Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальний механізм регулюючого впливу на конфлікт.

Тема 4.1.Альтернативні системи вирішення конфліктів

План.

1. Третя сторона в конфлікті і механізм регулюючої дії на конфліктну ситуацію ззовні.

2. Загальна характеристика основних альтернативних систем вирішення конфліктів.

 

1. Третя сторона в конфлікті і механізм регулюючого впливу на конфліктну ситуацію ззовні.

 

Третя сторона в конфлікті – це особа або група осіб, що здійснюють інтервенцію в конфлікт ззовні з різної мети, що ставлять перед собою.

Интервенция в конфлікт – втручання сторонньої особи в конфлікт із метою направити його в русло, що воно вважає бажаним.

Види третьої сторони в конфлікті.

Традиційно в сучасному суспільстві склалося враження про третю сторону, як про сторону, що здійснює примусовий (силове) вплив на учасників конфлікту з метою його попередження або припинення. У цьому випадку ми можемо говорити про правоохоронні органи, безпосередньо попереджуючи конфлікти, що припиняє їх протиправний характер або про судові органи, що вирішують правові конфлікти з використанням нормативно-правової бази.

Поряд із третьою стороною, що здійснює примусовий вплив на учасників конфлікту з метою його попередження або припинення, склалася інша традиційна форма третьої сторони конфлікту, що здійснює захист однієї зі сторін конфлікту - адвокатура. Як адвокати у конфликтологічному розумінні можуть виступати не тільки адвокати-юристи, але також будь-які інші особи, що допомогають однієї зі сторін з метою досягнення стороною виграшу в конфлікті (співробітники, родичі, друзі, сусіди й т.д.).

Нетрадиційною формою третьої сторони конфлікту є т.зв. адвокати процесу конфлікту або посередник (медіатор). Мета посередника складається не в захисті інтересів однієї зі сторін і не в досягненні якогось певного результату, а в оптимізації процесу конфлікту, внаслідок якого процес сам по собі приведе до результатів, прийнятним для вирішення протиборччя сторін.

Схема, що ілюструє різні види інтервенції в конфлікт.

 

Третя сторона в конфлікті як чинник, що впливає на його динаміку. Можливість виділення тут зацікавленого инсайдера (обличчя, групи осіб або широкого громадянства, і сторін, що користуються довірою, знаходяться в зоні конфлікту, небайдужих до того, що тут відбувається) і нейтрального аутсайдера (третьої сторони, що впливає на ситуацію ззовні).

Рівні втручання третьої сторони в конфлікт: особистий, груповий, місцевий, національний, регіональний, глобальний. Актуальність підходу (намітився останніми роками), суть якого полягає в багатоканальній дії на конфліктні ситуації з боку різного роду акторов при чіткому розподілі їх функцій і рівнів компетенції, з упором на вживання превентивних заходів. Необхідність координації зусиль всіх зацікавлених акторов ‘по горизонталі’ і ‘по вертикалі’.

Що ж є механізмом регулюючої дії на конфліктну ситуацію ззовні? Його найважливіші компоненти: базова система цінностей, з якої виходить третя сторона; основоположні цілі і витікаючі з них завдання, які вона перед собою ставить; конкретний набір використовуваних при цьому засобів; нормативна база (національне законодавство, мижнародное публічне право, міжнародною гуманітарне право або комбінація їх елементів); структури і процедури в рамках яких відбувається узгодження інтересів конфліктуючих сторін і проводиться їх спілкування; ресурси, якими володіє третя сторона; відповідні кадри. Якісне інформаційне забезпечення – важлива умова успішної роботи з конфліктом третьої сторони.

Використання при цьому різних методів, пов'язаних з відповідними стратегіями: ‘крок за кроком’ (з метою послідовно укріплювати атмосферу довіри), ‘процедурні рамки’ (втягувати сторони в переговори до початку дійсних переговорів), ‘кінцева картина’ (ставити сторони перед принциповими питаннями).

