Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналітичні реакції та вимоги, яким вони повинні відповідати.

Комплексні сполуки в якісному аналізі.

Кислотно-основна класифікація катіонів.

Дробний і систематичний хід аналізу.

Чутливість аналітичних реакцій і способи їх підвищення.

Реакції відкриття та відокремлення іонів.

Загальні (групові) та індивідуальні (специфічні) аналітичні реакції.

Аналітичні реакції та вимоги, яким вони повинні відповідати.

Аналітична класифікація катіонів

Теоретичні основи якісного аналізу

Лекція 3

(частина ІI)
Теоретичні основи якісного аналізу

Аналітична класифікація катіонів (частина ІI)

План

 


До якісних аналітичних реакцій відносять ті хімічні реакції, які супроводжуються певним аналітичним сигналом: утворенням характерних осадів, забарвлених сполук, виділенням газів, тобто продуктів реакції, які легко встановити без удавання до спеціальних методів їх дослідження. Знаючи склад продукту реакції, роблять висновок про наявність в складі аналізуємої речовини того чи іншого елемента, іона або молекули.

Речовини, які викликають характерні перетворення, називають реактивами або реагентами. За ступенем чистоти реактивиподіляють на чотири групи (кваліфікації або марки): “хімічно чисті” (х. ч.), “чисті для аналізу” (ч. д. а.), “чисті” (ч.) та “технічні”. В аналітичних лабораторіях застосовують реактиви лише перших двох кваліфікацій.

Частіш за все вибирають ті реактиви, які утворюють нерозчинні продукти, тобто осади. Такий прийом надає наступні переваги перед іншими методами:

а) уже по самому факту утворення осаду можна зробити висновок про наявність того чи іншого компонента. Наприклад, по утворенню осаду, який випадає з кислого розчину при дії хлориду барію можна говорити про наявність сульфатів:

б) за зовнішнім виглядом осаду можна зробити деякі висновки. Наприклад, осад — чорного кольору, — червоно-бурого кольору, — шоколадного, — безбарвний сирнистий і т. д; велику інформацію дає і форма кристалів, консистенція осаду: кристалічний, аморфний, драглистий тощо;

в) осад можна відділити від розчину фільтруванням або центрифугуванням, а потім більш детально дослідити з метою його ідентифікації, і часто в ході аналізу ці операції полегшують аналіз розчину — фільтрату або центифугату.

В інших випадках застосовують такі реактиви, які викликають характерне забарвлення розчину. Так, наприклад, при приливанні насиченого розчину аміаку до розчину, який містить іони міді(ІІ) з’являється інтенсивно синє забарвлення внаслідок реакції:

Ще в інших випадках застосовують такі реактиви, які викликають виділення газів, наприклад, при відкритті солей амонію — , карбонатів — , сульфідів — .

Отже не всяка реакція може застосовуватись як якісна аналітична реакція. Вона повинна задовольняти наступні вимоги:

1) супроводитись тим чи іншим аналітичним сигналом;

2) відбуватись швидко, практично миттєво;

3) бути практично незворотною;

4) бути максимально специфічною і відрізнятись високою чутливістю.

Четверта з викладених вище вимог буде обґрунтована в наступних розділах лекції.



Читайте також:

  1. VIII. Реакції, в результаті яких утворюються високомолекулярні сполуки
  2. АДАПТАЦІЙНІ РЕАКЦІЇ М'ЯЗОВОЇ СИСТЕМИ
  3. АДАПТИВНІ РЕАКЦІЇ МІКРООРГАНІЗМІВ НА СТРЕСОВІ ДІЇ.
  4. Аналітичні
  5. Аналітичні жанри
  6. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  7. Аналітичні параметри
  8. Аналітичні параметри
  9. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  10. Аналітичні показники ряду динаміки.
  11. Аналітичні показники ряду динаміки.
  12. Аналітичні пройцедури в комп,ютерному аудиті




Переглядів: 5003

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика Вітчизняної нормативно-правова бази соціально-педагогічної роботи з неповнолітніми правопорушниками. | Загальні (групові) та індивідуальні (специфічні) аналітичні реакції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.