Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



На досудовому слідстві та в суді

Оцінка та використання висновку експерта

У процесі оцінки експертного висновку виділяють сім стадій.

1-а стадія. Перевірка дотримання вимог закону при призначенні експертизи, яка полягає у з'ясуванні наступного:

- Чи компетентний експерт у вирішенні поставлених йому завдань і чи не вийшов він за межі своєї компетенції?

- Чи не проведено експертизу особою, які підлягає відводу з підстав, перелічених у процесуальному законі?

- Чи дотримані права учасників процесу при призначенні і проведенні експертизи?

- Чи не порушувався процесуальний порядок при отриманні зразків для експертного дослідження?

- Чи дотримана процесуальна форма висновку експерта і чи в наявності всі необхідні для неї реквізити?

2-я стадія. Перевірка автентичності і достатності речових доказів та зразків, що досліджувалися, при якій оцінці підлягає їх справжність, придатність для проведення досліджень і достатність для того, щоб дати висновок.

3-я стадія. Оцінка наукової обґрунтованості експертної методики і правомірності її застосування в даному конкретному випадку.

Оцінка висновку експерта з точки зору наукової обґрунтованості та достовірності вимагає від слідчого знання наукових методів, що застосовуються при проведенні криміналістичних експертиз, вміння логічно мислити і зіставляти матеріали провадження, оцінюючи їх у всій сукупності.

4-я стадія. Перевірка та оцінка повноти висновку, яка дозволяє судити про повноту:

- дослідження всіх представлених на експертизу об'єктів;

- відповідей експерта на всі поставлені запитання;

- опису ходу і результатів дослідження, всіх передбачених відповідними методиками діагностичних та ідентифікаційних ознак.

5-а стадія. Логічна обґрунтованість ходу і результатів експертного дослідження.

6-я стадія. Належність результатів експертного дослідження до даного провадження.

7-я стадія. Відповідність висновків експерта наявним у справі доказам, тобто оцінка експертного висновку в сукупності з іншими доказами.

Фактичні дані, що містяться у висновку експерта, можуть бути використані для доказування у кримінальному провадженні, встановлення події злочину і правильної його кваліфікації, висування і перевірки версій, звуження кола розшуку осіб, які вчинили злочин, забезпечення обґрунтованості прийняття тих чи інших процесуальних рішень у справі (наприклад, затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину).

Напрямки використання результатів експертизи залежать від форми висновків експерта, які бувають:

• категорично позитивними,

• категорично негативними,

• імовірно (ймовірно) позитивними,

• імовірно (ймовірно) негативними,

• висновок про неможливість вирішення питання по суті.

У доказуванні як встановлені факти можуть використовуватися тільки категоричні висновки (тобто в основі обвинувального висновку можуть бути покладені тільки висновки експерта, сформульовані в категоричній формі). З процесуальної точки зору ймовірний висновок саме в силу свого можливого характеру доказового значення не має, однак такий висновок може мати пошукове, гіпотетичне (можливе, засноване на гіпотезах) значення і бути використаний для висунення нових версій, прийняття рішення про проведення нових слідчих дій і т.д. Що стосується висновку про неможливість вирішення питання по суті, то необхідно встановлювати причину такого висновку (наприклад шляхом допиту експерта, консультацій з іншими фахівцями, оцінки даного висновку), бо якщо в основі такої відповіді лежить принципова неможливість вирішення питання із-за відсутності розробленої наукової методики, то цим дослідження питання експертним шляхом вичерпується і слідчому (суду) необхідно знаходити інші шляхи для встановлення фактів, які його цікавлять. У тих випадках, коли така відповідь обумовлена неякісною підготовкою матеріалів на експертизу або відсутністю необхідного обладнання, такого фахівця в експертній установі, невідповідністю компетенції експерта поставлених питань, рішення питання повинне бути доведене до кінця експертним шляхом, для чого необхідно приймати відповідні організаційні заходи (додаткове збирання матеріалів для експертизи, пошук іншої експертної установи, що має в своєму розпорядженні відповідне обладнання, доручення проведення експертизи іншому експертові і т.п.).

 




Переглядів: 600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та класифікація судових експертиз | Особливості призначення та проведення окремих видів судових експертиз

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.