МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Грамотнiсть та охоплення навнчанням.Індекси дюдського розвитку та економічної свободи 1. Iндекс людського розвцтку (ІЛР) — iнтегральний показник, який акумулує в собі такі показники: 1) тривалiсть життя; 2) грамотнiсть та охоплення навчанням; 3) ВВП на одну особу за паритетами валют, спiввiдношенням цiн на “споживчий кошик”, що складасться з декiлькох сотень товарiв та послуг. ІЛР вимрiюсться у вiдносних величинах: О < IЛР < 1 Грамотність— показник, що застосовується до населення вiком вiд 15 рокiв i старше 1 передбачас умiння читати й писати нескладнi тексти. 3) ВВП на одну особу— найслабша ланка в структурi ІЛР для України. За цим показником наша країна займає 96 мiсце серед 162 кран свiту. Цей Причина такого вразливого для України становища полягає насамперед у двократному зниженнi ВНП з 1990 до 1999 рр. Пожнавлення економiки нашо країни, яке розпочалось у 2000 р., сприяє позитивним эрушенням у ІЛР Украни. 2.Iндекс екоаомiчаоi свободи (ІЕС) — агрегований показник, щовключає десять факторiв, якi, в свою чергу, мають складну структуру засвiдчуiоть рiвеаь втручання уряду в економiку.Чим силькiший урядовий вплив на економiку, тим менший рiвень економiчно свободи, отже, чим вищий показник з будь-якого фактора, тим нижчий рiвень свободи, i навпаки. Фактори, що вазначають ІЕС: 1) торговедьаа полiтика, про ступiнь свободи якої засвiдчують такi показники: • середнiй рiвень тарифiв; • наявнiсть нетарифних бар‘єрiв; • корупцiя митних служб; 2) полiтика оподаткування, яка характсризусться: • величиною податкової ставки на найвищi доходи; • величиною податкової ставки на середнi доходи; • максимальною податковою ставкою на доходи корпорацiй; • iншими податками; 3) втручання уряду в економiку, про ступiнь якого свiдчать показники: • процент вiдрахувань вiд ВВП на утримання уряду; • частка власностi уряду в бiзнесi та iндустрії; • економiчний результат дiяльностi уряду; 4) грошова політика, де втручання уряду проявлясться насамперед у середньому рiвнi інфляцiї за визначений перiод; 5) потоки капiталiв та іноземаих iавестицiй. Цей фактор охоплює iнформадiю: • про закон про iноземнi iнвестицї; • наявнiсть бар’єрiв для iноземної власностi в бiзнесi; • наявнiсть бар’єрiв для промислових компанiй, вiдкритих для iноземних iнвесторiв; • наявнiсть перешкод (бар’єрiв) для iноземних компанiй; • наявнiсть чи вiдсутнiсть дозволу на земельну власнiсть для iноземцiв; • рiвнiсть в обслуговуваннi у межах закону для iноземних та мiсцевих компанiй; • наявнiсть бар’єрiв для повернення iнвестицiй iноземцями; • прийнятнiсть мiсцевого фiнансування для iноземних компанiй; 6) банкiвська справа. Про рiвень урядового впливу у цiй сферi свiдчать показники: • наявностi державної власностi на банки та її частки; • наявностi бар’єрiв для вiдкриття iноземними банками фiлiалiв та дочiрнiх фiрм; • впливу уряду на розмiщення кредитiв; • урядового регулювання у виглядi страхування денозитiв; • свободи у наданнi всiх видiв фiнансових послуг (купiвля i продаж нерухомостi, безпеки, страхового захисту тощо); 7) контроль за цiнами та рiвнем заробiтної плати як фактор урядового впливу включає: • закон про мiнiмальну заробiтну плату; • вiльне цiноутворення у приватному порядку незалежно вiд впливу уряду; • урядовий контроль цiн та його межi; • державнi субсидії бiзнесу, якi впливають на цiни; 8) права власності визначають рiвень економичної свободи за допомогою таких показникiв: • комерцiйних законiв, що визначають контракти; • санкцiонування iноземного арбiтражу у спiрних питаниях