Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОДЕЛІ КЕРІВНИКА ШКОЛИ

Для теоретичного обґрунтування функціональної компетентності керівника сучасної школи необхідно представити у вигляді загальної моделі спеціаліста (або професіограми).

Модель керівника школи — це його узагальнений професійнийобраз. Вона повинна відбивати завдання, які виконує директор у своїй діяльності, зміст основних функцій управління та посадові вимоги до керівника.

При створенні моделі важливо домагатись достатньої її повноти при мінімумі кіль­кості якостей, що оцінюються.

Професіограма — це узагальнюючий документ, що з точністю враховує якості ідеального керівника та дозволяє з достатньо висо­ким ступенем достовірності оцінити якість будь-якого реального керівника.

Автори моделей спеціалістів у галузі управління освітніми закладами намага­лись обґрунтувати професіограму директора, яка б відповідала потребам школи в певний період розвитку країни: В. І. Бондар, М. В. Гадецький, В. С. Демчук, Л. М. Каращук, В. І. Маслов; М. Ю. Новоселицький, Н. Ф. Тализіна, О. П. Тон­конога. Поступово в науково-педагогічній літературі виокремилось декілька ос­новних підходів до побудови професіограм керівника школи: цільовий, концеп­туальний, діяльнісний.

Кінець 90-х років XX ст. характеризується розширенням мережі шкіл, моде­люванням їх структури, змісту навчання та виховання, зміною принципів взає­модії учасників навчально-виховного процесу. Зрозуміло, що за цих умов не може залишатися незмінною діяльність керівника сучасної школи, а отже, і його про­фесіональний базис.

Теоретичні засади професіограми

Враховуючи встановлені типологічні ознаки шкіл та особливостей управління ними, було розроблено професіограму керівника сучасної школи. У її науковому обґрунтуванні науковці спиралися на певні

теоретичні засади:

1.Діяльність керівника школи — це система, яка має мету, внутрішню структуру, певний характер зв'язків між структурними компонентами, особливості стосунків із зовнішнім середовищем та певну енергетику, за рахунок якої функціонує як система.

2. Діяльність керівника освітнього закладу має управлінський характер. Мета управлінської діяльності полягає в координації зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу, впорядкування та розвитку школи.

3. Об'єктом діяльності є освітній заклад, він і обумовлює специфіку управлін­ської діяльності директора школи на відміну від інших об'єктів (підприємств, фірм, організацій тощо). Тому діяльність керівника школи ми розглядали з пози­ції теорії управління освітнім закладом.

Діяльність керівника школи має внутрішню структуру, яка може бути пред­ставлена у вигляді певної моделі (див. рис.).

У поданій структурі за вихідну пози­цію обрано тип освітнього закладу.

Рис. 14. Структура управлінської діяльності керівника,

обумовлена типом освітнього закладу

У дослідженні управлінської діяльності взято за основу діяльнісний аспект, що передбачає вивчення її структури, посадових функцій, прав та обов'язків ке­рівника.

Якісне виконання функцій управління забезпечує функціональна компетент­ність керівника — система наявних знань та умінь, обумовлена типом освітнього закладу.


Читайте також:

  1. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  4. Автократичний тип керівника.
  5. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  6. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  7. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  8. Аналітичний підбір математичної моделі.
  9. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  10. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  11. Біохімічне обґрунтування принципів спортивного тренування
  12. Братства та братські школи.




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні види грошей у процесі еволюції. | ПОСАДОВІ ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА СУЧАСНОЇ ШКОЛИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.