МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання для обговорення.ПЛАН 1. Види цін на наявну та нову продукцію. 2. Характеристика факторів впливу на ціну. 3. Ціни та види цінової стратегії підприємства. 4. Етапи розробки цінової стратегії підприємства. Література: 1. А.В.Дубоделова «Маркетинг»Л.2003р. 2. Л.А.Мороз,Н.І.Чухрай «Маркетинг»Л.2005р. 3. Ф.Котлер «Основи маркетингу»К.2000р. 4. В.Г.Герасимчук «Маркетинг»теорія і практика .К.2000р 5. В.В.Афонін «Основи маркетингу»курс лекцій .К.2000р 6. А.Н. Бурлаков,C.В.Скрибінський «Основи маркетингу» К2000р. 7.Д.І.Баркін «Маркетинг для всіх,розмови для початківців»К2001р
1. Види цін наявну та нову продукцію Ринкове ціноутворення –це процес встановлення цін на товари та послуги, представлені на ринку. Ринкова ціна забезпечує динамічну рівновагу між попитом і пропозицією. У збалансованій економіці ринкова ціна відображає рівновагу між суспільною вартістю та її грошовим виразом. Взаємозв’язок між ціновою політикою та іншими елементами системи маркетингу проявляється у такому: · Рівень обслуговування залежить від ніші. · Групи товарів з різними цінами залучають різні сегменти ринку. · Персональний продаж вимагає гучної системи ціноутворення. Суть цінової політики полягає в становленні та управлінні цінами залежно від становища підприємства та його товар на ринку збуту. Ціни на явну продукцію фірми класифікуються за такими ознаками. 1. Залежно від наявності проміжних ланок на шляху від виробника до споживача розрізняють: · ціни виробництва; · оптову ціну; · роздрібну ціну 2. Відповідно до особливостей взаємовідносин між постачальником і споживачем встановлюються такі ціни. · ринкова визначається в процесі купівлі продажу окремих товарів на окремому ринку; · ціна покупця грошовий вираз вартості товару за умов перевищення пропозиції над попитом;
· ціна продавця грошовий вираз вартості товару за умов перевищення попиту над пропозицією; · ціна рівноваги забезпечує на ринку рівноваги, коли кількість товару, що хочуть придбати споживачі, відповідає кількості, яку хочуть реалізувати продавці. 3. Залежно від місця реалізації товару розрізняють: внутрішні експортні (імпортні), світові ціни. 4. Для аналізу динаміки цін та визначення їх імовірного рівня Використовуються: · Контрактні ціни; · Біржові котировки; · Довідкові ціни,серед них: номінальні, прейскурантні; · Тверді ціни. Індекси цін –відносні показники, які відбивають динаміку цін, але не дають уявлення про їх рівень. Водночас дають змогу виявити основні тенденції у русі цін і використовуються під час аналізу та прогнозування кон’юктури. Встановлення оптимальної ціни на новий товар пов’язано з проведення конкретної цінової політики фірми залежно від її цілей. · Ціна встановлюється на рівні собівартості для швидкого проникнення на ринок і завоювання його частки; · Ціна встановлюється на рівні цін конкуруючих товарів; · Ціна встановлюється на рівні, який перевищує ціну на конкуруючі товари у розрахунку на високу конкурентоспроможність нового виробу. Основні види цін на товари: · Ціна “зняття вершків”- висока ціна з початку просування нового податку – на ринок за наявності споживача, готових купувати за такою ціною: · Ціна впровадження на ринок – ціна значно нижча ціни на ринку на аналогічні товари; · Психологічна ціна – ціна , незалежно нижча від заокругленої суми; · Ціна лідера на ринку або в галузі – ціна, що пропонується головним конкурентом або провідною фірмою галузі; · Ціна відшкодування витрат на виробництво; · Престижна ціна – висока ціна на товари, що мають особливі властивості і або високий рівень якості. 2. Характеристика факторів впливу на ціну Особливий вплив на рівень цін підприємства здійснюють зовнішні фактори: Споживачі. Уряд. Учасники каналів збуту. Конкуренти. Витрати.
