МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Черепні нервиНАВЧАЛЬНА МЕТА АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ Л Е К Ц І Я № 15 Т е м а: “Нервова система.” • Анатомо-фізіологічні аспекти саморегуляцїі функцій організму • Черепні нерви Черепні нерви входять до складу периферійної нервової системи. Всі черепні нерви, за винятком І та II пар, які є аферентними шляхами органів чуття і розвиваються із переднього мозку, диференціюються зі спинномозкових нервів. Однак жоден із черепних нервів за будовою не відповідає спинномозковому, бо не має передніх і задніх корінців, а являє собою тільки задній або передній корінець. У черепних нервах аферентні волокна за кількістю значно переважають еферентні. Наприклад, у складі черепних нервів тільки на одному боці в головний мозок входить до 1,5 млн аферентних волокон (причому на частку зорового нерва припадає до 1 млн нервових волокон), а виходить із нього до 100 тис. еферентних волокон. Черепні нерви іннервують шкіру, м'язи, органи голови та шиї, а також ряд органів грудної та черевної порожнин. Порушення функції кожного черепного нерва на різних рівнях його ушкодження проявляється чіткою симптоматикою, знання якої необхідні в подальшому, під час вивчення нервових захворювань. Знати:характеристику черепних нервів. Уміти:визначати, через які отвори черепні нерви виходять з порожнини черепа, ділянки їх іннервації. ІНФОРМАЦІЙНИЙМАТЕРІАЛ Черепних нервів (nn. craniales) — дванадцять пар. Кожна пара має власну назву, свій порядковий номер і позначається Римськими цифрами.
Черепні нерви, на відміну від спинномозкових нервів, поділяються на чутливі (І, II, VIII), рухові (III,IV, VI, VII, XI, XII)та змішані (V, IX, X). Деякі нерви (III, V, IX, X пара) містять парасимпатичні волокна. Окрім 12 пар черепних нервів, які мають порядковий номер, є нерв, який не має номера,— це проміжний нерв, n. intermedius, ядра якого містяться у покришці мосту. Нерв змішаний, має парасимпатичні волокна. Входить у внутрішній слуховий отвір, далі він приєднується до VII пари черепних нервів, проникає в канал лицевого нерва і розгалужується на два нерви: великий кам'янистий нерв і барабанну струну. Іннервує: передні 2/3 язика, сльозову залозу, залози носової порожнини, всі слинні залози, крім привушної. Відмінності мають І та II пара черепних нервів, які полягають у тому, що вони є похідними головного мозку і утворилися шляхом випинання із мозкових пухирів і, на відміну від інших черепних нервів, не мають ядер.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|