Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні положення, обов'язкові для керівника групи АСПН

Представленi в попередньому параграфi положення зорiєнтованi на спільне їх виконання керiвником разом iз членами групи АСПН. Проте iснують методичнi положення, якi в бiльшiй мiрi адресованi керiвниковi. Їх можна подiлити на вербальнi й невербальнi. Важлива роль у досягненнi успiху в роботi групи належить мiмiцi, жестам, тоновi голосу, емоцiйним здiбностям керiвника й багато чому iншому. Вiн повинен чiтко знати свої невербальнi можливостi. Та найголовнiшою в роботi групи АСПН є вербальна взаємодiя, яка свiдомо регулюуться керiвником. Ураховуючи специфiку поведiнки керiвника, можна видiлити кiлька вербальних прийомiв управлiння групою АСПН.

1. Заохочення групи до обговорення певної теми.

2. Узагальнення матерiалу групового навчання шляхом видiлення зв’язкiв. Керiвник повинен звертати увагу членiв групи на iстотнi моменти (опосередкованим чи прямим шляхом), а також представляти дану iнформацiю у прийнятнiй формi й у зручний момент. Це вимагає вiд нього вмiння iнтерпретувати матерiал, спiввiдносити рiвень розвитку групи й кожного її члена.

3. Технiки iнтерпретацiї матерiалу навчання:

а) пiдкреслення суттєвого моменту у висловлюваннi члена групи;

б) висвiтлення керiвником iстотних аспектiв поведiнки членiв групи на пiдставi встановлення звязкiв мiж окремими актами поведiнки. Це може вiдбуватися на тлi конфронтацiї, спiвчуття, спiвпереживання, радощiв, вiдкриття нового. Головним тут є встановлення спiльного та вiдмiнного, суперечностей психiки, яких учасники навчання не можуть бачити без сторонньої допомоги. Найвищий рiвень професiоналiзму виявляє той керiвник, який поступово пiдводить члена групи до самоаналiзу своєї власної поведiнки. Керiвник не лише допомагає учасникам АСПН перетворювати себе на об’єкт дослiдження, а й формує у них здатнiсть учитися на власному досвiдi поведiнки, що є запорукою професiйної пiдготовки.

4. Розкриття логiки несвiдомого та спiввiднесення її з логiкою свiдомого. Важливо, щоб керiвник розкрив внутрiшню неусвiдомлювану суперечнiсть, що визначає особистiсну проблематику суб'єкта, показав розбiжностi мiж його бажаннями й стратегiєю поведiнки.

5. Постановки певних завдань в групi АСПН. Це може бути пропозицiя виконати яку-небудь вправу (гра, психодрама, психомалюнок, соцiограма); укладання договору з тим чи тим учасником навчання, згiдно з яким вiн повинен уникати певних форм поведiнки, або, навпаки, випробувати бажанi для себе форми в групi й поза її межами (на час навчання) з наступним обговоренням результатiв.

6. Координацiя дискусiї. Мається на увазi спрямування дискусiї керiвником у бажане русло, а також синхронізація окремих її елементiв. Керiвник зобовязаний забезпечити послiдовнiсть i завершенiсть розгляду важливих питань самопiзнання без вiдхилень до побiчних явищ.

7. Забезпечення багаторiвневостi в дослiдженнi особистiсних проблем окремих членiв групи. При цьому важливо встановити взаємозв’язок мiж проявами поведiнки кожного учасника занять та динамiкою групи, рiвнем її iнтеграцiї й особистiсним розвитком кожного присутнього.

8. Чiткiсть i послiдовнiсть у керiвництвi, яка не допускає свавiлля й водночас забезпечує спонтаннiсть поведiнки членiв групи АСПН.

9. Розкриття учасниками навчання внутрiшнiх особистiсних причин, якi породжують труднощi в спiлкуваннi та внутрiшнi суперечностi.

10. Умiння працювати iз захисною "поведiнкою": нейтралiзувати ситуативнi (периферiйнi) захисти й актуалiзувати базовi (особистiснi) прояви.

Керiвник не повинен давати захиснi реакцiї в групi, бо вони можуть спровокувати посилення "захисту" учасникiв АСПН i ускладнити їхнє просування до бiльш вiддалених i важливих цiлей навчання. Крiм того, захиснi тенденцiї ускладнюють керiвниковi адекватне сприйняття взаємин у групi.

Керiвник групи АСПН повинен володiти прийомами, якi б одночасно каталiзували iндивiдуально-особистi змiни учасникiв навчання і просували взаємини в групi до багаторiвневої iнтеграцiї як важливої передумови позитивних результатiв навчання.




Переглядів: 711

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вимоги, спільні для керівника й учасників АСПН | Чинники, що сприяють інтеграції групи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.