Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОСАДОВІ ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА СУЧАСНОЇ ШКОЛИ

Вимоги до директора школи підібрані на підставі державних законів, програм, документів про освіту в Україні; нормативних актів вищих органів управління освітою; результатів наукових досліджень, вивчення тенденцій розвитку теорії та практики управління; вивчення та узагальнення кращого досвіду роботи керівників шкіл.

Посадові вимогидо керівника навчально-виховного закладу в широкому плані можна поділити на три групи: кваліфікаційні, соціально-психо­логічні, професійні.

Кваліфікаційні вимоги до директора школи передбачають

Ø вищу освіту,

Ø позити­вний досвід та певний стаж педагогічної роботи,

Ø досвід організаційної (дослідної) роботи,

Ø закінчені курси підготовки резерву керівних кадрів чи факультет менеджменту.

Кваліфікація (латин, qualis — якої якості; facere — роботи)— рівень підготов­леності до якогось виду праці. Це погляд на кваліфікацію у вузькому значенні терміна. У широкому значенні — це синтез загальної освіти, спеціальної підгото­вки та досвіду (рис. 15).

 

Рис. Умовна структура кваліфікації

Ці компоненти нерозривно пов'язані один з одним і майже в однаковій мірі визначають рівень кваліфікації. Хоча відомо, що роль центруючого елемента на­лежить спеціальній підготовці, оскільки про кваліфікацію можна говорити тільки за умов спеціальної підготовки до професії.

Соціально-психологічні вимоги до директора школи умовно можна поділити на групи, що вміщують певні риси: соціальні, моральні, комунікативні, ділові.

Соціальні вимоги керівника спрямовані на такі риси, як: почуття суспільного обов'язку та відповідальності, національна самосвідомість, патріотизм, інтерна­ціоналізм, зрілість переконань, принциповість, науковий світогляд та світосприй­няття, висока загальна культура та ерудиція, соціальна активність, безкомпромі­сність, самокритичність, соціальна вихованість і порядність тощо.

Моральні вимоги до керівника вміщують такі риси, як: чесність, справедли­вість, вимогливість до себе та інших, витримка, тактовність, доброзичливість, повага до людей, здатність співпереживати, сила волі, валеологічна грамотність, почуття гумору, почуття відповідальності, непримиренність до антисуспільних вчинків, демократичність.

Комунікативні вимоги до директора школи пов'язані з уміннями керівника встановлювати позитивні контакти з людьми, а саме: вміння слухати співрозмо­вника, використовувати всі засоби атракції, проявляти інтерес до людей, бути толерантним і тактовним у стосунках, з повагою ставитися до думки інших, вста­новлювати сприятливий мікроклімат, формувати колективну думку, підвищува­ти творчу активність підлеглих тощо.

До ділових вимог керівника можна віднести риси, що передбачають його діло­витість. Це: установка на безперервну освіту та самоосвіту, нетерпимість до кон­серватизму, ініціативність, високі показники інтелекту, рішучість, енергійність, цілеспрямованість, почуття нового, працездатність, креативні здібності, об'єкти­вність, оперативність, творча спрямованість, усвідомлення особистої відповідальності тощо.

Професійні вимоги можна визначити як рівень кваліфікації керівника, тобто як ступінь оволодіння професією, спеціальністю. Професійні вимоги до керівника обумовлюють систему знань та умінь, яка є фундаментом моделі компетент­ності.

Зрозуміло, що система основних знань і вмінь керівника, необхідних для ефек­тивного управління, повинна бути адекватною структурі та змісту його діяль­ності. Цю проблему досліджували В. І. Бондар, В. Ю. Кричевський, В. І. Маслов, О. П. Тонконога. Вони за основу побудови моделі компетентності брали професі-ограму діяльності, функціональні завдання і пов'язували з питанням змісту підготовки та підвищення кваліфікації спеціаліста.


Читайте також:

  1. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  10. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  11. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  12. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях




Переглядів: 688

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОДЕЛІ КЕРІВНИКА ШКОЛИ | Гносеологіч­ний ряд знань Управлінські уміння

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.