Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кранів.

Призначення та конструкція баштових, приставних та щоглових будівельних

Щогло-стрілові крани стаціонарні, обслуговують площу в межах вильоту стріли, громіздкі. Випуск їх припинений.

Баштові крани широко застосовуються для виконання будівельно-монтажних, підйомно-транспортних робіт у цивільному, промисловому і сільському будівництві. Вони мають великий корисний виліт, що не залежить від висоти спорудження, маневрові; механізми кранів допускають сполучення руху-підйому вантажу з поворотом стріли і переміщенням крана по горизонталі.

Рис.95 - Баштові крани:

а - загального призначення з поворотною платформою; б - із трубчастою вежею

Баштовий кран загального призначення з поворотною платформою (рис.95,а) має ходову раму 1-підставка з механізмом пересування 2. Повноповоротна платформа 3 з контрвантажем 4 встановлюється на опорно-поворотному пристрої 5, що являє собою одно - чи дворядний шарико - чи роликопідшипник спеціальної конструкції. Механізм повороту платформи несе на вихідному валі шестірню 6, що знаходиться в зачепленні з нерухомим зубцюватим вінцем із зовнішніми чи частіше внутрішніми зубами. Башта 7 ґратчастого типу шарнірно з'єднана з платформою й утримується кронштейнами двоногої стійки 8, стріла 9 - канатним розчалом 10, її виліт може змінюватися стріловою лебідкою 11 і поліспастом 12. Для переміщення гака по траєкторії, близькій до горизонтальної, при зміні вильоту стріли другий кінець каната вантажної лебідки 13 запасовується на барабані стрілової лебідки. Башта і стріла виконуються з уголків, а зараз часто з труб, що зменшує масу крана і вітровий опір. Башта складається із секцій, що з'єднуються болтами; широко також застосовується спеціальне з'єднання втулками з центруючими стрижнями. Внизу башти передбачено пристрій 14 (колиска), через який виконується підрощування башти секціями знизу і висування спеціальними поліспастом і лебідкою. Пульт керування механізмами крана розташований у кабіні 15. У кранах даної конструкції вага вантажу і стріли завжди врівноважується зусиллям Т канатного розчалу який паралельний осі башти, тому башта розвантажена від вигину і працює тільки на стиснення. Конструкція крана легка, має малу металоємність, а розташування противаги внизу збільшує стійкість. Унаслідок розташування всіх механізмів крана і його інших пристроїв унизу, на платформі спрощується проведення монтажно-демонтажних робіт при перебазуваннях крана з об'єкта на об'єкт.

Баштовий кран із трубчастою баштою (рис. 95,б) також монтується на поворотній платформі, але його башта 1 зроблена з труби і складається з нижньої нерухомої секції довжиною близько 10 м. і верхньої, котра разом із трубчастою стрілою 2 і оголовком 3 може висуватися. Механізм висування складається з чотирьох блоків, закріплених у верхній частині висувної секції і каната, що при висуванні намотується на барабан вантажної лебідки.

Баштові крани з трубчастою баштою при малій і середній вантажопідйомності легше ґратчастих; при значних же вантажних моментах крани ґратчастої конструкції більш прості у виготовленні, легкі і стійкі, і тому є основою розвитку конструкцій баштових кранів.

 

Рис. 96 – Приставний баштовий кран з поворотним оголівком

 

Приставні баштові крани використовуються при будівництві будинків до 30-35 поверхів, вантажопідйомність їх до 10 т, висота підйому до 120 м. Башта 1 (рис. 96) ґратчастого типу, виконується з труб, може мати до 20 секцій, спирається на підставу. До верхньої секції башти шарнірно приєднаний оголовок 2, стріла 3 утримується стріловим поліспастом 4, має вантажну каретку 5, переміщувану лебідкою і канатом. На противоваговій консолі 6 закріплюються баласт, вантажна і стрілова лебідка, що служить для зміни довжини стрілового поліспаста. При висоті до 16 поверхів кран може стояти вільно чи спиратися на платформу на рейковому ходу; при більшій - кріпиться зв'язками 9 до споруджуваного будинку. Усередині башти іноді встановлюється ліфт для підйому машиніста в кабіну. Башта може наращюватися зверху монтажної стійки 7, що висувається лебідкою і поліспастом разом з верхньою секцією, стрілою і консоллю. У проріз, що утворився, ручною лебідкою по направляючих 8 вводиться секція башти, піднята лебідкою крана, стикується з баштою, а на неї потім опускається верхня частина краном. Верхнє положення баласту (противаги) і установка стрілового поліспаста під кутом до башти спричиняє її вигин, що вимагає посилення конструкції і, отже, збільшує масу крана. Кран має високе розташування центра ваги, велику навітряну поверхню, тому випуск кранів з поворотним оголовком обмежений.

