Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






III. Етапи розробки програмного забезпечення

Етап - це період між основними пунктами в процесі, в якому формуються добре описані завдання, презентуються готові робочі продукти і приймаються рішення про перехід на наступний етап. На малюнку нижче показані всі етапи в методі RUP.

Малюнок 3.2.1. Життєві цикли ПЗ RUP.

1. Стратегічний етап

Мета стратегічного етапу полягає в тому, щоб описати проект з точки зору клієнта. Всі цілі можуть здаватися іноді очевидними. Проте, спроба визначити їх зазвичай дозволяє уникати можливого непорозуміння між клієнтом і виробником. Крім того, навіть якщо цілі ясні для всіх людей, залучених до стратегічного етапу, вони не будуть очевидні для людей, які працюють на подальших стадіях і людям, які не мають прямого контакту з клієнтом. Метою проекту повинен бути докладний опис вимог на випадок, якщо виникають будь-які сумніви в подальших етапах.

Наступне завдання, яке виконується на стратегічному етапі полягає в тому, щоб описати можливості проекту. Зазвичай розвинена система підтримуватиме певні аспекти діяльності клієнта. Відповідний опис можливостей необхідний для хоршої вартісної оцінки проекту. Проте, клієнт не знає можливостей проекту на даному етапі. Може бути незрозумілим, які функції будуть здійснені в ПЗ і які функції будуть здійснені користувачами, іншими системами і апаратними засобами.

Визначення можливостей проекту призводить до контекстного опису, тобто до опису зовнішніх систем, з якими взаємодіяла б система. У багатьох випадках система використовується одним або декількома користувачами. Цих користувачів розглядають як зовнішню систему.

Визначення мети, можливостей і контексту проекту недостатньо для вартісної оцінки виробництва і складних систем. Точна оцінка можлива тільки якщо всі етапи, такі як формулювання вимог, аналіз і проектування, були виконані. Практично фінансові ресурси доступні в стратегічному етапі, обмежені, тому рекомендується робити тільки загальну оцінку. Важливо враховувати всі можливості описаної системи.

Стратегічний етап називають також етапом проектування. Він виконується перш, ніж ухвалені остаточні рішення. У випадку компанії, яка виробляє ПЗ для клієнта, це етап ведення переговорів про продукт з клієнтом. У випадку, коли компанія розробляє ПЗ для ринку, це - етап обговорення і планування продукту.

Стратегічний етап також називають техніко-економічним вивченням. На цьому етапі виконуються наступні дії:

· обговорення проекту з представниками клієнта

· визначення мети проекту з точки зору клієнта

· визначення можливостей і контексту проекту

· приблизне формулювання вимог, аналіз і проект системи

· формулювання альтернативних рішень

· аналіз

· представлення результатів представникам клієнта і здійснення виправлень

· попереднє планування і вибір структури команди

· стандартні визначення

У випадку розробки системи ПЗ для клієнта ми повинні розрізняти людину-замовника і людей, які використовуватимуть і застосовуватимуть систему. В загальному наш проект повинен відповідати вимогам замовників, так як продукт буде оцінюватися ними. Дуже часто вони не є користувачами системи.

На цьому етапі існує декілька стратегічних рішень, які повинні бути прийняті:

· вибір моделі проекту

· вибір методів, що будуть використовуютися для аналізу і проектування

· вибір програмного середовища

· вибір CASE-інструментів

· рішення про використання наборів інструментів

· рішення про можливу співпрацю

Як правило, існують декілька можливих рішень по системі і ці варіанти рішень підпорядковані певним обмеженням. Обмеження можуть стосуватись:

· максимальна допустима вартість

· доступні професіонали і персонал

· доступні інструменти

· обмеження в часі

На стратегічному етапі виконується попереднє планування ( визначаються підзадачі і оцінюється час, необхідний для їх виконання). Тому деталі проекту ще не визначені і графік роботи є дуже загальним.

На стратегічному етапі повинні бути визначені стандарти. Вони включають:

· використання інструментів і понять

· методи документування

Оцінка рішення може бути заснована на таких критеріях, як вартість, затрати часу на проект, надійність, повторне використання компонентів системи, мобільності і спосіб виконання.

До ключових чинників успіху на стратегічному етапі належить:

· Ефективність роботи ( особливо для компаній, що працюють на конкретного клієнта на ринку конкуруючих компаній, будь-які затримки можуть призвести до низьких шансів на нові замовлення).

· Незалежно від системи, що розробляється, компанія не може витратити значні кошти на стратегічному етапі ( таким чином, етап повинен бути організований невеликою групою людей і в короткі терміни).

· Нерозуміння ключових моментів клієнтом ( цей чинник робить успіх проекту неможливим).

· Осмислення всієї системи ( більшість невдач, викликані в результаті приділення дуже великої уваги деяким фрагментам системи, тобто відсутнє розуміння частин, які можуть бути найважчими в розробці).

До основних результатів стратегічного етапу відносять:

· складання звіту, який охоплює

o визначення мети

o опис можливостей

o опис зовнішніх систем

o опис загальних вимог

o загальна модель системи

o запропоноване рішення по системі

o вартісна оцінка

o попереднє планування

· звіт про відносну оцінку рішення, що містить інформацію про всі можливі рішення і обгрунтування ухвалених рішень

· представлення необхідних ресурсів - штату, апаратних засобів, програмного забезпечення і т.д.

· стандартні визначення

· планування аналізу


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  4. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  5. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  6. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  7. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  8. Апаратне забезпечення USB
  9. Апаратне забезпечення мереж
  10. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  11. Аудит проекту розробки ПЗ




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Покрокова розробка | Етап визначення вимог

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.