Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи поршневих компресорів

Загальні положення

ПНЕВМАТИЧНІ ОБ'ЄМНІ МАШИНИ

Гідроакумулятори

Гідроакумулятор – це пристрій, який служить для накопичення гідравлічної енергії під час паузи в її використанні агрегатами гідравлічних систем.

Використання акумуляторів дає можливість знизити потужність насосів, доводячи її до середньої потужності споживачів гідравлічної енергії і забезпечити перерви в роботі постачального насосу. Енергія, яка накопичена в акумуляторі, може бути віддана в короткий термін, а акумулятор короткочасно може розвити велику потужність. Найчастіше використовуються газові, пневматичні та пружинні гідроакумулятори (рис. 70).


 

У сучасній техніці і, зокрема, в системах автоматизації виробничих процесів застосовують разом з гідравлічними, пневматичні приводи і механізми, засновані на
використовуванні як робочого середовища стислого або розрідженого повітря. Застосування пневмоприводів дозволяє розв'язувати складні задачі по автоматизації управління машинами і виробничими процесами.

Пневматичні приводи (системи) повсюдно застосовують
в ливарних і ковальсько-пресових машинах, під'ємнотранспортних засобах та в інших галузях техніки. Особливо широко вони застосовуються в пристроях і апаратах управління транспортними машинами, в гальмівних системах.

До основних переваг пневматичних систем відноситься надійність і довговічність, швидкість дії (спрацьовування), простота конструкції і економічність, обумовлені одноканальним живленням виконавчих пневмоагрегатів (відпрацьоване повітря випускається безпосередньо в атмосферу без відвідних трубопроводів) і дешевизною самого робочого середовища. Пневматичні пристрої є безпечними у пожежному відношенні.

Разом з цими позитивними якостями пневматичні системи мають недоліки, пов’язані з природою робочого середовища – повітря, яке характеризується стисливістю, що утрудняє створення необхідної точності й плавності ходу. Крім цього пневматичні приводи мають, як правило, більш низький к.к.д. у порівняні з гідравлічними приводами.

Стисле повітря для живлення пневматичних систем зазвичай виробляється компресорами, які обслуговують пневматичні машини всього підприємства, або певну їх групу. Застосовуються переважно компресори об'ємних типів, головним чином пластинчасті і поршневі.

 

 

Поршневі компресори виготовляються переважно з нерухомими циліндрами і, рідше – з циліндрами, що обертаються, виконаними у вигляді багатоциліндрового зіркоподібного блоку. Останні компресори називають роторними.

Крім того, розрізняють одноступінчасті й багатоступінчасті компресори з рядним (рис. 71) і співвісним (рис. 72) розташуванням циліндрів, а також інші типи компресорів з осями циліндрів, розташованими під кутом. Поршневі компресори застосовують для роботи до 100 МПа і вище.

 

Рис. 71. Схеми одноступінчастого (а) і двохступінчастого (б) компресорів з рядним розташуванням циліндрів.

 

Принцип дії одноступінчатого поршневого компресора аналогічний дії поршневої гідромашини з клапанним або золотниковим розподілом від якої компресор відрізняється лише тим, що всмоктувальний і нагнітальний клапани зазвичай приводяться в дію примусово, хоча іноді застосовуються і самодіючі пластинчасті клапани; поршні приводяться в дію за допомогою колінчастого валу або кулачкового ексцентрика.

З метою оберігання компресора від перегріву на вході в кожен подальший ступінь стисле повітря подається попереднім ступенем, піддається охолоджуванню за допомогою тих або інших охолоджувальних пристроїв.

На рис. 72 представлена схема триступінчатого тандем-компресора з поршнями, розташованими на загальному штоку. При русі поршня 1 вправо повітря засмоктується з атмосфери в ліву порожнину циліндра а і витісняється з правої порожнини цього циліндра в ліву порожнину циліндра b. Оскільки площа перерізу циліндра а в n разів первищує площу перерізу циліндра b, в такій самій степені відбувається стиснення повітря в лівій порожнині циліндра (при ізотермічному стисненні).

При русі поршня 2 вліво це стисле повітря витісняється з лівої порожнини циліндра b в праву порожнину циліндра с, площа якого у n разів менша за площу циліндру b; в результаті відбувається підвищення в n разів тиску повітря, що витісняється в цю порожнину. При подальшому русі поршня 3 вправо заздалегідь стиснуте повітря витісняється в магістраль d.

 

Рис. 72. Схема триступінчастого поршневого тандем-компресора.

 

Аналогічним способом сполучені між собою ліва порожнина циліндра а з правою порожниною циліндра b і ліва порожнина циліндра b з правою порожниною циліндра с. При такому з'єднанні циліндрів одержимо триступінчате стиснення і відповідно - підвищення тиску на виході останнього циліндра.

При відношенні робочих площ поршнів 1, 2 і 3 ступінь стиснення компресора при ізотермічному процесі буде рівний 3n.

Кількість ступенів доводиться до z = 5¸6 і ступінь стиснення до x=120 і більше.

 


Читайте також:

  1. Загальні принципи дії поршневих д.в.з.
  2. Основи розрахунку поршневих компресорних машин.
  3. Техніко-економічна характеристика гвинтових компресорів.
  4. Типи та конструктивніі особливості поршневих насосів.
  5. Характеристики відцентрових компресорів, способи регулювання та автоматизація їх роботи




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Клапани | Органи розподілу і регулювання компресора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.