МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тотемні й календарні міфиМіфи тотемні – про першопредків-тотемів, якими можуть бути тварини, рослини, люди, про зв’язок певного роду із окремим видом тварин чи рослин. Дуже прості, тварини в них наділені людськими рисами. Відомі в австралійців, африканських народів, у Америці, в єгипетській міфології, у грецьких міфах, у слов’ян. Мотиви метаморфози в українському фольклорі. Усна традиція одного з індійських племен – пауні (Еліаде Священні тексти народів світу с. 136) вміщує міф про матір-Кукурудзу, яка вивела перших людей на землю. До того люди знаходилися в череві землі, і саме Мати Кукурудза викликала рух, дала їм життя і сповістила, що Земля вже не під водою, пора йти на поверхню й підніматися спочатку по пояс, а тоді й на весь зріст. Землеробський антропогонічний міф із ознаками тотемізму.
Календарні міфи про циклічність у природі (скотарські та землеробські міфи). Вони пов’язані з циклом календарних обрядів та аграрною магією, направленою на відродження рослинності щовесни та забезпечення врожаю. У землеробських культах культивується дух рослинності, зерна, врожаю (Дідух). Календарний міф про помираюче та воскресаюче божество ( Осіріса, Таммуза, Адоніса, Балу, Діоніса тощо). Герой помирає в результаті конфлікту із хтонічним демоном, богинею-матір’ю або сестрою, він зникає у підземному світі, але потім його шукають і знаходять чи воскрешають. У шумеро-аккадській міфології всесвіт поділяється на три частини: верхню, де живуть боги, середню – землю, населену людьми, й нижню – світ смерті, підземний. Богиня підземного світу Ерешкігаль одного разу була запрошена на бенкет на небо, але не прийшла, оскільки за законом Всесвіту нижній і верхній світи не повинні контактувати чи пересікатися. Тоді боги вирішили передати їй пригощання, за якими відправився її післанець, що приводив у підземний світ душі померлих. Коли він зявився перед богами, усі піднилися з місць, щоб пошанувати його, і лише один бог Нергал, що уособлював чума й палюче згубне сонце, не встав. Посланець розповів про це своїй повелительці, й богиня підземного світу поставила вимогу видати їй порушника. Готуючи Нергала до подорожі в потойбіччя, мати наказує йому не їсти й не пити в країні мертвих, не митися їхньою водою й не закохуватися. Він виконує всі табу, але останнє виконати не в силі, закохується в богиню потойбіччя. Після семи ночей з богинею він втікає, і щоб богиня смерті не знайшла його, батько-бог перетворює красеня-сина в косоокого, кульгавого й лисого чоловіка. Посланець не пізнає в ньому Нергала, й тоді Ерешкігаль звертається до верховного бога Ану з загрозою випустити всіх мертвих, які поїдять живих, порушити рівновагу між життям і смертю. Бог Ану наказує Нергалу йти в потойбіччя. Календарні міфи пов’язані з обрядом ініціації та героїчними міфами. У асиро-вавилонській міфології подорож Іштар у країну мертвих (чому туди йде – міф не пояснює). Життя і смерть протиставляються, але й мають спорідненість ( Іштар – богиня любові й плодоріддя, рідна сестра богині царства мертвих Ерешкігаль). Вторгаючись в царство мертвих, вона могла порушити гармонію всесвіту, тому проходячи через кожні з семи воріт, знімала з себе щось з одягу чи прикрас, щоб перед своєю грізною сестрою предстати голою, немічною й беззахисною. Сестра насилає на богиню любові 60 болячок і заточує в підземеллі, а на землі все гине без богині плодоріддя. Визволяти її у потойбіччя йде її коханець бог-пастух Таммуз, сестра якого не хоче відпускати брата в край, з якого нема вороття, хоче йти замість нього. Тоді Іштар вирішує, що півроку в царстві мертвих перебуватиме Таммуз, а півроку його сестра. Так Таммуз стає помираючим і воскресаючим богом.
|
||||||||
|