МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціально-правові основи захисту дітей, що потребують соціально-педагогічної допомоги.За останніх 10 - 15 років кількість дітей, які більшу частину часу, в тому числі й нічного, перебувають на вулиці, набула значного масштабу. З’явилася нова категорія дітей, яких звично називають “діти вулиці". У державних закладах про них говорять як про безпритульних соціальних сиріт, позбавлених батьківської опіки. У Законі України "Про охорону дитинства" (2001 р.) визначені поняття “безпритульна дитина”, “дитина-сирота”. В Україні спостерігається катастрофічне збільшення кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. Із 80 тисяч дітей-сиріт позбавлених батьківської опіки, лише близько 7% - біологічні, тобто реально не мають батьків. Решта — діти, котрі стали сиротами при живих батьках. Частина таких дітей іде жити на “вулицю”, і вулиця стає них домівкою. За визначенням ЮНІСЕФ, “діти вулиці” - це неповнолітні, для яких вулиця стала постійним місцем перебування. Безперечно, дане визначення не охоплює велику кількість дітей, які з різних причин опинилися на вулиці. Адже є й такі, котрі мають домівку, батьків або близьких людей. Паралельно функціонують два поняття: “діти, які працюють на вулиці” і “діти, які живуть на вулиці разом зі своєю сім’єю”. За визначенням Дитячого Фонду Об’єднаних Націй до “'дітей вулиці” належать: · діти, які не спілкуються зі своїми сім’ями, живуть у тимчасових помешканнях (покинутих будинках тощо) або не мають взагалі постійного житла і кожен раз ночують у новому місці; їхніми першочерговими потребами є фізіологічне виживання і пошук житла (безпритульні діти); · діти, які підтримують контакт з сім’єю, але через перенаселення житла, експлуатацію та різні види насилля (сексуальне, психічне) проводять більшу частину дня, а іноді й ночі на вулиці (бездоглядні діти); · діти — вихованців будинків інтернатів та притулків, які з різних причин втекли з них і перебувають на вулиці (діти, які перебувають під опікою держави). Збільшення кількості “дітей вулиці”, в першу чергу, зумовлене динамікою сімейного життя. Як зазначилось у доповіді ЮНІСЕФ Незалежної комісії з гуманітарних питань ООН у 1990 році: “Дитина потрапляє на вулицю через те, що її сім’я переживає кризу, і якщо ще не розпалася, то перебуває на межі розпаду”. Починаючи з 1997 року, в Україні проводився ряд досліджень визначення основних характеристик “дітей вулиці”, з’ясування їх стилю життя й потреб: · більшість “дітей вулиці” - діти підліткового віку; · хлопчиків на вулиці більше, ніж дівчаток; · більшість підлітків виховується у багатодітних сім’ях; · надто часто “діти вулиці” проживають у нетипових для України сім’ях: без батьків або тільки без матері чи без батька; · серед батьків таких дітей нерідко зустрічаються освічені люди, які мають постійну роботу; · значна частина “дітей вулиці” мають проблеми з найближчими родичами; · значний вплив на прискорення процесу переходу дитини до такого статусу має низьке матеріальне становище сім’ї; · значна частина “дітей вулиці” заробляють гроші самостійно, причому дуже часто “робота” дає гарні прибутки, але є асоціальною: крадіжка, жебракування, надання сексуальних послуг та ін.; · “діти вулиці” часто зазнають експлуатації й насилля з боку ровесників і дорослих на вулиці та вдома; · діти нерегулярно харчуються, часто голодують; · “діти вулиці” вживають алкоголь, наркотики, нюхають клей, палять цигарки.
Причини появи соціального явища “діти вулиці”. Реальна ситуація в Україні свідчить, що проблема “дітей вулиці” з’явилася не вчора, але за різних умов вона розвивалася по-різному. Іноді навіть важко пояснити, що спонукає дитину залишити родину, школу, близьких людей і йти на вулицю. Проте, сьогодні можна стверджувати, що існує ряд факторів, які, в основному, дозволяють зрозуміти, чому все частіше діти обирають такий ненадійний і часто небезпечний спосіб життя.
19.3. Причини виникнення соціального явища - „діти вулиці". 1. Соціально-економічні умови появи ”дітей вулиці”: · погіршення матеріального становища значної частини населення України; · збільшення незайнятих дітей та підлітків; · економічна експлуатація дорослими дитячої праці (залучення до жебракування, крадіжок, махінацій); · послаблення відповідальності батьків за утримання і виховання дітей; · загострення розбіжностей і конфліктів між батьками та дітьми; · ослаблення роботи з організації дозвілля дітей за місцем їхнього проживання і навчання; · негативні тенденції у засобах ЗМІ, пропаганда насилля і легкого життя. 2. Відмежування дітей від сім’ї: · безробіття обох чи одного з батьків; · відсутність постійного місця роботи батьків чи залучення їх до так званого “човникового бізнесу”: · відсутність постійного житла; · розлучення батьків; · асоціальний спосіб життя одного чи обох батьків; · примус дітей дорослими членами родини до жебракування; · злочинні дії батьків; · різноманітні форми насилля, спрямованих і на дітей; · раннє або позашлюбне материнство; · неповна родина; · новостворені родини
20. Лекція № 20 Технології соціальної роботи з обдарованими дітьми (4 години) Читайте також:
|
||||||||
|