МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація і роль об'єктів природно-заповідного фондуТЕМА 3. ЕКОЛОГІЧНА РОЛЬ ПРИРОДНО-ЗАПОВІДНИХ ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ Контрольні питання до теми 2 1. Які є методи агроекології? 2. Які основні методи кількісного обліку організмів? 3. Як проводиться кількісний облік організмів? 4. Що являє собою моделювання? 5. Яка мета моделювання? 6. Де використовуються сільськогосподарські моделі? 7. Яка роль системного аналізу у вирішенні екологічних проблем? 8. У чому полягає суть екологічної експертизи? 9. Мета екологічної експертизи? 10. Хто проводить екологічну експертизу?
Природно-заповідні території є основою збереження генофонду рослинного і тваринного світу, типових і рідкісних ландшафтів, підтримання сприятливих екологічних умов. Провjдяться дослідження, які дають можливість вирішувати проблеми природокористування, розробки наукових основ охорони природи. Значення природно-заповідних територій у вирішенні проблем агроекології дуже суттєве. Водоохоронну, ґрунтозахисну, водорегулюючу роль заповідників важко переоцінити. У зв'язку з відсутністю цін на природні ресурси – землю, воду, повітря – поки що немає правильного уявлення про істинну цінність заповідних територій, які частково або повністю вилучені з господарської діяльності. Однак у зв'язку з підвищеною увагою до екологічних проблем ми все більше усвідомлюємо важливість і значення природних ресурсів і вважаємо, що вони невичерпні. Намічається перехід до обліку вартості природних ресурсів при плануванні економічної політики держави, при якому природно-заповідні території, які являють собою особливо цінні в екологічному відношенні системи, знаходять особливе і всезростаюче значення. Існуюча в Україні мережа природно-заповідних територій створювалася в основному для охорони рідкісних рослин, тварин і ландшафтів. Однак у світі сучасного бачення проблеми стає зрозумілим, що вона не повністю забезпечує вирішення актуальних завдань охорони і потребує критичного аналізу, перегляду і розширення, в тому числі й з точки зору екологізації аграрного виробництва. В Україні нині сформована велика мережа природно-заповідних територій, яка включає понад 5300 територій і об'єктів, що становить понад 1 млн га. Це майже 2 % території. Серед природно-заповідних територій 12 заповідників (з них 2 біосферних), 2 природних національних парки, 1576 заказників, 2642 пам'ятники природи, 559 заповідних урочищ. Саме в межах об'єктів цих категорій взято під охорону природні екосистеми. Таким чином, в Україні поняття „заповідні об'єкти”, „заповідна справа” трактуються широко, до природно-заповідних віднесені об'єкти з різним режимом охорони, незалежно від їх землекористування. При визначенні кількості цінних для науки видів першочергове значення має охорона видів, що занесені до Червоної книги України. Особливе значення має охорона видів у заповідниках – центральної ланки мережі природно-заповідних територій. В Україні з наявних 12 заповідників – три степових („Асканія – Нова”, Луганський, Український степовий), два лісових (Поліський і „Розточчя”), лісостеповий (Канівський), 4 гірських – у Карпатах і Криму (Карпатський, Карадазький, Ялтинський, „Мис Март'ян”), два приморських (Чорноморський і „Дунайські заплави”). Для ряду заповідників існують списки флори, в тому числі й видів, занесених до Червоної книги України.
|
||||||||
|