МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теоретичне обгрунтування.Зміст самостійної роботи. Самостійна робота №2 (12 години). Література Варіант № 30 4 З'ясуйте, які факти та чинники свідчили, що наростання кризових явищ в економіці республіки було явищем не випадковим, а закономірним?
5 З'ясуйте, який термін найточніше характеризує стан економіки України 70-80х роках - застій, криза, регрес? Обґрунтуйте свою думку. 6 Охарактеризуйте творчість Івана Світличного. Як склалася його доля?
1 Бойко О.Д. Історія України у XX столітті (20-90-ті роки) - Ніжин., 1994. 2 Борисенко В. Курс української історії -К., 1997. 3 Баран В.Г. Україна після Сталіна. Нарис історії: 1953-1985. Л., 1992. 4 Історія України в особах ХІХ-ХХ ст. - К., 1995. 5 Касьянов Г. Незгодні: українська інтелігенція в русі опору 1960х - 80х років.-К., 1995.
Тема:Україна в умовах незалежності.
Мета: Поглибити і систематизувати знання студентів про основні етапи, державотворчих процесів у незалежній Україні; З’ясувати основні напрямки внутрішньої і зовнішньої політики не залежної України; Завершити формування умінь щодо самостійного опрацювання історичного матеріалу і оцінці діяльності людей в історичному процесі. 1.Проголошення незалежності України. 2. Початок державотворчих процесів. 2.1. Розбудова владних структур в перехідний період. 2.2. Діяльність Верховної влади. 2.3. Політичні партії, громадські організації та об’єднання. 3. На шляху до економічної незалежності. 3.1. Економічні завдання і реалії життя незалежної України. 3.2. Підсумки роздержавлення і приватизації. 3.3. Становище в сільському господарстві. 3.4. Фінансова система. 4. Становище в соціальній сфері. 5. Зовнішня політика незалежної України. 6. Новий склад Верховної Ради і президентство Л. Кучми. 7. Нові тенденції в Культурному житті.
Тема самостійної роботи охоплює невеликий за часом історичний період – дванадцять років, але насичений конструктивними змінами в політичній, економічній та соціальній сферах. За здобуття Україною незалежності, закріплене референдумом 1 грудня 1991 р., радикально змінило умови її історичного розвитку. Незалежність поставила перед українським суспільством поставила нові завдання: демонтаж віджитих структур тоталітарної імперії правової демократичної України, трансформація адміністративно-командної економіки в багатоукладну ринкову, зорієнтовану на соціальні потреби людей, національне відродження, встановлення рівноправних стосунків з далекими та близькими сусідами. Першочерговим серед зазначених завдань виступало державотворення. Перешкодами на цьому шляху були гострі політичні конфронтації, що час від часу потрясали українське суспільство, затягування з прийняттям основного документа – Конституції України. Її прийняття в червні 1996 р. стало важливою віхою в історії незалежної України. Суттєвий вплив на державотворчі процеси справляли політичні партії кількість яких постійно зростала. Здобуття незалежності радикально змінило умови їхньої діяльності. Тепер життя вимагало не критики існуючих порядків, а розробки нових ефективних концепцій економічного і політичного розвитку. Становлення реальної багатопартійності активізувало діяльність уже існуючих і утворення нових громадських організацій та об’єднань. Історичний досвід свідчить, що утвердження реальної політичної незалежності неможливе без творення стабільної, високоефективної національної економіки, зорієнтованої на задоволення повсякденних потреб людей. На економіку України справила вплив загальна економічна криза, розпад загальносоюзного економічного комплексу. Руйнівні процеси характеризували ситуацію у сільськогосподарському виробництві. Більшість колгоспів перетворилась на безнадійних боржників, трансформувалися в КСП, а обсяги виробництва сільськогосподарської продукції з року в рік падали. Економічна криза негативна позначилася і на соціальній сфері України. Погіршилися демографічні показники – знизилася народжуваність, зросла смертність, поширювалася депопуляція. Знизився життєвий рівень переважної більшості населення. Дестабілізація соціальних процесів високі темпи майновою та соціальної диференціації населення, різка поляризація населення на “нових багатіїв” та бідних, фактична відсутність “середнього класу”, який є запорукою стабільності суспільства. На цьому фоні безперечно заслугою адміністрації Л. Кравчука стало збереження громадянського миру, усунення, незважаючи