Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Попит на ресурси та варіації факторів виробництва

Ринок факторів виробництва і розподіл доходів

1.Попит на ресурси та варіації факторів виробництва

2.Поведінка підприємства на ринку праці

3.Ринок капіталу та інвестиційна діяльність фірми

 

Фірма виступає як покупець ресурсів: праці, капіталу, землі. Ціни на ресурси є витратами для фірми, яка їх купує. Від ціни на ресурси залежить доход фірми та її прибуток.

Ціни впливають на розподіл ресурсів між галузями. В ціноутворення на ресурси активно втручається держава.

Попит на ресурси є похідним від попиту на товари, вироблені за допомогою цих ресурсів. Отже, попит на ресурси залежить від продуктивності ресурсу, а також цін на продукти, вироблені з допомогою цих ресурсів.

Крива попиту на ресурси є частина кривої MRP, яка знаходиться нижче кривої ARP.

MRP – граничний продукт у грошовій формі:

MRP = DTRP/DQресурсу;

ARP – середній продукт у грошовій формі (середня продуктивність ресурсу):

Детермінантами попиту на ресурси є:

- зміни в попиті на продукт (при збільшенні попиту на продукт, який вироблений з даного ресурсу, збільшується попит на ресурс);

- зміни в продуктивності ресурсу (на більш продуктивний ресурс більший попит);

- зміни в цінах на інші ресурси (замінники та доповнювачі). При збільшенні ціни на ресурс замінник даного ресурсу попит на даний ресурс зростає. При збільшенні ціни на ресурс - доповнювач попит на даний ресурс зменшується.

Еластичність попиту на ресурси залежить від:

-наявності ресурсів - замінників (якщо вони є попит на ресурси більш еластичний);

- еластичності попиту на продукт (якщо попит на продукт еластичний, попит на ресурс, з якого вироблений продукт, теж еластичний);

-питомої ваги ресурсу у витратах фірми (якщо вона незначна – попит менш еластичний);

-тривалості періоду часу (чим більше часу в розпорядженні фірми, тим попит більш еластичний).

Фірмі доцільно купувати ресурс при умові, коли граничний продукт у грошовій формі (MRP) дорівнює граничним витратам у грошовій формі (MRC):

MRP = MRC.

MRP – доход, який отримує фірма при використанні додаткової одиниці ресурсу.

Фірма буде здійснювати мінімальні витрати при виробництві певної кількості продукції при умові купівлі такого набору ресурсів, при якому кожна додаткова грошова одиниця, витрачена на придбання ресурсів, буде приносити фірмі однаковий граничний продукт.

Якщо MPL – граничний продукт ресурсу праця,

MPK – граничний продукт ресурсу капітал,

PL – ціна ресурсу праця,

PK – ціна ресурсу капітал, тоді фірма буде нести мінімальні витрати при рівності:


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  4. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Автоматизація виробництва
  7. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  8. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  9. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  10. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  11. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  12. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виникнення і форми монополії. Підприємство на монопольному ринку | Поведінка підприємства на ринку праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.