МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Subjunctive-Mood FormsFormation Passive Forms Formation Perfect Forms Formation Future-Tense Forms Analytical Forms
In OEthere were no analytical forms. They appeared later: · ME – Future Tense, Perfect, Passive and Subjunctive forms; · NE – Continuous and Do-forms; and had the following characteristics: · They consisted of 2 elements: - a verb of broad semantics and high frequency (an auxiliary); - a non-finite form (Infinitive, Participle 1, 2). In OEthere was no Future Tense. Future actions were expressed by Present-Tense forms and modal phrases with sculan (shall), willan (will), maζan (may), cunnan (can), etc. sculan/willan + Infinitive Willan had more strong modal meaning (volition) that was later weakened and almost lost. 2. 13th – 14th c.– these forms were very common and sculan (shall) and willan (will) were completely interchangeable. 3. 17th c. – John Wallis introduced the rule “shall – 1st person, will – 2nd and 3rd person”. 4.In ModE there is a tendency to use will + 1st, 2nd and 3rd person without any distinction (earlier will + 1st person had the modal meaning of volition). habban/bēon + Participle 2 ↓ ↓ with transitive with intransitive (this distinction is still left in German) verbs verbs 2.In MEand NEonly the auxiliary habban was left while bēon ceased to be used in the Perfect forms not to confuse them with the Passive forms (though some of these forms are still left, e.g. He is gone). bēon/werthen + Participle 2 2.Werthen died out in late ME. 3.Passive constructions were often marked with prepositions “by/with” (to show the doer of the action or the instrument of the action). 1.These forms were not always analytical in OE but were widely used in: · independent clauses – to express wish, command, hypothetical condition, concession, purpose (e.g. Sīēn hira ēāζan āþistrode. – Be their eyes darkened!); · dependent clauses – temporal clauses (related to future) (e.g. Bring me þæt ic ēte. – Bring me that, I would eat), etc.; · impersonal sentences (e.g. Methinks – I think (мне думается), me lycige – I like (мне нравится)) – went out of use in NE. 2.In MEand NEanalytical forms of the Subjunctive Mood appeared. Formation: biden (bid)/leten (let)/neden (need)/sholde (should)/wolde (would) + Infinitive These were the modal phrases that were used to express problematic or imaginary actions. The forms with sholde/wolde outnumbered all other forms, soon they weakened their modal meaning and became auxiliaries: should – 1st person, would – 2nd, 3rd person. 3. Meaning of the Subjunctive forms: · in the Past – present or future imaginary or unreal actions (e.g. He thought he would cope with the task); · in the Present – future probable or problematic actions (e.g. She thinks he would still come). 4. Peculiarities: · should/would + Infinitive à simultaneous actions (e.g. If I was young I would be the happiest person in the world); · should/would + Perfect Infinitive à past or preceding actions (e.g. If I had known all this I would have left that house immediately). Читайте також:
|
||||||||
|