МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Явище шляхетської демократіїСистема шляхетської демократії, введена на Україні, була в основному нефеодальною у її інституційно-правних і політ. аспектах; вона включала рівноправність усіх шляхтичів (тобто скасування феодальної ієрархії) і звільняла шляхту від її службових обов'язків. Устрій, що склався у 16 ст., отримав назву «шляхетської демократії», а сама держава стала називатись Річ Посполита (республіка) Польська (1569)Станова демократія створювала ґрунт для поширення анархії і свавілля різних шляхетських угрупувань, які вели боротьбу за владу.танова демократія створювала ґрунт для поширення анархії і свавілля різних шляхетських угрупувань, які вели боротьбу за владуСпроби зміцнити королівську владу, до яких вдались Сигізмунд I Старий (1506—1548) і особливо його дружина Бона, наштовхнулись на збройний опір-"рокош" шляхти.
9. Полемічна література Під полемічною літературою розуміють сукупність художньо-публіцистичних творів, які були написані у формі церковно-історичних трактатів, відкритих листів, послань, промов. Така форма літератури закликала до дискусії, суперечки протилежних сторін, тобто до полеміки. XVI-XVII ст.: Герасима Смотрицького, Стефана Зизанія, Мелетія Смотрицького, Клірика Острозького, Христофора Філалета, Івана Вишенського, Іпатія Потія та твір “Пересторога”. Проблема прийняття унії, поставлена самим життям, була досить складною. Противники унії бачили в ній загрозу для віри “руської” і вважали зрадниками тих, хто підносив свій голос на захист унії. Прихильники ж унії, навпаки, злуку з Римом розглядали, як єдину можливість подолати кризу православної церкви і, зберігши православні літургію, обряди і традиції, тим самим зберегти український народ, як етнічну спільність із своїми правами та свободами.“Боротьба Стефана Зизанія за духовно-релігійну самостійність українського народу” досліджено творчість знаного проповідника і полеміста, противника католицизму й унії, прихильника реформаційних ідей С. Зизанія.Христофор Філалет перелічує біди, які принесли народові Католицька Церква й унія, а Православну Церкву зображує у вигляді церкви-матері, що оплакує свою вдовину долю та зраду синів. Ідеї громадянського гуманізму, запропоновані мислителем, сприяли пробудженню патріотичних почуттів, формували національно-релігійну свідомість, утверджували цінність прав і свобод українського народу. Іван Вишенський На його погляд, як людина, так і суспільство повинні спиратися на християнські принципи, жити духовним життям, лише за таких умов можливе відновлення релігійності. І.Потій розглядав українську церкву як самостійний чинник загально - християнського церковного процесу. У питанні змісту унії, він стояв на тому, що Українська Церква, повертаючись в лоно Вселенської церкви, мала повністю зберегти свій автономний статус і обрядову індивідуальність. Творчість М.Смотрицького як пошук національно-релігійної єдності (другий період)” розглянуто творчу спадщину мислителя як прихильника унії. У першому періоді своєї творчості, виступаючи прихильником православ’я, Та усвідомивши, що полеміка між православними і католиками-уніатами поглиблює роздвоєння всередині суспільства, в другому періоді своєї творчості він розглядає унію, як фактор національної єдності й порятунку. Апелюючи до віри давньоруських предків, коли ще панувала єдність між Східною Церквою і Ватиканом, М.Смотрицький обстоює православно-католицьке єднання – унію. Завдяки унії, вважає він, буде легше прилучитися до західної культури і цивілізації. Думки М.Смотрицького перегукуються з відомою книгою Зібрандта Любберта "Про папу римського". Українським письменником створюється антигуманний образ римо-католицької церкви. Отже, уніати й антиуніати, прагнучи зберегти національну духовну культуру українського народу і врятувати його від полонізації і знеособлення, ішли різними шляхами до однієї мети. Читайте також:
|
||||||||
|