контрактiв; • експропрiацiї приватної власностi; • корупцiї судової влади; • зволiкання у судових рiшеннях; • гарантованої та захищеної законом приватної власностi; 9) державне регулювання еономiки передбачає: • лiцензування необхiдностi управляти бiзнесом; • полегшення процедури отримапня лiцензiй для бiзнесу; • корупцiю бiорократiї; • регулювання працi (встаяовлення тривалостi робочого тижня, оплачувана вiдпустка, вiдпустка у зв’язку з доглядом за дитиною та ін.); • захист довкiлля; • захист споживача; • регулювання стану здоров’я працiвникiв; • регулювання оподаткування у бiзнесi; 10) чорннй ринок — фактор, який є свiдченням непомiрного впливу уряду на економiку, вмiщує такi показники: • контрабанда; • крадiжка iнтелектуальної власпостi; • поставка сiльськогосподарських продуктiв; • поставка промислових виробiв; • надання послуг; • забезпечення транспортних перевезень; • поставка робочї сили. Кожний iз 10 економiчних факторiв, якi включають близько 50 змiнних, оцiнюється в балах вiд 1 до 5. Потiм визначається середньозважена оцiнка в балах за десятьма факторами. Цей коефiцiєнт i є кiлькiским показником рiвня економiчної свободи, яка, як і кожний iз факторiв, коливаеться в межах вiд 1 до 5 балiв. Оцiнка «1» - показник найбiльшої свободи в економiцi. Оцiнка «5» - сильний урядовий вплив i низький рiвень економiчної свободи. За рiвнем економiчної свободи всi крани подiляють на чотири групи: • вiльнi: 1,99 i нижче; • в основному вiльнi: 2,00—2,99; • в основному невiльнi: 3,00—3,99; • репресивнi: 4,00 i вище. ІЕС для Украни становив 3,80; для Росії — 3,45; для Бiлорусії — 4,04. 3. Рівень глобалізації 1) рiвень економiчноi iнтеграцiї, який визначасться обсягом зовнiшньої торгiвлi, iноземних iнвестицiй та «закордонних виплат», включаючи і заробiтну плату; 2) Персональнi контакти: • кiлькiсть мiжнародних поздок; • кiлькiсть туристичних поїздок; • кiлькiсть користувачiв мiжнародною поштою та iнтенсивнiсть обмiну iнформацiєю цим способом; • мiжнароднi телефоннi зв’язки (кiлькiсть користувачiв та частота i тривалiсть контактiв); 3) технологiя: • загальна кiлькiсть Iнтернет-серверiв; • кiлькiсть користувачiв Iнтернетом; 4) ступінь участi країни у мiжнародних зв’язках та дiяльнiсть міжнародних органiзацiй. Чим бiльшi зазначенi показники, тим вищий рiвень глобалiзацiї. РТ = (ВВПт.с. / ВВПоф)*100% де РТ — рiвень тiнізацiї економiки; ВВПт.с. — обсяг ВВП, створений у тiньовому секторi; ВВПоф— офiцiйний обсяг ВВП кран. Визначений таким чином рівень тінізації точніший, оскільки відображає рівень тінізації використання національних ресурсів не тільки всетедені націогальної економіки, а й за кордоном. Австрiйський економiст Ф. Шнайдер дослiдив дей показник стосовно сфери в 110 кранах свiту. “Сiра” сфера охоплює неоподаткованi доходи, отриманi при виробництвi легальних продуктiв у формах речових i неречових (послуг). Її слiд вiдрiзняти вiд нелегальної дiяльностi (торгiвлi наркотиками, краденими товарами i т. iн.). За оцiнками Ф. Шнайдера, за перiод 1990—2000 рр. найвищий рiвень тiнiзацiї в сферi економiки мали африканськi країни, де середнiй рiвень становив 42 % ВНД, у кратнах Пiвденної Америки — у середньому 41 ВНД, в Азiї — 26, у кранах колишнього СРСР — 38 %. У країнах Захiдної Європи цей показник сягав 18 %, iз них в Грецiї — 29, в Iталії — 27, а в Швеції та Австрiї — вiдповiдно 9 i 10 %. До країн iз низькою часткою економiки належать також США, Велика Британiя, Нова Зеландiя. Головною причиною високого рівня тінізації економіеи є непомітний тиск урядових структур на підприємницький сектор.
Читайте також:
|
||||||||
|