на неодноразові провокації відкритих соціально-політичних конфліктів. Традиційно для України стабільність в міжнародних відносинах забезпечує умови для вільного розвитку всіх націй і народностей. Криза економіки, безплідні спроби її реформування, різке падіння життєвого рівня населення, параліч структур законодавчої та виконавчої влади, їх часте протистояння на середину 1993 р. викликали різке незадоволення населення. Аби зняти напруженість в суспільстві було вирішено в березні 1994 р. провести дострокові вибори до Верховної Ради, а у червні 1994 р. – обрання Президента України. Всенародно обраний Президент України Л. Кучма з перших кроків своєї діяльності енергійно взявся за реалізацію своїх ідей щодо реформування економіки як найголовнішої складової проголошеного курсу. Зваженість і продуктивність характеризували програмний виступ Президента у Верховній Раді 11 жовтня 1994 р., в якому були окреслені головні напрямки нової соціально-економічної стратегії. У 1999 р. відбулися чергові вибори Президента України, на повторний термін було обрано знову Леоніда Кучму. Сучасне становище України складне, але існують деякі зміни в позитивну сторону, головне – це політична стабільність, консолідація політичних сил – створення парламентської більшості, на фоні якої можна впровадити економічні реформи, стабілізувати економіку країни і підвищити соціальний захист найбільш незахищених верств населення. При виконанні самостійної роботи необхідно звернути увагу студентів на особливості і суперечливий характер державотворчих процесів у перші роки незалежності; прослідкувати формування трьох гілок влади: законодавчої, виконавчої і судової, звернути увагу на неузгодженість і суперечливий характер цього процесу. Уваги студентів вимагає з’ясування питання становлення реальної багатопартійності; розкрити причини її утворення, соціальну базу, політичні програми. Найбільш цікавими з точки зору розвитку історичного кругозору являються теми пов’язані з активною діяльністю лідерів політичних партій. Написання реферативних доповідей і рефератів дає змогу визначити роль людського фактора в історії. При виконанні самостійної роботи найбільшої уваги вимагає вивчення проблем національної економіки, з’ясування причин погіршення економічного становища в умовах соціально-політичної нестабільності неефективні спроби реформування української економіки. Звернути увагу на комплектність розглядання цього питання: проблеми розвитку промисловості зв’язати з процесами, які відбувалися в сільськогосподарському виробництві, соціальній і фінансових сферах. Вивчення цього питання вимагає студентів працювати з різними історичними джерелами, порівнювати і критично аналізувати інформацію з різних джерел знань, порівнювати історичні події, процеси з періодами, орієнтуватись у науковій періодизації історії. Вміти аргументовано, на основі історичних фактів, статистичних даних, відстоювати власні погляди на покращення економічного стану України. Важливо при опрацюванні цієї роботи проаналізувати не тільки негативні сторони розвитку українського суспільства, але й звернути увагу на позитивну динаміку розвитку державотворчих процесів.
Питання для самоконтролю.
1. Дати визначення поняттю “державний суверенітет України”. 2. Коли була прийнята Декларація про державний суверенітет України: квітень 1985 р.; 16 липня 1990 р.; 24 серпня 1991 р.; 1 грудня 1994 року? 3. Коли було прийнято “Акт проголошення незалежності України”: 16 липня 1990 р.; 24 серпня 1990 р.; 1 грудня 1991 р? 4. Інститут президентської влади в Україні було запроваджено: 1990 р.; 1991 р.; 1992р.? 5. За період з 1990 р. по 1994 р. Верховною Радою було прийнято (вкажіть кількість) нормативно-правових актів (законів, кодексів): бл. 400; бл. 500; бл. 600; 6. До конституції УРСР 1987 р. було внесено більше 200 поправок: так чи ні? 7. Проблему виживання українського народу обумовили (потрібно підкреслити): підвищення цін, доларизація економіки, наявність мафії, всевладдя комерційних структур, корумпованість управлінського апарату тощо. 8. Назвіть області, де активно створювалися фермерські господарства. 9. Україну як незалежну державу визнавали (вкажіть кількість) держав світу: 116; 126; 132. 10. Україна, Білорусія, Росія підписали угоду про створення СНД (вкажіть дату): 1991 р.; 1992 р.; 1993 р. Індивідуальні завдання до самостійної роботи (30 варіантів).
Читайте також:
|
||||||||
|