МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Призначення та конструкція автомобільних, залізничних і інших кранів.Призначення та конструкція козлових кранів. Козлові крани застосовуються при монтажі устаткування, будівництві промислових будинків і будинків з об'ємних елементів, на полігонах і складах залізобетонних виробів, на площадках укрупненої збірки. Кран (рис. 98, а) складається з моста (ферми) 1 з опорами 2 на ходових візках з механізмами пересування по рейкових шляхах. По низу чи верху ферми переміщається вантажний візок 3 чи тельфер. Привод електричний багатомоторний, керування з кабіни 4. Будівельні козлові крани мають вантажопідйомність 5- 50 т, проліт 15-40 м. Для монтажу використовуються лебідки самого крана. Крани надійні, стійкі, зручні для наведення вантажів; недолік їх - можуть обслуговувати тільки будинки, що вписуються в габарити крана. Легкі пересувні крани використовуються для підйому матеріалів, деталей, сантехнічного устаткування. Застосування їх найбільш доцільне з метою вивільнення більш продуктивних баштових чи інших кранів при будівництві об'єктів з малим обсягом робіт, а також при оздоблювальних і ремонтних роботах - при невеликих вантажопотоках. Конструкція такого крана дуже проста - візок на металевих колесах з поворотною платформою і стрілою з постійним вильотом, рівним 3-4 м. Підйом вантажу виконується реверсивною електричною лебідкою, поворот платформи і пересування крана - вручну. Вантажопідйомність кранів 0,3-0,8 т, висота підйому 3-8 м, а при установці на до 30 м. Крани швидко розбираються на вузли і легко переносяться з поверха на поверх, тому що мають невелику масу і просто монтуються. Легкі переносні консольно-балкові крани вантажопідйомністю 0,1-0,2 т, встановлюються в дверних чи віконних прорізах, на сходових площадках, застосовуються для підйому і подачі матеріалів і деталей невеликої маси усередину будинків. Вони мають малі габарити і масу, легко монтуються і демонтуються, переносяться вручну. Стрілові самохідні крани мають широке застосування на монтажних, підйомно-транспортних і вантажно-розвантажувальних роботах у будівництві, особливо при розкиданих об'єктах з малими обсягами робіт (електропідстанції, будинку вентиляційних і компресорних установок і ін.), а також при будинках складної конфігурації чи в плані великої ширини. Автономний привод механізмів, різноманітне змінне робоче устаткування роблять ці машини маневреними, у тому числі й у складених умовах. Кран складається з ходової частини, поворотної платформи із силовим устаткуванням, механізмами, кабіною керування і робочого устаткування. Поворотні платформи, опорно-поворотні пристрої більшості кранів уніфіковані. За ходового частиного крани поділяються: на залізничні (нормальної колії), гусеничні, пневмоколесні, тракторні й автомобільні. При вантажопідйомності до 10 т привід кранів звичайно одномоторний від дизельного двигуна. Керування механізмами крана за допомогою муфт і гальм полегшене-пневматичне чи гідравлічне, для якого від трансмісії машини приводиться компресор чи насос. При вантажопідйомності кранів понад 10 т. зазвичай використовують дизель - електричний багатомоторний привід, причому передбачається можливість живлення від зовнішньої мережі при тривалій експлуатації на одному об'єкті. Крани мають механізми пересування, обертання платформи, зміни вильоту стріли і два механізми підйому (другий, «малий», механізм підйому використовується для роботи з невеликими вантажами), а також баштово-стрілове устаткування. Кінематичні схеми кранів зазвичай забезпечують сполучення робочих операцій. Крани останніх випусків часто мають гідравлічний привід зміни вильоту стріли, механізму повороту й встановки виносних опор. Стріли кранів виготовляються ґратчастими декількох модифікацій-основні (нормальні), подовжені, висувні (телескопічні) нормальні і подовжені, з начіпною стрілою (гуськом). Залізничні крани монтуються на платформах нормальної