Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.

Техніко-економічне обґрунтування проекту виконується з метою обґрунтування необхідності й економічної доцільності проектування підприємств ресторанного господарства для конкретного міста або району.

В основу розробки обґрунтування проекту може бути покладена прогресивна виробничо-комерційна або соціальна ідея. Обґрунтування проекту виконують у відповідності із діючими нормативними документами, інструкціями та на підставі маркетингових досліджень.

Техніко-економічне обґрунтування починається зі стислої економічної характеристики і перспектив розвитку міста (села, селища...) та району, у якому намічене будівництво об'єкта; указується чисельність населення, кліматичні і географічні умови. Засобами аналізу структури та мережі підприємств харчування надається характеристика стану розвитку підприємств ресторанного господарства міста чи району. А потім у визначеній послідовності приводиться:

- обґрунтування вибору місця будівництва підприємства харчування, що проектується;

- маркетингові дослідження (анкетування) щодо вибору типу, спеціалізації підприємства харчування і форми обслуговування споживачів.

 

 

Таблиця 1 – Характеристика ринку загальнодоступних підприємств ресторанного господарства міста (району)

Типи підприємств харчування Кількість підприємств Кількість місць
фактично за нормативом відхилення (+, -)
Ресторани        
Кафе        
Закусочні        
Бари        
Їдальні        

 

Підставою для вибору місця будівництва проектованого підприємства є максимальне наближення його до споживача та наявність вільної для будівництва ділянки землі.

Підприємства харчування слід розміщати в складі торгових центрів, в окремо стоячих будинках, у прибудовах до них або в перших поверхах житлових будинків.

Їдальні, магазини по продажі кулінарії, напівфабрикатів розташовують на території житлових районів: ресторани, кафе, закусочні - на центральних магістралях і в зоні відпочинку. Радіус обслуговування на території мікрорайонів повинний складати до 0,5 км, у житлових районах - до 1,5 км.

Підприємства харчування при виробничих підприємствах, адміністративних установах, навчальних закладах можуть проектуватися в двох варіантах. Перший передбачає доступ працюючих (учнів) лише з будинків і з територій, що обслуговуються підприємством; при другому - підприємствами харчування можуть користуватися жителі сусіднього району в часи до і після обідньої перерви, установленої режимом роботи підприємства, що обслуговується.

Для забезпечення харчуванням робітників та службовців при виробничих підприємствах передбачаються як їдальні, так і підприємства швидкого обслуговування з кількістю місць у залах із розрахунку на 1000 працюючих у найбільш численній зміні 250 місць, у тому числі 20% місць - для дієтичного харчування. При розрахунку кількості місць враховується явочний коефіцієнт працюючих: для промислових підприємств - 0,9, установ - 0,8.

Загальна кількість місць у підприємствах харчування Вузів і середніх навчальних закладів дорівнює 200, загальноосвітніх школах і профтехучилищах - 330 місць на 1000 учнів (студентів). Розрахункова кількість студентів Вузів приймається виходячи з найбільшої чисельності студентів денного відділення і 10% - на заочному відділенні.

Підприємства харчування розташовуються як в окремо розміщених, так і у вбудовано-прибудованих будинках.

Визначальними чинниками при виборі типу, спеціалізації і форми обслуговування підприємства харчування є споживчі переваги і попит на продукцію громадського харчування, що сформувалися в місці будівництва. Тому необхідно провести дослідження ринку потенційних споживачів підприємства харчування (анкетне опитування), результати якого і є підставою для визначення типу, спеціалізації і форми обслуговування підприємства харчування, що передбачається до проектування.

Зміст та алгоритм виконання підрозділу “Характеристика підприємства харчування, що проектується” має наступну структуру:

- обґрунтування місткості або виробничої потужності, типу, спеціалізації підприємства харчування, що проектується;

- обґрунтування технічної можливості будівництва підприємства харчування в даному місці. Визначення джерел продовольчого постачання сировиною і напівфабрикатами;

- визначення режиму роботи підприємства і форм обслуговування.

Потужність підприємства харчування визначається з урахуванням недостатньої кількості місць за нормативом у передбачуваному місці будівництва. З цією метою для загальнодоступної мережі підприємств харчування встановлюють чисельність і склад проживаючого в мікрорайоні населення, що приймаються за даними статистичної звітності форми ”А” “Про адміністративно-територіальні зміни районів”. Отримані дані заносяться в таблицю.

Таблиця 2 – Розрахунок потенційного контингенту споживачів підприємств харчування в сегменті, що досліджується

Найменування об'єктів, розташованих у радіусі до 500 м від проектованого підприємства Адреса Кількість проживаючих, працюючих Режим роботи об'єкта Час обідньої перерви на об'єкті

 

При складанні даної таблиці потрібно мати на увазі, що в таблицю не включаються підприємства, навчальні заклади й ін., що мають на своїй території їдальні або буфети з гарячою їжею.

Потім визначають потребу в місцях шляхом множення відповідного розрахункового нормативу на контингент споживачів у зоні обслуговування проектованого підприємства і вичитають наявні місця в діючих підприємствах громадського харчування. Отримана “різниця” між потребою і наявними місцями (таблиця 3) і є підставою для проектування та визначення потужності нового підприємства харчування.

Таблиця 3 – Характеристика ринку підприємств харчування в сегменті, що досліджується

Назва підприємства харчування Тип Клас Форма власності Метод і форми обслуговування Кількість місць в залах Режим роботи

 

Підставою для вибору типу та спеціалізації підприємстває потреба в окремих типах підприємств, яка розрахована на першу чергу будівництва або на розрахунковий термін.

Частка спеціалізованих підприємств повинна складати від загального числа місць на першу чергу 15%, на розрахунковий термін - 20-25%.

3-5% стаціонарної мережі розміщають у міських зонах відпочинку. Кількість місць у банкетних залах ресторанів варто приймати рівним 15-20% від кількості місць у ресторані.

Для організації дієтичного харчування передбачається 5% місць від загального числа на першу чергу і на розрахунковий термін - 7%.

Підставою для технічної можливості будівництвапідприємства харчування є:

- можливість відведення ділянки забудови в обраному місці, відповідність ділянки забудови санітарним, протипожежним вимогам. Площі земельних ділянок для окремо розташованих будинків підприємств харчування такі: до 50 місць - 28 м2 на одне місце в залі, до 100 -23 м2, до 200 -14 м2, до 300 - 10 м2, до 500 - 9 м2;

- можливість приєднання до існуючої електромережі, теплоцентралі, газопроводові, водопроводові, каналізації;

- наявність доріг, транспорту, сировинної бази.

Виходячи з місця розташування підприємства, визначаються джерела постачання сировиною і напівфабрикатами. Матеріал узагальнюється в таблицю.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. Подання нового матеріалу
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  10. Rete-алгоритм
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. V. Виклад нового матеріалу




Переглядів: 2752

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми відтворення основних фондів у ресторанному господарстві | Послідовність розробки виробничої програми підприємства харчування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.