Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні принципи дії поршневих д.в.з.

Поршневими двигунами внутрішнього згоряння називають теплові двигуни, основним елементом конструкції яких є циліндр з поршнем. Згоряння палива відбувається усередині циліндра в середовищі стислого повітря. Продукти згоряє, що утворилися, розширяються і переміщають поршень, від якого вироблена механічна енергія передається на вал двигуна через кривошипно-шатунний механізм. При зворотному русі поршня відбувається стиснення чистого повітря або робочої суміші, що підвищує їх температуру і прискорює горіння.

Двигун з попереднім стисненням суміші повітря з паливом і подальшим його миттєвим згорянням вперше побудував німецький винахідник Отто в 1876 р. Двигуни Отто, як і всі двигуни внутрішнього згоряє, будують дво- і чотириконтактні. В першому випадку процеси двигуна — стиснення суміші, горіння палива, розширення продуктів згоряє і вихлоп відпрацьованих газів — проводяться за два робочі ходи поршня (один оборот валу). В другому випадку всі процеси відбуваються за чотири ходи поршня (два обороти валу).

В чотириконтактному двигуні (мал. 4.1) в перший хід поршня (перший такт, процес 01) суміш палива і повітря всмоктується в циліндр двигуна. В другому такті (процес 12) суміш стискається. В кінці цього такту, у момент зупинки поршня, стисла суміш запалюється від стороннього джерела (електричної іскри) і відбувається майже ізохорне підвищення тиску (процес 23). В третьому такті догорає паливо і потім здійснюється розширення продуктів згоряє (робочий хід, процес 34).

 

 

В кінці цього ходу поршня відкривається вихлопний клапан, і тиск газу в циліндрі різко падає. Під час четвертого такту (процес 10) залишки продуктів згоряє виштовхуються з циліндра і, таким чином, циліндр готується до прийому свіжого заряду.

В двотактному двигуні на початку першого ходу циліндр через наявні щілини продувається від залишкових газів (мал. 4.2). В кінці ж цього ходу поршня робоча суміш стискається. На початку другого ходу відбувається горіння і розширення газів, в кінці ходу — вихлоп через щілини, що відкриваються.

Термодинамічні цикли, по яких працюють дво- і чотиритактні двигуни, однакові, оскільки на них не позначаються процеси всмоктування і виштовхування залишкових газів, що взаємно компенсуються.

Ідеальний термодинамічний цикл в р — υ - координатах, по якому працюють двигуни Отто, зображений на мал. 4.3. Тут процес 12 — адіабатне стиснення ідеального робочого тіла; процес 23 — підведення тепла робочому тілу при його постійному об'ємі від гарячого джерела; процес 34 — адіабатне розширення; процес 41 — ізохорне охолоджування робочого тіла — відведення тепла до холодного джерела. Таким чином, реальний процес вихлопу і охолоджування відпрацьованих газів в навколишньому середовищі замінюється в циклі умовної ізохори 41.

 

Недоліком двигунів Отто є неможливість значного підвищення ступеня стиснення робочої суміші (в процесі 12) через небезпеку її самозаймання. З цієї причини ефективний к.к.д. такого двигуна виявляється відносно низьким (25 - 30%).

Інший принцип згоряння палива здійснюється в двигунах, конструкція яких була розроблена Р. Дизелем в 1892—1898 рр. В цих двигунах в циліндр засмоктується і потім стискається тільки чисте повітря, що дозволяє значно підняти ступінь стиснення без жодної небезпеки самозаймання. Більш того, тут самозаймання використовують для запалення робочої суміші при вприскуванні в стисле гаряче повітря палива, що розпиляло. Регулюючи час вприскування, можна досягти бажаної характеристики процесу горіння.

В перших двигунах Дизеля в циліндр вприскувалася суміш палива з невеликою кількістю повітря, стислою в спеціальному допоміжному компресорі. При цьому подача палива здійснювалася так, щоб тиск в циліндрі в період горіння зберігався постійним. Відповідний цьому ідеальний цикл, званий циклом Дизеля, зображений в р — υ- координатах на мал. 4.4. Як видно, він відрізняється від циклу Отто перш за все ізобарним підведенням тепла .

Другою важливою відмінністю є більш високий тиск в кінці стиснення (до 4,0— 4,5 МПа замість 1,0—1,5 МПа в двигунах Отто). Решта процесів циклу зберігаються однакові.

 

Якщо в циліндр двигуна Дизеля вприскувати паливо і це вприскування, що тільки механічно розпиляло, почати ще до закінчення процесу стиснення, то верхня частина циклу, що виходить при цьому на діаграмі, виявляється чимось середнім між циклами Отто і Дизеля (мал. 4.5). Патент на винахід такого «безкомпрессорного дизеля» був виданий в 1904 р. російському інженеру Р. В. Трінклеру. Підведення тепла палива в них здійснюється частково по ізохорі (23) і частково по ізобарі(34). Двигуни Трінклера так само, як і двигуни Дизеля, успішно працюють на важких сортах рідкого палива. Ці двигуни є найекономічніші, оскільки вони дають можливість досягати таких же високих ступенів стиснення, як і в двигунах Дизеля, і, крім того, одержати додаткову роботу (заштрихований майданчик на мал. 4.5) за рахунок ізохорного підведення тепла. Вони широко застосовуються як суднові двигуни, двигуни невеликих енергетичних установок, тракторні двигуни і т.п.

Ефективний к.к.д. безкомпрессорних двигунів виявляється найвищим зі всіх двигунів внутрішнього згоряння. Тому компресорні дизелі в даний час не випускаються. Все ж таки в транспортних установках (головним чином в легкових автомобілях) широко застосовуються бензинові двигуни типа Отто, що володіють простотою конструкції і малою вагою.

Термодинамічний цикл безкомпрессорного дизеля називають циклом із змішаним підведенням тепла.


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  3. Антикорупційні принципи
  4. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  5. Б/. Принципи виборчого права.
  6. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  7. Базові принципи психології спорту.
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Білковий обмін: загальні відомості
  12. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цикли ГТУ з підведенням тепла при постійному об'ємі | ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЧНИХ РЕАКЦІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.