МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Типи вимогМетоди опису вимог Системні вимоги можуть бути документовані декількома способами. Можливі методи: · Звичайна мова - найчастіше використовується. Незручності - в її невизначеності і гнучкості, що дає можливість описувати одне і те ж декількома шляхами. Зв'язки між різними вимогами не можуть бути визначені, і виникають суперечності. · Математичний формалізм – вживається рідше, ніж колись. · Структурована звичайна мова. Звичайна мова з обмеженим словником і семантикою. Предмети і проблеми описані в секціях і підсекціях. · Табліци, форми. Вимоги задані в таблицях (зазвичай двохрівневі), асоційовані різними зв'язками (наприклад, таблиця із зв'язками типів користувачів із сервісами). · Блоки і діаграми: графічні форми, що зображують процеси. · Контекстні діаграми: показують системи, оточення, входи і виходи. · Використання діаграм випадків: концептуальна презентація того, що відбувається, і функцій. Використання діаграм випадків з асоціативними документами вважається одним з кращих методів документування вимог. Простота спілкування комбінується з точністю виразів, необхідною для майбутньої роботи над системою. Основні вимоги розділені на дві групи: · функціональні вимоги, · нефункціональні вимоги. Функціональні вимоги Описують функції (дії, операції) виконувані системою, що використовує зовнішні системи. Функціональний опис вимог здійснює: · ідентифікація всіх типів користувачів системи, · ідентифікація всіх типів користувачів підтримки, таких як адміністратори, клерки, · визначення кожного типу користувачів всіх системних функцій і шляхів використання системи, · опис зовнішніх систем (бази даних, інтернету, мережі), що використовуються системою · визначення організаційних структур, законодавства, стратегій, і статусу, інструкцій, що прямо або непрямо описують функції. Функціональні вимоги можуть бути сформульовані використовуючи шаблони вимог. Шаблон гарантує стандартне формулювання і полегшує підтвердження кінцевого результату. Приклад формулювання вимог з використанням шаблону.
Таблиця 5.5.1. Нефункціональні вимоги Опис вимог вимагає від предмету, над яким будуть виконануватись певні функції: · вимога продуктів, наприклад, повинна бути доступна клавіатура, · вимога процесів, наприклад, процес планувальника повинен виконуватись за стандартом XXXA/06, · зовнішні вимоги, наприклад, система планування повинна використовувати маркетингове відділення баз даних описане в документі YYYB/95. Ніяких змін до бази даних не застосовано. Хороша форма представлення нефункціональних вимог - це таблиця, наприклад:
Малюнок 5.5.2. Чинники нефункціональних вимог: · Системні функції: ієрархія функцій, що виконуються системою, · Об’єм: скільки користувачів працюватимуть одночасно? скільки терміналів буде встановлено? скільки сенсорів буде керовано? скільки інформації буде збережено? · Швидкість: час для виконання операції (або черги операцій), кількість операцій за одиницю часу, максимальний час виконання операції, · Точність: вимірювання масштабування і продуктивності, точність результату, заміна кількісних показників якісними, · обмеження: обмеження інтерфейсу, якості, блоку часу, устаткування, засобів програмування і т.п., · Інтерфейс зв'язку: мережа, протоколи, представлення мережі, рівень абстракції, протоколів і т.п., · Програмний інтерфейс: специфікація устаткування, фізичні обмеження, продуктивність (швидкість процесора, пам'ять), вимоги до офісу, вологість, температура, тиск · Програмний інтерфейс: сумісність з іншим ПЗ, ОС, мова програмування, компілятори, редактори, система управління базами даних (СУБД), · Взаємодія людини з системою: всі аспекти призначеного для користувача інтерфейсу, мова програмування, апаратне забезпечення (монітор, миша, клавіатура), формати (звіти, їх зміст), визначення повідомлень (мова, форма), допомога, повідомлення про помилки і т.п., · Адаптивність: специфікація відповіді системи на зміни - нові команди, нове вікно і т.п., · Безпека: конфіденційність, приватність, інтеграція, специфікація надійності і т.п., · Гнучкість невдач: наслідки помилок ПЗ, помилка живлення, частота збережень, зміна розкладу і т.п., · Стандарти: специфікація стандартів документів, форматів файлів, розміри шрифтів, стандарти процесів і продуктів і т.п., · Ресурси: бюджет, людський ресурс і обмеження матеріальних ресурсів, · Час: необхідний час для створення системи, тренування і установки. 5. Перевірка вимог Часта помилка формування нефункціональних вимог - нестача критеріїв, визначених для перевірки вимог. Кожна нефункціональна вимога повинна бути перевірена. Це вимагає вибір критеріїв. Деякі критерії:
Малюнок 5.6.1. Перевірка нефункціональних вимог. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|