Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Тривалу

Короткочасну

Сенсорна пам’ять –перефирична, модально – специфічна надкороткочасна пам'ять( не більше 2с), яка здійснює закарбування об’єкта в усній повноті його ознак , які доступні для відображення даною сенсорною системою. Сенсорна пам'ять фіксує і зберігає інформацію в аферентних частинах аналізаторів .

Завдяки сенсорній пам’яті індивід може розпізнати образи ще в процесі їх формування. Залежно від виду діючих подразників,сенсорна пам'ять поділяють на іконічну ( зір), ехоїчну (слух).

Пам'ять іконічна сенсорна копія сліду діючого стимулу, представлена в центральному відділі зорового аналізатора. Пам'ять іконічна в процесі обробки інформації, яка надходить, певний час зберігає її для наступного оцінювання і вибору найважливішої.

Пам'ять ехоїчна забезпечення умов для створення у слухача цілісного акустичного образу з інформації ,яка послідовно надходить до аналізатора .

Короткочасноюназивають таку пам'ять,яка характеризується швидким запам’ятанням матеріалу, негайним його відтворенням і дуже коротким збереженням. Включаючись в діяльність людини, вона обслуговує окремі її елементи пам’яті, встановлено, що основою цієї пам’яті є процеси активного.

У дослідженнях американського психолога Р.–Ч.Аткінсона, автора трьох компонентної теорії внутрішнього приговорювання, які відіграють роль повторення матеріалу. У короткочасну пам'ять може переходити інформація з тривалої пам’яті, котра необхідна для впізнавання інформації, що надійшла із сенсорної пам’яті, а також у ситуації відтворення. Проведення інформації з короткочасної в тривалу нерідко спричинює труднощі, бо спочатку необхідно осмислити і певним чином структурувати матеріал, пов’язати його з тим, що людина добре знає, а потім повторити.

Тривала пам'ять забезпечує довгочасне зберігання матеріалу. Це найскладніший вид пам’яті. Матеріал у ній зберігається, зазнаючи впливу процесів запам’ятовування, забування, відтворення.

Вона поділяється на два типи: зі свідомим доступом, тобто людина може за своїм бажанням згадати потрібну інформацію; із закритим доступом. У останньому разі людина в природних умовах не може користуватись тривалою пам’ятю, лише під час гіпнозу завдяки подразненню всіх ділянок головного мозку актуалізуються в усіх деталях образи,переживання власного життя.

Отже, загальною основою для розрізнення видів пам’яті є залежність її характеристик від особливостей діяльності,в якій відбувається запам’ятовування і відтворення

 


Читайте також:

  1. Залежно від часу закріплення і зберігання матеріалу пам'ять поділяють на сенсорну, короткочасну і тривалу(Слайд № 19).




Переглядів: 381

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Різовиди пам'яті. | Залежно від місця процесів запам’ятовування в структурі діяльності розрізняють мимовільне та довільне запам’ятовування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.122 сек.