МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
П Л А НПід владою Литви та Польщі ТЕМА: Державний устрій українських земель /ХIV - перш. пол. ХVII ст./ /2 години/ Мета лекції:
- освітня: актуалізуючи набуті знання з попередніх тем у курсантів та студентів, простежити наслідки феодальної роздробленості та втрату власної державності східних слов’ян, а також входження їх під владу чужоземних держав; - розвиваюча: формування у курсантів та студентів на теренах автохтонної державності відношення до української державності, як до вищої соціальної цінності; - виховна: сприяти підвищенню національної свідомості у курсантів та студентів до історичної спадщини.
Міжпредметні зв’язки: історія України, теорія держави та права, історія держави та права зарубіжних країн, галузеві юридичні науки. 1.Загальна характеристика періоду. Причини об’єднання Литви та Польщі. 2. Система управління. Осносновні поняття:Унiя. Сейм. Сеймики. Сенат. Посольська iзба. Рiч Посполита. Лiберум вето. Пани-рада. Воєводи. Старости. Ратуша. Магiстрати. Перше питання. Два тисячоліття на території українських земель існували різні держави і політичні об'єднання: Скіфське і Боспорське царство, грецькі поліси, Київська Русь, Галицько-Волинське князівство, які відіграли важливу роль у європейських політичних процесах. У XIV-XVI століттях Україна втратила колишню державність, нехай роздроблену, але свою. Відбулося злиття з державністю Литви, а потім підпорядкування Польській державі. Спочатку, коли Литва була ранньофеодальною монархією, являючи собою великий феодальний комплекс, до складу якого входили литовські, українські і білоруські князівства, відносини між Великим литовським князем і місцевими князями носили васальний характер. За вимогою Великого князя вони повинні були брати участь у великокнязівській раді, військових походах і платити данину ("підданщину"). В другій половині XIV століття влада великих литовських князів значно зросла. Процес централізації завершився перетворенням князівських і місцевих угідь у провінції (воєводства і староства).
Друге питання. Великий князь – господар очолював Литовську державу, він здійснював усі функції державної влади: верховне управління , законодавчі і судові функції, командування збройними силами. З часом влада литовських господарів стала обмежуватися двома установами – Радою і Сеймом. Пани-рада згодом перетворилася в орган, який обмежував його владу, діяла постійно і виконувала законодавчі, виконавчі, судові і наглядацькі функції. Великий вальний сейм.Сейм, одержавши назву "великого", "вального", був колегіальним органом. Спочатку на вальні сейми запрошувалася вся шляхта, але з часом установилося представництво від шляхти. Незважаючи на те, що всі найбільш важливі питання зважувалися господарем разом з Радою, у Литовській державі існували спеціальні органи центрального управління. При господарі і при Пани-раді діяла канцелярія, на чолі якої стояли канцлер і (з середини XVI ст.) підканцлер. Особовий склад канцелярії складався з писарів, секретарів ( які вміли писати латинською мовою) і дияків-помічників писарів. Місцеві органи управління. Обмежуючи владу васальних князів, литовські господарі призначали в князівські землі своїх намісників. Зі збільшенням впливу польської адміністративної системи намісники замінялися воєводами і старостами. У Литві з'явилися повітові сеймики за зразком польських. Таким чином, державний апарат постійно еволюціював, цьому сприяли як внутрішні, так і зовнішні причини. Згідно Кревської унії 1385 року, Великий Литовський князь Ягайло став одночасно королем Польським. Однак і Литва і Польща зберігали свій державний апарат. Ситуація змінилася після Люблінської унії (1569), коли Литва і Польща об'єдналися в одну державу - Річ Посполиту.
|
||||||||
|