![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Соціально-правові основи захисту дітей, що потребують соціально-педагогічної допомоги.За останніх 10 - 15 років кількість дітей, які більшу частину часу, в тому числі й нічного, перебувають на вулиці, набула значного масштабу. З’явилася нова категорія дітей, яких звично називають “діти вулиці". У державних закладах про них говорять як про безпритульних соціальних сиріт, позбавлених батьківської опіки. У Законі України "Про охорону дитинства" (2001 р.) визначені поняття “безпритульна дитина”, “дитина-сирота”. В Україні спостерігається катастрофічне збільшення кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. Із 80 тисяч дітей-сиріт позбавлених батьківської опіки, лише близько 7% - біологічні, тобто реально не мають батьків. Решта — діти, котрі стали сиротами при живих батьках. Частина таких дітей іде жити на “вулицю”, і вулиця стає них домівкою. За визначенням ЮНІСЕФ, “діти вулиці” - це неповнолітні, для яких вулиця стала постійним місцем перебування. Безперечно, дане визначення не охоплює велику кількість дітей, які з різних причин опинилися на вулиці. Адже є й такі, котрі мають домівку, батьків або близьких людей. Паралельно функціонують два поняття: “діти, які працюють на вулиці” і “діти, які живуть на вулиці разом зі своєю сім’єю”. За визначенням Дитячого Фонду Об’єднаних Націй до “'дітей вулиці” належать: · діти, які не спілкуються зі своїми сім’ями, живуть у тимчасових помешканнях (покинутих будинках тощо) або не мають взагалі постійного житла і кожен раз ночують у новому місці; їхніми першочерговими потребами є фізіологічне виживання і пошук житла (безпритульні діти); · діти, які підтримують контакт з сім’єю, але через перенаселення житла, експлуатацію та різні види насилля (сексуальне, психічне) проводять більшу частину дня, а іноді й ночі на вулиці (бездоглядні діти); · діти — вихованців будинків інтернатів та притулків, які з різних причин втекли з них і перебувають на вулиці (діти, які перебувають під опікою держави). Збільшення кількості “дітей вулиці”, в першу чергу, зумовлене динамікою сімейного життя. Як зазначилось у доповіді ЮНІСЕФ Незалежної комісії з гуманітарних питань ООН у 1990 році: “Дитина потрапляє на вулицю через те, що її сім’я переживає кризу, і якщо ще не розпалася, то перебуває на межі розпаду”. Починаючи з 1997 року, в Україні проводився ряд досліджень визначення основних характеристик “дітей вулиці”, з’ясування їх стилю життя й потреб: · більшість “дітей вулиці” - діти підліткового віку; · хлопчиків на вулиці більше, ніж дівчаток; · більшість підлітків виховується у багатодітних сім’ях; · надто часто “діти вулиці” проживають у нетипових для України сім’ях: без батьків або тільки без матері чи без батька; · серед батьків таких дітей нерідко зустрічаються освічені люди, які мають постійну роботу; · значна частина “дітей вулиці” мають проблеми з найближчими родичами; · значний вплив на прискорення процесу переходу дитини до такого статусу має низьке матеріальне становище сім’ї; · значна частина “дітей вулиці” заробляють гроші самостійно, причому дуже часто “робота” дає гарні прибутки, але є асоціальною: крадіжка, жебракування, надання сексуальних послуг та ін.; · “діти вулиці” часто зазнають експлуатації й насилля з боку ровесників і дорослих на вулиці та вдома; · діти нерегулярно харчуються, часто голодують; · “діти вулиці” вживають алкоголь, наркотики, нюхають клей, палять цигарки.
Причини появи соціального явища “діти вулиці”. Реальна ситуація в Україні свідчить, що проблема “дітей вулиці” з’явилася не вчора, але за різних умов вона розвивалася по-різному. Іноді навіть важко пояснити, що спонукає дитину залишити родину, школу, близьких людей і йти на вулицю. Проте, сьогодні можна стверджувати, що існує ряд факторів, які, в основному, дозволяють зрозуміти, чому все частіше діти обирають такий ненадійний і часто небезпечний спосіб життя.
19.3. Причини виникнення соціального явища - „діти вулиці". 1. Соціально-економічні умови появи ”дітей вулиці”: · погіршення матеріального становища значної частини населення України; · збільшення незайнятих дітей та підлітків; · економічна експлуатація дорослими дитячої праці (залучення до жебракування, крадіжок, махінацій); · послаблення відповідальності батьків за утримання і виховання дітей; · загострення розбіжностей і конфліктів між батьками та дітьми; · ослаблення роботи з організації дозвілля дітей за місцем їхнього проживання і навчання; · негативні тенденції у засобах ЗМІ, пропаганда насилля і легкого життя. 2. Відмежування дітей від сім’ї: · безробіття обох чи одного з батьків; · відсутність постійного місця роботи батьків чи залучення їх до так званого “човникового бізнесу”: · відсутність постійного житла; · розлучення батьків; · асоціальний спосіб життя одного чи обох батьків; · примус дітей дорослими членами родини до жебракування; · злочинні дії батьків; · різноманітні форми насилля, спрямованих і на дітей; · раннє або позашлюбне материнство; · неповна родина; · новостворені родини
20. Лекція № 20 Технології соціальної роботи з обдарованими дітьми (4 години) Читайте також:
|
||||||||
|