Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичний блок

За умов ринкової економіки існують вільні, фіксовані і регульо­вані ціни. Фіксовані ціни встановлюються адміністративне (державою), переважно на послуги першої необхідності і на товари, які моно­польне виготовляються державою (газ, електроенергія та ін.). Регульовані ціни встановлюються регулюванням рівня рентабельності товарів першої необхідності, наприклад хлібобулочних виробів, про­дуктів дитячого харчування тощо. При цьому державою встанов­люються індикативні ціни—мінімальний і максимальний рівні цін. У решті випадків користуються вільними цінами, тобто цінами, які склалися на ринку під впливом попиту і пропозиції за домовленістю сторін—постачальників і споживачів. Установлюючи вільні ціни, за основу беруть собівартість і прибуток (планову рентабельність). Потім додають акцизний збір (для підакцизної продукції) і податок на додану вартість.

Розрахунок ціни продукції можна здійснити за такими формулами:

Ц1 =С + П, (3.1)

де Ц1 — ціна продукції (ціна виробника продукції);

С — собівартість продукції;

П — прибуток.

Ц2 =С + П+ ПДВ, (3.2)

де Ц2 — ціна продукції з податком на додану вартість;

ПДВ — податок на додану вартість.

Ц3 =С + П+АЗ+ ПДВ, (3.3)

де Ц3, — ціна продукції з акцизним збором і податком на додану вартість;

A3 — акцизний збір.

Відтак повну роздрібну ціну продукції можна розрахува­ти за формулою:

Ц4 = С + П+ A3 + ПДВ + ТН, (3.4)

де Ц4 — роздрібна ціна продукції;

ТН — торгова націнка.

Виручку від реалізації кожної номенклатури виробів визначають за формулою:

В = Р * Ц, (3.5)

де В — виручка,

P — кількість реалізованих виробів,

Ц — ціна реалізації кожного виробу

Схематично формування ціни продукції можна представити на рисунку 1.5

Собівартість продукції Прибуток підприємства Акциз (на підакцизні товари) ПДВ Збутова надбавка Торгова надбавка
Оптова ціна підприємства без ПДВ        
Відпускна ціна підприємства без ПДВ      
Відпускна ціна підприємства з ПДВ (купівельна ціна оптового посередника)      
Продажна ціна оптового посередника (купівельна ціна торгового підприємства)  
Роздрібна ціна

 

 

У зв'язку з тим, що вартість грошей у часі міняється, для оцінки різночасних грошових надходжень використовують метод дисконтування, сутність якого полягає в тому, що всі грошові надходження за певний період зводять до конкретного моменту часу. Визначають теперішню вартість майбутніх грошових надходжень, за формулою:

С= S / (1+kn) n (3.7)

де С – теперішня вартість майбутніх грошових надходжень,грн.;

S - сума грошових надходжень, грн.;

кn – дисконтна ставка за n-ний період;

n – кількість періодів дисконтування.

Прибуток (процент) на депозитному рахунку можна виз­начити за формулою:

П =P * (1+і) п - Р (3.8)

де П — прибуток (процент) , грн.;

P — сума вкладених коштів;

і — процент, виражений десятковим дробом,

n — період вкладу.

Обсяг виручки від продажу продукції можна розрахувати за формулою:

В=0з+Тз-02, (3.9)

де В — виручка від продажу продукції в запланованому періоді;

Оз — вартість залишків готової продукції на початок запланованого періоду;

Тз — товарна продукція запланованого періоду;

О2 — вартість залишків товарної продукції на кінець запланованого року.


Читайте також:

  1. Лекція 4. Практичний політичний аналіз як основа інформаційно-аналітичної діяльності.
  2. ПРАКТИЧНИЙ КУРС: ЗАВДАННЯ




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Грошові надходження підприємств | ЗАВДАННЯ 3.1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.