МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СимволдрамаСимволдрама (відома також як Кататимно-імажинативна/імагінальна психотерапія, Кататимне переживання образів (КПО) або метод «сновидінь наяву») - це метод глибинно-психологічно орієнтованої психотерапії, який виявився клінічно високоефективним при короткостроковому лікуванні неврозів і психосоматичних захворювань, а також при психотерапії порушень, пов'язаних з невротичним розвитком особистості. Назва методу походить від грецьких слів «ката» -« відповідний», «залежний» і «тимос» - одне з позначень «душі» (в даному випадку - «емоційність»). На російську мову назву методу можна перевести як «емоційно-обумовлене переживання образів». Метод розроблений відомим німецьким психотерапевтом професором, доктором медицини Ханскарлом Лейнером (1919-1996). Основу методу складає вільне фантазування у формі образів, «картин» на задану психотерапевтом тему (мотив). Психотерапевт виконує при цьому контролюючу, супроводжуючу, спрямовуючу функцію. Концептуальна основа методу - глибинно-психологічні психоаналітично орієнтовані теорії, аналіз несвідомих і підсвідомих конфліктів, афектно-інстинктивних імпульсів, процесів і механізмів захисту як віддзеркалення актуальних емоційно-особистісних проблем, аналіз онтогенетичних форм конфліктів раннього дитинства. З відомих сьогодні близько п'ятнадцяти напрямів психотерапії, що використовують образи в лікувальному процесі, символдрама є глибоко і системно технічно організованим методом, що має фундаментальну теоретичну базу. Символдрама - це не комбінація з суміжних психотерапевтичних методів, а самостійна, оригінальна дисципліна, багато елементів якої виникли задовго до того, як вони з'явилися в інших напрямах психотерапії. Як основні мотиви символдрами для дітей і підлітків Х. Лейнер [40, 22] пропонує наступні: 1) луг, як початковий образ кожного психотерапевтичного сеансу; 2) підйом в гору, щоб побачити з її вершини панораму ландшафту; Важливим діагностичним критерієм є ступінь освоенности людиною ландшафту, що свідчить про соціальну адаптованість пацієнта. 3) проходження уздовж струмка вгору або вниз за течією; 4) обстеження дома; 5) зустріч з особливо значущим лицем (мати, батько, брати і сестри, кумир, вчитель і т. д.) в реальному або символічному образі(в образі тварини, дерева і т. п.); 6) спостереження узлісся лісу і очікування істоти, яка вийде з темноти лісу; 7) човен, що з'являється на березі ставка або озера, на якому дитина відправляється кататися; 8) печера, яку спочатку спостерігають із сторони в очікуванні, що з неї вийде символічна істота, і в яку, за бажанням дитини, можна також ввійти, щоб в ній побути або щоб досліджувати її глибини. Разом з перерахованими мотивами останніми роками широко використовуються також три наступні додаткові мотиви: 1) спостереження і встановлення контакту з сім'єю тварин - з метою отримати уявлення про проблеми в сім'ї дитини, а також провести їх корекцію; 2) отримання у володіння наділу землі, щоб що-небудь на ньому обробити або побудувати; 3) уявлення себе приблизно на 10 років старше. Для підлітків можна запропонувати також мотив власна машина або мотоцикл. Крім того, в плані психодиагностики особливо ефективними виявилися наступні мотиви: дерево;три дерева; квітка. В певних випадках використовуються специфічні мотиви символдрами: - уявлення реальної ситуації в школі або удома; - спогади з минулого досвіду; - уявлення останньої сцени з нічного сновидіння і продовження його розвитку в сновидінні наяву під контролем психотерапевта; - інтроспективна нутрощів тіла (подорож углиб свого тіла); - уявлення певних предметів, що мають особливе емоційне значення, наприклад, іграшки, улюбленої ляльки, плюшевого ведмедика або іншої м'якої іграшки. Символдрама займає (на думку Лейнера) проміжне місце між поведінковими методами і глибинною психотерапією Символдрама використовується при роботі з психосоматичними, дезодаптивними захворюваннями, неврозами тощо
|
||||||||
|