Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органiзацiя управлiння продуктом.

План

Питания для обговорення.

1. Що таке ринок i які функції він виконує в економічній системі?

2. За якими основними ознаками можна провести класифікацію ринків?

3. Які основні завдання дослідження конкурентів?

4. Яких цілей досягає підприємство за допомогою вивчення ринку?

5. Які умови визначають доцільність застосування різних видів стратегії сегментації ринку?

6. За якими критеріями проводиться сегментування споживчих ринків?

7. У чому полягає специфіка сегментування на промисловому ринку?

8. Як проводиться сегмешування ринку?

 

 

ТЕМА 5. Маркетингова товарна політика.

1. Поняття та класифiкацiя продуктiв в системi маркетингу.

2. Органiзацiя управлiння продуктом.

3. Життєвий цикл продукцiї.

4. Розробка i планування нового продукту.

.Література:

1.А.В.Дубоделова «Маркетинг»Л.2003р.

2.Л.А.Мороз,Н.І.Чухрай «Маркетинг»Л.2005р.

3.Ф.Котлер «Основи маркетингу»К.2000р.

4.В.Г.Герасимчук «Маркетинг»теорія і практика .К.2000р

5.В.В.Афонін «Основи маркетингу»курс лекцій .К.2000р

6.А.Н. Бурлаков,C.В.Скрибінський «Основи маркетингу» К2000р.

7.Д.І.Баркін «Маркетинг для всіх,розмови для початківців»К2001р

1. Поняття та класифiкацiя продуктiв в системi маркетингу.

Продукт працiв системi маркетингу - це сполучення вiдчутних i не- вiдчутних товарних характеристик, спрямованих на задоволення потреб споживача. Пiдприэмству необхiдно визначити свою продукцiю трьома рiзними способами:

v кокретно;

v розширено;

v узагальнено.

Конкретний продукт- це базова фiзична суть, послуга або iдея,що маэ точнi характеристики i пропонуэться пiд заданим описом.

Розширений продукт мiстить не лише конкретнi характеристики, але й все, що становить його образ i обслуговування.

Узагальнений продукт- це уявлення споживача про його властивостi. Продукт працi складаэться з виробу:

- набору споживчих iх властивостей i певного рiвня якостi;

- упакування;

- товарноi марки;

- сервiсу.

Вiдповiдно до потреб споживачiв розрiзняють продукти виробничого i споживчого призначення.

Споживчi товари- це продукцiя або послуги, якi призначенi для кiнцевого споживача.

Споживчi послуги передбачають:

· оренду товарiв;

· послуги, пов’язанi з переробкою або ремонтом товарiв, що належать споживачевi;

· особистi послуги нетоварного характеру.

Товари i послуги виробничого призначення купляють для використання у виробництвi iнших товарiв i послуг, господарської дiяльностi або для пере-продажу iншим споживачам. Товари виробничого призначення класифiкуються за рiвнем прийняття рiшень про купiвлю, величиною вартостi, швидкiстю споживання, ролю у виробництвi тощо. До основних груп товарiв виробничого призначення належать:

- капiтальне устаткування;

- додаткове устаткування;

- сировина;

- компоненти;

- готовi деталi;

- виробничi запаси.

Послуги виробничого призначення складаються з:

· послуг з експлуатацii та ремонту товарiв;

· дiлових послуг.

Товарний асортимент- це сукупнiсть асортиментних груп товарiв, що пропонуэ пiдприэмство.

Асортиментна група- це сукупнiсть асортиментних позицiй товарiв да-ного типу.

Асортиментна позицiя- це конкретна модель, марка або розмiр товару, який продаэ пiдприэмство.

Товарний асортимент характеризуэться:

· шириною, що залежить вiд кiлькостi запропонованих асортиментних груп;

· глибиною, яка вiдбиваэ кiлькiсть позицiй у кожнiй асортиментнiй групi;

· порiвнянiстю, в основi якоi спiввiдношення мiж запропонованими асортиментними групами з позицiй спiльностi кiнцевого викорис-тання, каналiв розподiлу, груп споживачiв та дiапазону цiн.

Фактори, що визначають товарний асортимент пiдприэмства

§ НТП;

§ Розвиток наявних i формування нових потреб;

§ Змiни у товарному асортиментi конкурентiв;

§ Змiни у структурi ринкового попиту.

Основнi органiзацiйнi форми управлiння продуктом:

· Система керуючого маркетингом передбачаэ пiдпорядкованiсть усiх функцiональних областей маркетингу одному керiвнику вищого рiвня управлiння.

· Система керуючого товаром ( маркою ) використовуэться пiдприэм-ством, що виготовляэ кiлькiсть товарiв, кожний з яких вимагаэ управ-лiнського досвiду. Керiвник середньоi ланки управлiння маэ справу з новими та наявними продуктами i пов’язаний з усiма видами мар-кетинговоi дiяльностi.