колії, обслуговують обмежену зону в межах вильоту стріли. Вантажопідйомність їх до 200 т, застосовуються вони при розвантаженні вантажів, що доставляються на склади і при будівельних роботах на залізниці. Для стійкості залізничні крани забезпечуються виносними опорами чи захватами для закріплення за рейки. Пневмоколесний кран (рис. 99, а) монтується на дво- чи богатоосній рамі 1 на пневмошинах. Задні осі 2 ведучі, передня 3 з керованими колесами. Кран має стріли - основну 4, подовжену з гуськом 5 і маневрову 6, що збільшують корисний підстріловий обсяг. Кран при основній стрілі може пересуватися з вантажем визначеної маси; в інших випадках працює, спираючись на виносні опори 7. Вантажопідйомність кранів 25-100 т, довжина основної стріли 15-20 м, подовженої 30-55 м. Невеликі транспортні швидкості (10-25 км/ч) дозволяють найбільше ефективно використовувати їх на об'єктах із середніми обсягами робіт при невеликому їх видаленні одне від одного. Автомобільний кран (рис. 99,б) являє собою повноповоротну платформу 8, що спирається через опорно-поворотний пристрій на спеціальну раму, закріплену на рамі 9 вантажного автомобіля. Рис. 99 - Стрілові самохідні крани: а - пневмоколесний, б - автомобільний. Транспортна швидкість доходить до 50-80 км/год, тому їх можна застосовувати на об'єктах з невеликими обсягами робіт, що знаходяться на значному віддаленні одне від одного. Випускаються крани, що монтуються на автомобілях ГАЗ, ЗИЛ, МАЗ, КаМАЗ і КрАЗ з вантажопідйомністю відповідно 4, 6, 10, 16, 16 т. і довжиною основної стріли 6, 8, 12, 20 і 10. Підвіска робочого устаткування канатна жорстка і гідравлічна з телескопічною стрілою 10. Привід використовується механічний від двигуна автомобіля через коробку добору потужності, а ще частіше дизель-електричний чи гідравлічний. Крани працюють на виносних опорах 11, звичайно з гідрокеруванням, керуються оператором-автокрановщиком з кабіни 12 на поворотній платформі. Гусеничні крани мають транспортну швидкість 0,5 - 5,2 км/год, використовуються для виробництва монтажних робіт при будівництві промислових будинків і споруджень на об'єктах з великими обсягами робіт. Вантажопідйомність їх від 6,3 до 160 т., довжина основної стріли 10-30 м. Поворотна частина гусеничних кранів і стріли за конструктивним виконанням аналогічні поворотній частині і стрілам пневмоколесних кранів, причому значна частина вузлів і механізмів уніфікується. Основні відмінності полягають у тому, що гусеничний хід забезпечує малий питомий тиск на ґрунт і стійкість, тому крани можуть пересуватися з вантажем на гаку. Тракторні крани монтуються на серійних тракторах, поділяються на монтажні і крани-трубоукладачі. Монтажні крани використовуються на будівельно-монтажних роботах при зведенні будинків до двох поверхів. Кран-трубоукладач не має поворотної платформи, стріла А-подібної форми шарнірно кріпиться до рами гусеничного чи візка трактора, повертається разом із трактором. Наведення вантажу виробляється зміною вильоту стріли лебідкою і чи поліспастом гідроциліндрами. Крани-трубоукладачі звичайно використовуються групами на будівництві трубопроводів при укладанні в траншеї зварених труб значної довжини. Вантажопідйомність кранів 3-50 т. Для безпечної роботи самохідні крани забезпечуються обмежником вантажопідйомності, що спрацьовує при перевантаженні, що не перевищує 10% маси вантажу при даному вильоті стріли, а також обмежниками висоти підйому гака і кута підйому стріли, покажчиками вантажопідйомності і кута нахилу крана (креноміром), звуковим сигналом, освітлювальною апаратурою. Виносні опори повинні спиратися на ґрунт через бруси чи шпали. Не допускається установка крана на свіженасипаному неутрамбованому ґрунті і на краю укосу котловану. Кожен кран повинен проходити огляд і іспит після капітального ремонту чи монтажу, але не рідше 1 раза на рік. Результати іспитів варто заносити в типову шнурову книгу, яка знаходиться з краном. Читайте також:
|
||||||||
|