Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та структура діяльності судових і право­охоронних органів з реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина

ТЕМА 9. КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ СУДОВИХ І ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ З РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ, СВОБОД ТА ОБОВ'ЯЗКІВ ЛЮДИНИ Й ГРОМАДЯНИНА В УКРАЇНІ

Діяльність судових та правоохоронних органів з реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина закріп­люється на конституційному рівні та поточним законодавством. Основою цієї системи є положення, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утверджен­ня і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Конституційна система органів реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина передбачена принципом поділу влад, що характеризує організацію і діяльність органів державної влади. Адже Конституція України (ст. 6) закріплює, що державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Законодавчий та виконавчі органи вживають заходів з реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина в межах і відповідно до повно­важень, встановлених Конституцією, законами України та іншими нормативно-правовими актами, про що уже йшлося. Слід також зазначити, що кожен для забезпечення реалізації та захисту своїх прав має право звертатися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Але, окрім органів, що належать до структур загальної компетенції і мають серед своїх обов'язків забезпечення реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина, існують органи спеціальної компетенції. До них належать судові та правоохоронні органи. Правоохоронними органами за законом є такі, що беруть безпосередню участь у: а) розгляді судових справ у всіх інстанціях; б) провадженні і розслідуванні кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення; в) оперативно-розшуковій діяльності; г) охороні громадського порядку і гро­мадської безпеки; д) виконанні вироків, рішень, ухвал і постанов судів, постанов органів дізнання і попереднього слідства та прокурорів; є) контролі за переміщенням людей, транспортних засобів, товарів та інших предметів чи речовин через державний і митний кордон України; є) нагляді і контролі за виконанням законів.

Серед правоохоронних органів закон виокремлює органи: а) прокуратури; б) внутрішніх справ; в) служби безпеки; г) митні служби; д) охорони державного кордону; є) державної податкової служби; є) виконання покарань; ж) державної контрольно-ревізійної служби; з) рибоохорони; і) державної лісової охорони; к) інші, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції. Слід також врахувати, що після використання всіх національних засобів правового захисту особа має можливість звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.

З огляду на це, можна стверджувати, що систему інституційних (організаційних) засобів реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина становлять: а) органи державної влади та місцевого самоврядування, загальної компетен­ції, в межах своїх повноважень; б) спеціалізовані державні і громадські органи, організації, що мають своїм завданням забезпечення реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і громадянина (суди, прокуратура, адвокатура, нотаріат, вітчизняні правозахисні громадські організації та інші); в) між­народні установи та організації.

Організація діяльності судових та правоохоронних органів з реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і грома­дянина характеризується певним механізмом, структура якого містить: а) діяльність зазначених органів щодо здійснення своїх функцій, компетенції, повноважень, прав і обов'язків з метою створення оптимальних умов для реалізації, охорони, захисту та відтворення прав, свобод та обов'язків; б) результати такої діяльності, що виражається в фактичному втіленні прав, свобод та обов'язків людини і громадянина.

Отже, до судових органів, що забезпечують реалізацію та захист прав, свобод та обов'язків людини і громадянина належать: а) Конституційний Суд України; б) суди загальної юрисдикції. Правоохоронними органу ми, що найбільшою мірою, причетні до реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків є органи: а) проку­ратури; б) служби безпеки; в) внутрішніх справ; г) інші, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.




Переглядів: 865

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та структура конституційно-правового механіз­му реалізації прав, свобод та обов'язків людини і громадянина | Діяльність судових органів України з реалізації та захисту прав, свобод та обов'язків людини і грома­дянина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.