Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Навчальне обладнання, ТЗН:мультимедійний проектор, комп’ютер.

Обсяг навчального часу: 2 години.

СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ

ЗАТВЕРДЖУЮ

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

Підполковник міліції Солодкий В. М

Та судової медицини

КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ

Начальник кафедри криміналістики та

судової медицини полковник міліції

________________ Весельський В. К.

“__”_________________ 2012 року

ТЕМА №5. Судово-медична експертиза потерпілих, обвинувачених та інших осіб.

З навчальної дисципліни:“Судова медицина”

Категорія слухачів:курсанти

Навчальна мета:викласти особливості судово-медичної експертизи потерпілих, звинувачуваних та інших осіб, роз'яснити окремі положення кримінального законодавства України з приводу визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень, ознайомити з принципами експертизи встановлення ступеня тяжкості тілесного ушкодження, стану здоров'я, віку, втрати працездатності.

Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів.

Розвивальна мета:розвинути інтелектуальні здібності до аналізу вихідного матеріалу при розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи.

Наочні засоби:електронні документи з наочними засобами навчання, схеми у рекомендованих підручниках та посібниках.

Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки: Забезпечуючі дисципліни: долікарська допомога, кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія, криміналістика. Забезпечувані дисципліни: судова медицина, правові дисципліни, оперативно-розшукова діяльність.

Навчальні питання:

1. Нормативно-правова база експертизи ступеню тяжкості тілесних ушкоджень.

2. Тілесні ушкодження тяжкі, середньої тяжкості та легкі.

Література:

1. Акопов В.И. Судебная медицина в вопросах и ответах. Справочное пособие для юристов и врачей. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1998, 2004.

2. Акопов В.И. Судебная медицина. Рекомендовано Министерством образования РФ в качестве учебного пособия для студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция». – М. – Ростов-на-Дону, 2003.

3. Білецький Є.М., Білецька Г.А. Судова медицина та судова психіатрія. Навчальний посібник – К.: Юрінком Інтер, 2004.

4. Бюлетень законодавства і юридичної практики України. – Київ: Юрінком Інтер. № 7/ 2002. Судові експертизи в Україні. Загальні положення. Організаційно-правові засади. Види експертиз. Участь експертів у виконавчому провадженні, 2002.

5. Герасименко О.І. Словник-довідник термінів судової медицини. – К.: Видавничий дім “Ін Юре”, 2002.

6. Марчук А.І. Програмоване навчання в судовій медицині. - К.: УАВС, 1994.

7. Марчук А.І. Судова медицина. Курс лекцій. - К.: Генеза, 1997.

8. Марчук А.І. Судова медицина. Тестові завдання / Навчальний посібник. – К.: НАВСУ – Правові джерела, 1999.

9. Медичне право України: Збірник нормативно-правових актів. – К.: Видавничий дім “ІнЮре”, 2001.

10. Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 6 від 17 січня 1995 р. "Про розвиток та вдосконалення судово-медичної служби України".

11. Пауков В.С., Живодеров Н.Н. Судебная медицина и судебная психиатрия. – М.: Геотар Мед., 2000.

12. Підручник із двох томів-«Судова медицина» та «Медичне законодавство: правова регламентація лікарської діяльності», створений колективом кафедри судової медицини НМУ ім. О.О. Богомольця під керівництвом та за редакцією завідувача кафедри, д.м.н., професора Б.В. Михайличенка. Відповідно до томів: Книга 1. - Київ. – ВСВ «Медицина», - 2011. – 447 с. та Книга 2 - Київ. – ВСВ «Медицина», - 2011. – 495 с.

13. Современные возможности судебной экспертизы. Методические рекомендации для экспертов, следователей, судей. – М., 2000.

14. Судова медицина: Підручник / Мін-во охорони здоров'я України. Мед. ін-т УАНМ. Нац. мед. ун-т ім. О.О. Богомольця. Запорізький держ. мед. ун-т; Заг. ред. А.С. Лісовий, Л.Л. Голубович. – К.: Атіка, 2003.

15. Судебная медицина: Учебник для вузов /Под общей ред. В.В. Томилина. - М.: Изд. группа ИНФРА-М-НОРМА, 2001.