· Комiтет з плануванн я нового продукту комплектуэться з керiвникiв стрункцiональних пiдроздiлiв, зокрема маркетингу, виробництва, кон-струювання, фiнансiв, а також наукових дослiджень i розробок. Вiн займаэться ухваленням продукту, його оцiнюванням та розробкою, функцiонуючи за принципами сумiсництва. Якщо продукт впровадже-ний на ринок, комiтет розпускаэться.

· Система керуючого новим продуктом використовуэ керiвникiв про-дуктами для розробки нового товару.

· Венчурна група- це невеликий незалежний колектив, який складаэться зi спецiалiстiв, що керують усiм процесом розробки нового продукту- вiд iдеi до впровадження на ринок. Спецiалiсти працюють лише в даному пiдроздiлi та функцiонують як окрема ланка фiрми. Гру-па розпускаэться, коли новий продукт виходить на ринок.

Чинники, що впливають на вибiр органiзацiйноi форми управлiння продуктом:

ü Ступiнь рiзноманiтностi пропозицiй фiрми.

ü Кiлькiсть продуктiв, що вводиться у виробництво.

ü Рiвень новизни продуктiв.

ü Наявнi ресурси фiрми.

ü Квалiфiкацiя керiвництва.

 

3. Життєвий цикл продукцiї.

Життєвий цикл продукцii ( ЖЦП )- це концепцiя, яка описує збут, при-бутки, споживачiв, конкурентiв i стратегiю маркетингу з моменту виходу продукцii на ринок до ii зняття з ринку.

Характеристика етапiв ЖЦП :

1. Впровадження- створення ринку для нового продукту. Темпи продажу залежать вiд новизни продукту i вiд того, наскiльки його бажаэ споживач. Конкуренцiя обмежена. Великi витрати на виробництво i маркетинг, низька частка прибутку. Споживачi- новатори.

2.Зростання- розширення збуту i пропозицii модифiкованого продукту. Декiлька фiрм проникають на високоприбутковий ринок, який маэ високий потенцiал, i галузевий збут швидко зростаэ. Високi прибутки. Пропонуэться модифiкацiя базовоi моделi прибутку.

3.Насичення- стабiлiзацiя збуту. Фiрма намагаэться зберегти вiдмiннi переваги. Галузевий збут стабiлiзуэться. Максимальна конкуренцiя. Зменшення розмiрiв прибутку, оскiльки надаються знижки до цiни. Споживачi зi середнiми доходами.

4.Спад- вихiд з ринку. Пiдприэмство застосовуэ три альтернативнi дii:

Ø поступове скорочення виробництва продукту;

Ø “оживлення” продукту;

Ø закiнчення випуску продукту.

4. Розробка i планування нового продукту.

Новий продукт- це модифiкацiя наявного або нововведення, яке спо-живач вважаэ значущим.

Модифiкацiя- змiни в продукцii пiдприэмства, якi передбачають новi моделi, стилi, кольори, покращення товарiв i новi товарнi марки.

Невеликi нововведення- це товари, якi ранiше не продавались пiд-приэмством, але збувалися iншими.

Значнi нововведення- продукти, що ранiше не продавалися даним та iншими пiдприэмствами.

Основнi етапи розробки нового продукту в системi маркетингу:

1.Генерацiя iдей- постiйний пошук джерел iдей i методiв iх генерацii. Дже-рела iдей подiляються на ринковi та лабораторнi. Методи генерацii iдей мозкиiп атака, аналiз наявноi продукцii, опитування тощо.

2.Фiльтрацiя iдей- експертна оцiнка сукупностi iдей за трьома групами ха-рактеристик :загальнi, виробничi, маркетинговi.

3.Перевiрка концепцii- надання споживачевi уявлення про продукт i виз-начення його вiдношення i намiр здiйснити покупку на ранньому етапi роз-робки.

4.Технiко-економiчна експертиза- визначення прогнозних розмiрiв прибутку вiд реалiзацii нового товару, витрат на виробництво, оцiнювання комерцiй-ного ризику.

5.Ринкове випробування нового продукту- здiйснення пробних продажiв.

6.Комерцiйна реалiзацiя продукту.

Питання для обговорення:

1. За якими ознаками класифiкуються товари i послуги?

2. Що розумiють пiд” товарами споживчого призначення “? Виконайте їх класифiкацiю.

3. Що означають три рiвнi продукту працi?

4. Якою є структура асортименту продукцii?

5. Суть концепцii життєвого циклу продукцii. Етапи традицiйного ЖЦТ.

6. Основнi етапи планування новоi продукцii.

7. З чог о складається процес вiдбору iдеї?

8. У чому полягає суть пробного маркетингу?

ТЕМА 6. Маркетингова цінова політика.


Читайте також:

  1. Загальні положення про управління транспортним продуктом.




Переглядів: 1104

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розроблення та виконання програми маркетингу. | Питання для обговорення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.