МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВавілонЄгипет ТЕМА 2: Історія політичних вчень Література. 1. Зайченко І.В. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – Чернігів, 2003. – 528с. 2. Ягунов В.В. Педагогіка: Навчальний посібник. – К.: Либідь, 2002. – 560с. 3. Дидактика современной школы / Под ред. В.А.Онищука. – К., 1987. 4. Педагогика / Под ред. П.И.Пидкасистого. – М., 1998. – 640с. 5. Чайка Володимир Основи дидактики: Тексти лекцій і завдання для самоконтролю. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – Тернопіль: Астон, 2002. – 244с. 1. Стародавній світ 2. Політична думка Античності 3. Політична думка Середньовіччя і епохи Відродження 4. Політичні концерції Нового Часу 5. Політичні вчення кінця ХVІІІ-ХХ ст. 6. Політологічні концепції сучасності
1. Стародавній світ Перші політичні вчення виникли у звязку з появою класового суспільства в країнах Ст. Сходу (Східна та Пд. Азія та пн.-сх. частині Африки). З розпадом первіснообщинного ладу почали утворюватись стародавні рабовласницькі держави – Єгипет, Вавілон, Індія, Китай та ін. Стародавні держави були розташовані у долинах річок Нілу, Тигру, Євфрату, Інду, Гангу, Хуанце та Янцзи («річкові царства») – черз постійні повені та руйнування сформувалась думка про нікчемність людської долі. Тому у суспільній думці почав панувати фатум (від. лат. – доля, неминучість). Другою рису був теократизм – правителі несли народу велич богів, а їх функції сакралізувались (від.лат sakratum – священний, вищий), утворилась верства жерців. Третя риса –особливість характеру політичної влади (община була замкнутим світом). Політичні погляди Ст. Єгипту знаходимо в повчанняхПтаххетепа – візира фараона Айсеса (2690-2625 рр. до н.е.). Зміст «Повчань Птаххетепа» виводить піраміду влади тодішнього сус-ва. Боги ¯ Фараон ¯ Жерці ¯ Вільні землероби й ремісники ¯ Раби «Повчання Птеххетепа» висунуло ряд загальних положень про будову суспільства: принцип рівності від народження, щастя – як мета життя, етичний принцип (КА). В ХІХ ст. до н.е. в районі Дворіччя виникає Вавілонське царство, яке проіснувало майже два тисячоліття. Із джерел політичної думки, що дійшли до нас, велике значення мають записи – «Реформи Урукагіни» та збірник законів царя Хаммурапі. Уперше в історії у записках царя м. Лагаш Урукагіни були розроблені програми дій та зміцнення держави рабовласників, подано їх ідеологічне обгрунтування. Щодо законів царя Хаммурапі (ХVІІІ ст. до н.е.), то деякі з 282 законів були такими, що вказували на походження від богів (Мардук), царя і його влади. Згідно цих законів справедливість – поділ людей на вільних і рабів, нерівноправне походження самих вільних – членів різних прошарків. Світська влада поєднувалась із владою богів, політична – з релігійною, царські закони називались божими, а опір владі прирівнювався до зневаги богів. Читайте також:
|
||||||||
|