МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основи виробничої санітарії та фізіології праці. 4.1. Умови життєдіяльності людини.Конкретні умови середовища існування, в яких живе та працює людина значно впливають на її працездатність, самопочуття, збереження здоров'я. Відносно впливу факторів існування на фізіологічні, психічні та інші функції організму людини умови життєдіяльності поділяють на: - комфортні; - відносно комфортні; - дискомфортні; - екстремальні; - надекстремальні умови надзвичайних ситуацій. Комфортні умови забезпечують високу працездатність людини, добре самопочуття, при цьому не виникають небезпечні напруга компенсаторних систем організму, здоров'я людини не погіршується довгий час (роки). Комфортні умови виникають за оптимальних значень факторів існування. Відносно комфортні умови забезпечують завдану працездатність та збереження здоров'я людини за окремий час, але у процесі життєдіяльності можливі неприємні відчуття та функціональні зміни, які не виходять за межі норм. Дискомфортні умови характеризуються високою напругою компенсаторних систем організму, що знижує працездатність людини і може впливати на її здоров'я навіть через довгий час. Екстремальні умови виникають, коли один чи кілька факторів навколишнього середовища сягають рівня, який є границею витримки для людини. В екстремальних умовах працездатність значно знижується, можуть виникати функціональні зміни, які виходять за межі норм, але не призводять до патологічних порушень. У різних надзвичайних ситуаціях (землетруси, повені, пожежі, тощо) виникають надекстремальні умови. Надекстремальні умови можуть призвести до загибелі людей або викликати в організмі людини патологічні зміни. В екстремальних і над екстремальних ситуаціях однією з головних, а інколи і єдиною метою діяльності людини є підтримка життя. Але людина може бути зв'язана з необхідністю виконання діяльності в екстремальних умовах не тільки епізодично, а й постійно, внаслідок специфіки професії (водолази, космонавти, ліквідатори тощо). Фактори екстремальних умов, зокрема прямого негативного впливу на організм людини, можуть спричинювати підвищення психічного напруження, зв'язане з почуттями страху, тривалістю небезпеки тощо. Практика та результати наукових досліджень показують що успішна діяльність людини в екстремальних умовах залежить від багатьох суб'єктивних рис: емоційної стійкості, стану здоров'я, тощо. Високий рівень знань, умінь і навичок - необхідна умова не тільки високоякісного виконання праці, а й збереження емоційної стійкості, недопускання паніки та розвитку захисних стресових реакцій. Розрізняють активні та пасивні способи захисту від несприятливих факторів. Активний спосіб полягає у виявленні та ліквідації цих факторів. При пасивному - джерело несприятливих факторів залишається, але впроваджуються заходи щодо запобігання дії цих факторів на людину. Читайте також:
|
||||||||
|