Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 3. Організація як об'єкт змін

 

Організаціяявляє собою групу людей або окремих людей, яка функціонує і координує свою діяльність для досягнення загальної мети чи цілей. Прийнято виділяти внутрішнє і зовнішнє середовище організації (рис.1.4).

Внутрішнє середовище організації складається з наступних компонентів:

· мета і стратегія організації. Будь-яка організація має велику розмаїтість цілей. Діяльність комерційних організацій спрямована на одержання прибутку шляхом виробництва товарів, надання послуг, виконання робіт. Некомерційні організації не ставлять за мету одержання прибутку. Вони зацікавлені в зниженні витрат для досягнення своїх статутних цілей. Великі організації мають систему цілей;

· структура. Кожна організація розробляє визначену модель взаємодії рівнів і функціональних підрозділів, що дозволяє успішно досягати мети організації. Для ефективного використання цієї моделі необхідно враховувати діючу структуру організації при узгодженні стратегічних планів і рішень з вищим керівництвом та рівнями управління;

· плани і завдання. Для досягнення цілей організації необхідно розробити систему планів і завдань, яка визначатиме діяльність усіх підрозділів організації відповідно до встановлених термінів;

· процеси. Прийняття рішень, затвердження бюджету і накреслених планів ґрунтуються на відповідному порядку процедур і дій в організації. Обґрунтовані процеси управління сприяють ефективному менеджменту;

· технології. Технологію можна представити як поєднання кваліфікованих навичок, устаткування, технологічних процесів, відповідних інструментів, знань, необхідних для здійснення визначених перетворень у людському факторі, інфраструктурі чи інформації. Технології знаходяться у прямій залежності з планами і завданнями, тому що для виконання останніх необхідне використання визначених технологій як засобів перетворення матеріалів, що надходять ззовні, у готові вироби;

· культура організації. Її можна представити у вигляді певного мікроклімату в організації, що формується під впливом цінностей і традицій як керівництва, так і персоналу, мотивів і процесів, стилю керівництва, відносин на різних рівнях організації;

· персонал організації. Персонал є найбільш ваговим ресурсом в організації, його інтелектуальний потенціал. Ставлення до роботи, ефективність діяльності персоналу, його мотивація, професійні здібності – у сукупності це сприяє досягненню визначених цілей організації.

 

Внутрішнє середовище організації змінне. Якщо відбуваються зміни певного компонента, змінюються й інші. Наприклад, при зміні планів і завдань організації відбуваються зміни в її стратегії, застосовуваній технології, а також зміни в людях. Зміни внутрішнього середовища організації залежать від впливу зовнішнього середовища.

 

           
 
ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ Е
 
ЗОВНІШНЄСЕРЕДОВИЩЕ
   
 
 

 

 


Рис. 1.4. Компоненти організації

У п'ятдесятих роках минулого століття західні менеджери вперше постали перед новими для них проблемами, що сформувалися у зовнішньому середовищі. Економічне зростання, виникнення дедалі більших і складних за структурою сучасних корпорацій, розвиток систем транспорту й комунікацій, поява нової техніки та технологій сприяли прояву нових факторів, що раніше не були відомі менеджерам. Дедалі більше уваги вони почали приділяти тому, яким чином організація в цілому може функціонувати найбільш ефективно й раціонально. Для цього доцільно здійснити аналіз організації за допомогою системного підходу.

Система – це взаємозалежний набір спільно функціонуючих елементів: у теорії управління система розглядається як організація, яка складається з підсистем – відділень і підрозділів. Г. Стівенсон підкреслював, що виживання або розпад системи визначається взаємозв'язком підсистем, їх часткою участі в реалізації загальносистемних цілей. Наприклад, діяльність виробничого підрозділу підприємства багато в чому залежить від діяльності відділу збуту, а його, у свою чергу, від фінансових ресурсів, що виділяються фінансовим відділом, обсяг яких визначається ефективністю виробничої діяльності, тобто маємо замкнутий процес. Жодний підрозділ не може бути абсолютно незалежним від інших: він не може діяти, не визначивши результат своєї роботи для інших підрозділів [35].

Ресурси: · інформаційні · фінансові · матеріальні · інтелектуальні
Товари та послуги
Системи поділяються на відкриті та закриті. Для виживання закритої системи не потрібні ресурси, які надходять із зовнішнього середовища. Внутрішні ресурси цієї системи перетворюються в товари і послуги, які потім споживаються членами організації (рис. 1.5) Така система не набула поширення.

 

 
 

 

 





Переглядів: 629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виділимо групу факторів зовнішнього середовища, які спричиняють певні зміни в організації. | Зовнішнє середовище характеризується деякими істотними для організації параметрами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.