Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






О.Дюма-батько

Резюме про блискучу промову ділової людини.

Віктор Гюго: «Справжнім оратором може бути лише той, хто пише свої промови».

План виступу. Композиція публічного мовлення

Марк Твен

Успіх мови оратора диктує його словниковий запас. В ерудованої людини запас слів – 5-7 тисяч. Є люди, що використовують у своїй мові до тисячі слів, а літературна героїня Еллочка – обходилася 30 словами.

Словом можна убити

Словом можна врятувати,

Словом можна полки

За собою повести…

Публічне мовлення реалізується в різних жанрах: доповідь, лекція, бесіда, репортаж, промова.

 

Яка мета вашого майбутнього виступу? Нею можуть бути:

· проінформувати;

· переконати в вашій правоті;

· спонукати до дії.

Щоб цільова настанова була реалізована, потрібно чіткий план мови.

Без проекту – немає будинку.

Без плану – немає промови.

План – це каркас мови, система тез і тематичних виписок.

Не буде гідною промова, якщо попередньо не викладемо думки на папері.

Написану промову бажано не читати, а вибудувати у своїй пам’яті. Адже при читанні ефект впливу промови знижується на 60-70%.

· Знаємо, про що збираємося сказати.

· У промову вкладаємо душу, старанно її вибудовуємо.

· Стиль мови – розмовний, не з папірця.

· Говоримо впевнено, розкуто і з запалом.

· Тональність мови змінюємо, не допускаємо монотонності.

· Зі слухачів не зводимо очей. Поважаємо їх і не допускаємо повчань.

· Вдягаємося охайно. Це дисциплінує оратора і схвалюється слухачами.

· Говоримо коротко. Стислість – ознака високої культури.

Памятаймо цінність стислості. Три факти з цього приводу:

1. Жителі одного з племен Індонезії дозволяють оратору говорити стільки, скільки він простоїть на одній нозі.

2. У Давній Греції на столі голови стояв водяний годинник. З останньою краплею промова голови завершувалася.

3. У парламенті Данії стіл голови обладнано кнопкою: якщо оратор переступив регламент, голова натискав кнопку і кафедра з оратором поволі опускалась під підлогу.

«Коли людина говорить занадто багато, то вона врешті скаже дурість.»

У плані – увага композиційній побудові. В одному десятихвилинному виступі беремо одне – два питання. Крім відпрацьовування розділів головної частини промови, увага вступу і висновкам.

Вступ промови. Її ціль – викликати інтерес аудиторії, заволодіти увагою слухачів. Початком може служити цікавий факт, яскрава подія, що стосується предмету промови; риторичне питання, гумористична заставка.

Висновок промови. Якщо вдалий початок півсправи, то кінець - промові вінець. Як кінцівку використовуємо: яскравий образ, заклик, узагальнюючий афоризм, поетичний рядок.

Доказовість промови – основа промови. Потрібні вагомі докази. Аргументи не перераховують, їх «зважують».

Мова промови. Сучасна аудиторія – грамотна і вимоглива, жадає від оратора високої культури мови.

Образність мови. Найбільш ефективна та мова, що впливає і на свідомість, і на почуття слухачів. Яскравий образ, наочне порівняння, влучні епітети створюють відчутні, зримі картини.

Стислість мови. Голос мудреця впізнають по стислості мови, - говорить східна мудрість.

Знання аудиторії і контакт із нею. Знання аудиторії – половина успіху. Хоча оратор є лідером, але аудиторія над ним панує. Досвідчені оратори «розчленовують» аудиторію на кілька груп, виділяють у них найбільш активних і уважних і з їх допомогою керують аудиторією. Дейл Карнегі давав таку пораду: «Дивитеся в очі слухачів і говоріть впевнено. І так упевнено, начебто слухачі винні вам гроші! І що вони зібралися просити у вас відстрочки». Однак контакт з аудиторією можливий, якщо оратор не скутий конспектом, а спираючись на нього вільно імпровізує.

Інтонація. Тональність голосу – важливий інструмент оратора. В інтонації – установки, настрій, почуття.

Темп мови. Чим важливіший зміст, тим повільніша мова. Швидке читання не залишає слухачу часу для осмислення сказаного. Середня швидкість мови повинна бути – 100-110 слів на хвилину.

На прийомах, за святковим столом, на переговорах мовний етикет наказує говорити спокійно, не кваплячись, з гідністю.

У народів Сходу існує п’ять складових частин мудрості мови: говорити відповідно до обставин; говорити правду, говорити м’яко; говорити з користю; говорити великодушно.

Жести. Жести зв’язані з рухом думки і почуттів оратора. Однак, чим талановитіший оратор, тим стриманіші його жести. Вуста говорять, руки мовчать.

Стиль мови.Мова розмовна, фраза коротка, жива.

Бути готовим до промови означає:

· грунтовно освоїти тему;

· визначити головні думки промови;

· вибудувати логіку і послідовність викладу;

· знайти аргументи;

· записати власне бачення проблеми (це – найбільш цінне і виграшне);

· зробити начерки плану промови.

 

 




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А.П.Чехов | Промови і сфери їх використання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.