Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Адміністративна відповідальність. Види адміністративних стягнень.

Адміністративна відповідальність -це один видів юридичної відповідальності, яка являє собою регламентовані нормами адміністративного права відносні між порушником адміністративно-правової норми та уповноваженим державним органом з приводу скоєного адміністративного правопорушення.

Хоча суть цих відносин і зводиться до обов'язку порушника перетерпіти ті обмеження, позбавлення або інші несприятливі наслідки, що визначені санкцією порушеної статті закону, по­няття "адміністративна відповідальність" зводити до поняття "адміністративне стягнення" не слід, оскільки адміністра­тивна відповідальність включає такі елементи, як державний осуд діяння і особи, яка його скоїла, і застосування до порушни­ка заходів, визначених санкцією порушеної статті закону, тобто адміністративного стягнення.

Будучи одним із видів юридичної відповідальності ад­міністративна відповідальність має всі загальні ознаки юридичної відповідальності, але, крім того, вона відзна­чається тим, що:

- вона передбачена і врегульована нормами адміністративного права;

- вона наступає за скоєння адміністративного проступку, тобто порушення адміністративно-правової норми;

- її суб'єктами можуть бути осудні фізичні особи, що досягли 16 років, службові і посадові особи, а також юридичні особи;

- до неї притягують, як правило, уповноважені органи вико­навчо-розпорядчої влади безпосередньо і лише в окремих , випадках суди.

У ст. 24.1 КУпАП зазначаються особливості відповідальності неповнолітніх віком від 16 до 18 років, - це:

1. зобов’язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

2. застереження;

3. догана або сувора догана;

4. передача неповнолітнього під нагляд батькам або іншим особам, що їх замінюють, педагогічному, або трудовому колективу.

У разі вчинення такими особами порушень, передбаченими статтями 173 (дрібне хуліганство), 174 ( стрільба з вогнепальної, пневматичної зброї), 44 ( незаконне пересилання та збут наркотичних засобів) та іншими, відповідальність настає на загальних підставах.

Підстави адміністративної відповідальності -це ті умови, за наявності яких можливе притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Розрізняють фактичну і процесуальну підставиадміністра­тивної відповідальності.

Фактичною підставоюадміністративної відповідальності є наявність у діянні особи складу адміністративного правопору­шення (тобто його об'єкту, об'єктивної сторони, суб'єкту і суб'єктивної сторони).

Процесуальною підставоюадміністративної відповідаль­ності є рішення уповноваженого органу (тобто індивідульний правовий акт) про притягнення конкретної особи до адміністра­тивної відповідальності.

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРОВАДЖЕННЯ -це вре­гульована нормами адміністративно-процесуального права діяльність уповноважених органів, спрямована на при­тягнення до адміністративної відповідальності осіб, які скоїли адміністративні правопорушення.

Залежно від виду органів, які здійснюють адміністра­тивне провадження, розрізняють три його види:

- адміністративний;

- судовий;

- здійснюваний громадськими органами.

Адміністративні стягнення- це заходи примусу,, що застосовуються уповноваженими органами від імені держави до осіб, винних у скоєнні адміністративного пра­вопорушення.

Зокрема, КпАП передбачає такі види стягнень:

1. - попередження (виноситься у письмовій формі);

2. - штраф, тобто грошове стягнення в доход держави;

3. - сплатне вилучення предмета, який став знаряддям об'єктом адміністративного правопорушення;

4. - конфіскація предмета, який став знаряддям або об'єктом адміністративного правопорушення;

5. - позбавлення спеціального права, наданого особі (права керу­вання транспортними засобами, права полювання, відібрання ліцензії тощо);

6. - виправні роботи - на строк до двох місяців. Відбуваються за місцем основної роботи порушника з відрахуванням із його заробітної плати до 20% в доход держави;

7. - адміністративний арешт — на строк до 15 діб.

До іноземців, крім стягнень, які застосовуються до громадян України, може бути застосоване і таке адміністративне стягнен­ня як видворення за межі України.

Залежно від особливостей застосування серед адміністративних стягнень розрізняють такі, що можуть застосовуватись лише як основні адміністративні стягнення і такі, що можуть застосову­ватись і як основні, і як додаткові адміністративні стягнення.

Адміністративними стягненнями, які можуть застосовува­тись і як основні, і як додаткові є сплатне вилучення предмета і його конфіскація. Всі інші адміністративні стягнення можуть бути застосовані лише як основні.

За одне правопорушення може бути накладене лише одне основне або одне основне і одне додаткове адміністративне стягнення.

Іноді, залежно від характеру впливу на правопорушни­ка, адміністративні стягнення поділяють на:

- стягнення морального характеру (наприклад, попередження);

- стягнення матеріального характеру (грошові або майнові);

- стягнення, звернені на особу порушника (наприклад, ад­міністративний арешт).

Самостійна робота: 1 год.


Читайте також:

  1. Адміністративна відповідальність
  2. Адміністративна відповідальність
  3. Адміністративна відповідальність
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  6. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  7. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  8. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  9. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  10. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  11. Адміністративна служба




Переглядів: 3367

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види адміністративних правопорушень. | Державна служба в Україні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.