпри­ємств (установ, організацій), а також громадяни України (іноземці й особи без громадянства), що займаються підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи.

Законом України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 p., №1251-XII визначено вичер­пний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів), сплата яких є обов'язковою.

Об'єктивна сторона основного складу злочину характеризується наявністю трьох обов'язкових ознак:

– діяннями у вигляді ухилення від сплати обов'язкових платежів;

– наслідками у вигляді збитку державі в значних розмірах;

– причинним зв'язком між діянням і наслідками.

Ухилення від сплати податків виражається в діянні, спрямованому на повну або часткову не­сплату податків, що повинні були сплачуватися відповідно до чинного законодавства.

Ухилення можуть проявлятися у різних формах: неподанні податкових декларацій і розрахун­ків; приховуванні об'єктів оподаткування або їх заниженні та ін. Вони залежать від видів несплачених податків та категорій платників. Наприклад, засобом ухилення фізичних осіб від сплати податку з доходів фізичних осіб може бути подання до податкових органів чи до бухгалтерії за місцем одержання доходу підроблених довідок з наявності пільг по сплаті зазначеного податку.

Усі способи ухилення від сплати обов'язкових платежів можна об'єднати в такі основні групи:

– неподання документів, пов'язаних з розрахунком і сплатою податків (податкових декларацій розрахунків і т. ін.);

– заниження сум податків;

– приховування або заниження об'єктів оподаткування;

– неотримання або неперерахування до бюджету сум податку з доходів громадян;

– неповідомлення (приховування) про втрату права на одержання пільг по податках.

Неподання документів, пов'язаних зі сплатою податків, виражається в ненаданні до відповідного податкового органу в установлений термін декларацій, розрахунків та інших належних докуме­нтів з метою ухилення від сплати податків. Такі дії є одночасно і приховуванням об'єкта оподаткову­вання.

Заниження об'єктів оподатковування – це зменшення оподатковуваної бази, тобто невідображення в звітних документах, наданих до податкового органу, в повному обсязі об'єктів оподаткування, навмисний неправильний розрахунок оподатковуваної бази, заниження податкової ставки та ін., внаслідок чого податкові платежі сплачуються платником не в повному обсязі.

Кримінальним кодексом України ст. 212 «Ухилення від податків, зборів (обов’язкових платежів)” від 05.04.2001 р. (із змінами та доповнення 02.12.2010р.) встановлено кримінальну відповідальність платників податків :

1. Умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах, карається штрафом відтрьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Під значним розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов'язкових платежів, які в тисячу і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у великих розмірах, караються штрафом від п'ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Під великими розмірами коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов'язкових платежів, які в три тисячі і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені особою, раніше судимою за ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), або якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великихрозмірах, караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох роківз конфіскацією майна.

Під особливо великим розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів, інших обов'язкових платежів, які в п'ять тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

4. Особа, яка вперше вчинила діяння, передбачені частиною першою та другоюцієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила податки, збори (обов’язкові платежі), а також відшкодувала шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).


Читайте також:

  1. IV. Відповідальність сторін
  2. Адміністративна відповідальність
  3. Адміністративна відповідальність
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність
  6. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  7. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  8. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  9. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  10. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  11. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  12. Адміністративна відповідальність. Види адміністративних стягнень.




Переглядів: 612

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства | Тема 5. Інфляція і грошові реформи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.