Можливість/правомірність розгляду третьої сторони як чинника, що ззовні впливає на конфлікт, в двох основних испостасях як психолога, соціолога так і конфликтолога. Конфліктолог – конкретний (індивідуальний або колективний) суб'єкт, що здійснює безпосередню дію на конфлікт. Конфліктолог в сучасних умовах: покликання або професія? Критерії професіоналізму конфликтологов і моральні імперативи їх діяльності.

Перехід до розгляду питання: чи правомірно взагалі говорити про технологію врегулювання таких складних форм взаємодії людей, як конфлікти? Розгляд в зв'язку з цим загального поняття ‘технологія’ і його соціально-гуманітарної специфікації. Перевага використання в нашому випадку терміну ‘конфликтологическая робота’ в порівнянні з терміном ‘врегулювання конфліктів’. Можливість використання останнього в широкому і вузькому сенсі слова.

Щонайширший спектр форм регулюючої дії на конфлікти і конфліктні ситуації, що в принципі можуть мати місце у сфері практичної конфліктології:

- робота по вивченню фонової напруженості, ослеживание перших симптомів конфліктів і діагноста ситуації;

- попередження конфліктів і профілактична робота в цій області;

- залагоджування конфліктів (або їх врегулювання у вузькому і власному сенсі цього слова);

- реабілітаційна робота в умовах постконфліктного розвитку.

- допомога сторонам (обом або одній з них) в умовах дозволу ними конфліктів власними силами.

 

 

2. Загальна характеристика альтернативних технологій вирішення соціальних конфліктів.

 

Арбитрация ( . Arbitror - думати, уважати, думати) - подібна судової неформальна процедура, де роль суддів виконують т.зв. арбітри (звичайно в складі трьох чоловік - трибунал), у якій сторони беруть участь добровільно й представлені адвокатами, що викладають справу з погляду власного клієнта, а арбітри виносять рішення за підсумками.

Експертна оцінка ( Expertus - досвідчений) - добровільний для сторін процес, у якому третя нейтральна сторона (фахівець в області конфлікту, що розбирає), дає оцінку обговорюваних проблем. Знаходження факту - у цьому процесі бере участь спец. особа Вибираючи цей процес, сторони переступають щабель медіації, і шукають інформацію, що зможе допомогти усвідомити суть конфлікту. Спеціально запрошена людина. Вивчає всю інформацію, документи, готовить доповідну записку з рекомендаціями. Результат роботи - доповідь.

Медіація(панцира. Medium - середнє) - процес переговорів, проведений за допомогою залучення в дискусію третьої сторони.

Негоціація (переговори) ( Negotio – вести переговори, робити угоди) – процес, у якому беруть участь дві або більше сторони з метою вироблення договору по питанню, що представляє інтерес для обох сторін. Переговори - обидві сторони переслідують спільний нтерес - ДОМОВИТИСЯ. Це процес, у якому обидві сторони виступають за бажанням, нав'язувати їм участь у переговорах ніхто не вправі. Гарний результат переговорів - угода, підписана обома сторонами.

Фасилитация ( Fas - дозволене, можна) - форма переговорів, при якій у процес вступає третя сторона, що допомагає учасникам переговорів досягти консенсусу. фасилитатор - це медіатор, але в меншому ступені, він займається зближенням сторін, знімає бар'єри, полегшення руху двох сторін друг до друга.

Консолиация( Consilium - нарада, рада, рішення, задум) - форма переговорів, при якій третя сторона повідомляє думку й рішення між протиборчими сторонами.

Міні-суд -Конфліктуючі сторони не хочуть чекати суду або оголошення в пресі. Для вислуховування сторін запрошується колишній суддя, що перебуває на пенсії, спосіб урегулювання конфлікту - міні-суд. Сторони розуміють, що суд - дорога й довга процедура.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  4. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  5. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  6. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  7. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  8. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  9. Аеробний механізм ресинтезу АТФ
  10. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  11. Акціонерні товариства як механізм трансформації
  12. Альдостерон та механізми ренін-ангіотензину




Переглядів: 307

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3.1. Конфлікти у великих групах. | Інтелектуальна власність як результат творчої діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.