Маркетолог повинен розуміти взаємовідношення між рівнем цін і здійсненням купівель споживачами та їх уявленнями. Це пояснюється законом попиту, ціновою еластичністю попитом і особливостями сегментації ринку. Споживачів можна поділити на 4 категорії, або сегменти, залежно від орієнтації купівель: · Економні покупці характеризуються високою чутливістю до розміру ціни якості та асортименту товарів. · Персоніфіковані менше уваги приділяють розміру ціни, надаючи перевагу образу товару, рівню обслуговування. · Етичні жертвують низькими цінами для підтримки малих фірм. · Апатичні надають перевагу зручності незалежно від ціни. Уряд впливає на прийняття підприємством рішень щодо цін за допомогою: · Регулювання цін. · Заборони на ціни, які дискримінують окремих учасників каналів збуту. · Дії законів про нечесну торгівлю тощо. Узгодження дії учасників каналів збутуможе бути досягнутозавдяки врахуванню таких чинників; частка прибутку учасників каналу збуту; цінові гарантії; особові угоди. Конкуренціявизначає ступінь контролю підприємства чад цінами залежно від середовища, в якому воно функціонує. 3.Ціни та види цінової стратегії підприємства. Цінова стратегія підприємства –сукупність маркетингових дій відносно встановлення та регулювання ціни на товари фірми на доволі тривалий період часу. Вона залежить від цілей фірми в галузі ціноутворення, а також від загальної орієнтації виробничо-господарській діяльності. Основні види цінової стратегії: · Стратегія високих цін, або”зняття вершків”- продаж за початкове високими цінами, значно більшими за ціни виробництва з подальшим їх зниженням. Використовується для товарів-новинок, захищених патентами на стадії впровадження на ринок. · Стратегія низьких цін, або”проникнення на ринок”- продаж товарів за низькими цінами для швидкого проникнення на ринок, стимулювання попиту, одержання переваги у конкретній боротьбі. Після завоювання частки ринку ціна підвищується. · Стратегія диференційованих цін передбачає широке застосування системи знижок і надбавок торгівельних організацій. · Стратегія пільгових цін застосовується для покупців в яких підприємство зацікавлене. · Стратегія дискримінаційних цін. · Стратегія єдиних цін – продаж товарів за єдиним для всіх споживачів (сегментів) цінами. Дозволяє завоювати довіру споживачів різних сегментів, легко застосовуються, забезпечує продаж за каталогами, поштою. · Стратегія гнучких еластичних цін передбачає встановленням та застосуванням ціни залежно від можливостей покупців вести торги та їх купівельної спроможності. Використовуються при укладанні індивідуальних угод по кожній партії товарів. · Стратегія стабільних стандартних цін характеризується стабільністю розміру ціни на тривалий період часу для здійснення масового продажу однорідних товарів при великій кількості конкурентів . · Стратегія нестабільних змінних цін – встановлення та регулювання розміру ціни залежно від ситуації на ринку та витрат і обсягів продажів підприємства. · Стратегія цінового лідера передбачає наближення до руху і характеру цін підприємства-лідера на ринку конкретного товару. · Стратегія конкуруючих цін – агресивна цінова політика фірм-конкурентів. Характерна для ринків з низькою еластичністю попиту різкою реакцією покупців. · Стратегія престижних цін – використання високих цін орієнтованих на певні сегменти ринку, високу якість товару, невелику еластичність попиту. · Стратегія цін масових закупівель передбачає застосування системи знижок до ціни при здійсненні масових закупівель. 4. Етапи розробки цінової стратегії підприємства До основних етапів розробки цінової стратегії підприємства належать: 1. Вибір мети системи ціноутворення. Цінова стратегія визначається цілями підприємства у сфері комерційної діяльності, орієнтація на виробництві, збут або на маркетинг. 2. Визначення загальної політики ціноутворення, що пов’язано з видами цільових ринків, характером і структурою маркетингу при цьому враховується дія таких факторів: Ø Реальні витрати і прибутки; Ø Цінність для споживача порівняними з пропозицією конкурентів; Ø Різниця між сегментами ринку; Ø Можлива реакція конкурентів. 3. Вибір цінової стратегії, що передбачає: Ø Визначення рівня еластичності попиту; Ø Оцінювання вимог ринку і показників плану збуту; Ø Зіставлення часових залежностей обсягів продаж і при різних цінах на виріб; Ø Складання калькуляцій при різних рівнях виробництвах; Ø Оцінювання можливостей конкурентів з урахуванням часу поставки товарів на ринок; Ø Визначення обсягу випуску що зберігає рентабельність (беззбитковість) виробництва. 4. Прийняття рішень про рівень цін, орієнтованих на ціль стратегії. 5. Реалізація стратегії. 6. Пристосування ціни, тобто настроювання ціни залежно від впливу факторів внутрішнього та зовнішнього середовищ. Пристосування здійснюється за допомогою змін прейскурантах, націнок, додаткових надбавок, знижок, компенсацій тощо. 1. Яке місце і роль ціни в системі маркетингу? 2. Як взаємопов’язані завдання підприємства з ціновою новою політикою? 3. Чи впливає тип ринку на цінову політику підприємства? 4. Назвіть найважливіші фактори, що визначають цінову політику? 5. Які ви знаєте методи встановлення ціни на наявний продукт? 6. Які види цін встановлюються на нові продукти? 7. Як формується цінова стратегія на підприємстві?
ТЕМА 7. Маркетингова політика розподілу. Читайте також:
|
||||||||
|