Спеціальні баштові крани використовуються при монтажі важких залізобетонних і металевих конструкцій навантажувальних бункерів, галерей, металургійних і хімічних підприємств, електростанцій. Вантажопідйомність таких кранів доходить до 100 т, виліт стріли до 30 м, маса до 100-400 т. Крани випускаються як з поворотною платформою, так і з поворотним оголівком і верхньою противагою. У баштових кранів застосовується багатомоторний електричний привід - кожен механізм приводиться від окремого електродвигуна через редуктор. Електроенергія до крана підводиться по покладеному в дерев'яному лотку кабелю; для зменшення його зношування при волочінні по лотку іноді використовуються кабельні барабани. Для регулювання швидкості вантажної лебідки застосовується привід на постійному струмі за схемою мотор - генератор, а також тиристорний, що дає широкий діапазон регулювання. Керування краном здійснюється як з кабіни, так і з робочого місця монтажників з переносного пульта, зв'язаного з краном кабелем чи по радіо. Для обслуговування місць усередині будинку, за стінами, використовується телекамери. Упроваджується система для автоматизації роботи кранів по заданій програмі. За правилами Держгіртехнагляду для безпеки роботи баштові крани повинні мати обмежники вантажного моменту, підйому гака і стріли, кінцеві вимикачі ходу візка по стрілі і переміщення крана по рейках, кліщові захвати для закріплення за рейки в неробочому стані, при монтажі, а також вітромір, що відключає кран при вітрі більш 6 балів.

Баштовий кран із поворотною платформою на об'єкт доставляється в складеному вигляді на причепі до автотягача (рис. 97, а); ходова рама спирається на спеціальну вісь із пневмоколесами. Нахилом ходової частини стріловою лебідкою піднімають пневмоколеса і викочують, потім кран опускають на рейки і закріплюють захопленнями; стріловою же лебідкою піднімають вежу і стрілу. При необхідності башту підрощують знизу.

Рис. 97 - Монтаж баштових кранів: а- з поворотною платформою, б - з поворотним

оголовком.

Баштовий кран з поворотним оголовком (рис. 97, б) доставляється з розібраними на секції баштою і стрілою. За допомогою автокрана їх збирають, шарнірно приєднують до ходової рами. Поліспастом монтажної лебідки піднімають стрілу 1 до натягу розчалювань, потім піднімають вежу 2 з контрваговою стрілою. Після підведення електроенергії, перевірки механізмів вантажною лебідкою піднімають стрілу і контргруз. Монтаж крана трудомісткий, вимагає високої кваліфікації монтажників і спеціальної лебідки і поліспаста. Крани демонтуються в порядку, зворотному монтажу. Змонтований кран вводиться в експлуатацію після перевірки і іспиту представником держгортехнадзору. Крани, що працюють на об'єкті постійно, випробуються 1 раз у рік. Для будівництва будинків з об'ємних елементів масою до 20 т. почато випуск кранів з вантажним моментом 4000 кн-м і вильотом стріли 50 - 60 м.


Читайте також:

  1. Монтаж електроустаткування кранів. Техніка безпеки.
  2. Найбільш ефективним методом захисту від електромагнітних випромінювань є встановлення відбиваючих або поглинаючих екранів.
  3. Призначення та класифікація будівельних кранів.
  4. Призначення та конструкція автомобільних, залізничних і інших кранів.
  5. Призначення та конструкція кабельних кранів.




Переглядів: 886

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та класифікація будівельних кранів. | Призначення та конструкція кабельних кранів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.