16. Судебная медицина: Атлас. Учебное пособие для студентов мед. вузов /Солохин А.А. и др. - М.: Медицина, 1998.

17. Тагаев Н.Н. Судебная медицина. Учебник для слушателей вузов МВД Украины. / Под ред. проф. О.М. Бандурки – Х.: Факт, 2003.

Методичні поради з викладання теми:

У першому питанні розглядаються стаття 76 Кримінально-процесуального кодексу,що визначає обов’язкове призначення судово-медичної експертизи для встановлення ступеню тяжкості тілесних ушкоджень, а також статті Кримінального кодексу, що кваліфікують відповідні тілесні ушкодження: 121-умисне тяжке тілесне ушкодження, 122- умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження, 125- умисне легке тілесне ушкодження, 126-побої та мордування, 127-катування. Звертається увага,що судово-медичний експерт у своєму висновку не має права вказувати відповідну статтю, оскільки юридична кваліфікація дії виходить за межі його компетенції. При визначенні ступеню тяжкості тілесних ушкоджень експерт керується “Правилами судово-медичного визначення ступеню тяжкості тілесних ушкоджень”, затвердженими наказом МОЗ №6 від 17 січня 1995 р. Обговорюється порядок і форма складання документації.

При вивченні другого питання, слід відзначити, що до тяжких тілесних ушкоджень відносяться небезпечні для життя в момент нанесення, ті, що призвели до втрати органу або його функції, до розладу здоров'я, поєднаного зі стійкою втратою працездатності не менше, ніж на одну третину, до душевної хвороби, до переривання вагітності, до невиправного знівечення обличчя. До середньої тяжкості тілесних ушкоджень відносяться ті, які не є небезпечними для життя і не заподіяли наслідків, передбачених статтею 121 КК України, але які викликали тривалий розлад здоров'я чи стійку втрату працездатності менше, ніж на одну третину. До легких тілесних ушкоджень відносяться такі, що спричинили короткочасний розлад здоров'я чи чи незначну стійку втрату працездатності, або без таких. Звертається увага на нанесення тілесних ушкоджень особливим

Запитання до семінару:

1. Підстави, організація, особливості проведення і документація судово-медичної експертизи потерпілих, обвинувачених та інших осіб.

2. Юридична класифікація тілесних ушкоджень за ступенем тяжкості. Ознаки середньої тяжкості та легких тілесних ушкоджень.

3. Ознаки тяжких тілесних ушкоджень. Особливі способи нанесення тілесних ушкоджень: катування, мордування та мучення.

4. Тяжкі тілесні ушкодження, небезпечні для життя.

5. Тяжкі тілесні ушкодження, які спричинили втрату якого-небудь органа чи втрату органом його функцій.

6. Судово-медична експертиза штучних хвороб та само ушкодження. Значення медичних документів, слідчих матеріалів, речових доказів, результатів слідчих експериментів при встановленні умов, при яких було заподіяно травму.

Завдання для самостійного вивчення:

1. Судово-медична експертиза статевих станів (статевої зрілості, статевої репродуктивності, статевої недоторканості).

2. Судово-медична експертиза при статевих злочинах (зґвалтування, розпусних дій тощо).

3. Судово-медична експертиза живих осіб.

4. Тяжкі тілесні ушкодження, їх критерії.

Доцент кафедри криміналістики


Читайте також:

  1. Випробувальне обладнання, ЗВТ випробувальної лабораторії та методи випробувань продукції
  2. Лекція 4 Персональний комп’ютер. Системна плата
  3. Лекція 5 Персональний комп’ютер. Зовнішня памя’ть.
  4. НАВЧАЛЬНЕ ВИДАННЯ
  5. Навчальне видання
  6. Навчальне видання
  7. НАВЧАЛЬНЕ ВИДАННЯ
  8. Навчальне заняття у глобалізаційних вимірах
  9. Навчальне питання №1.
  10. Навчальне питання №1.
  11. Навчальне питання №1. Забезпечення воєнної безпеки України в сучасних умовах.




Переглядів: 913

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.