Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вимоги до наукових гіпотез

V. Аналіз та інтерпретація отриманих результатів

VI Формулювання висновків.Якісний та кількісний аналіз результатів, перевірка їх статистичної значимості. Пояснення вивчених фактів та формулювання певних закономірностей існування досліджуваного явища.

Співвіднесення теорії та емпірії. Теоретичне узагальнення результатів дослідження та розробка практичних рекомендацій.

Наукова проблема — чітко окреслене коло пиіань (чому? яким чином? за яких умов?..), яке охоплює основну ідею та загальне спрямування дослідження. Постановка проблеми — це початок дослідження, запит, що лежить в його основі.

Типи проблем:

  • Реальні проблеми (вирішення яких дає практично значимий результат).
  • Псевдопроблеми (малозмістовні).
  • Риторичні проблеми( не мають розв'язку).

Джерела наукових проблем:

  • Недостатність (дефіцит) наукового знання про реальність.
  • Протиріччя (парадокси у науковому знанні).
  • Еволюційний розвиток наукового знання.
  • Революційний розвиток наукового знання.

Теорія - вища форма наукового знання як логічно впорядкована система знань та уявлень про частину реальності. Теорії створюються з метою розкриття сутності, закономірностей та прогнозу взаємодії психічних явищ між собою та з об'єктивною реальністю.

Види теорій (за Мартін Д)

  • ОПИСОВІ ТЕОРІЇ. Опис та найменування явищ без причин їх виникнення та перебігу.
  • ТЕОРІЇ ЗА АНАЛОГІЄЮ. Пояснення взаємозв'язку між психічними явищами за аналогією до фізичної моделі.
  • КІЛЬКІСНІ ТЕОРІЇ. Кількісний вираз, статистичне підтвердження взаємозв'язку між явищами.

Гіпотеза - логічне припущення про існування явища, причини його виникнення або наявність та характер зв'язку між двома чи більше явищами. Під гіпотезою розуміють як саме припущення так і його зміст.

ОЗНАКИ НАУКОВО ПРАВИЛЬНОЇ (ПРОДУКТИВНОЇ) ГІПОТЕЗИ (за Фресс П. , Піаже Ж. ):

  • Адекватність (гіпотеза має відповідати теоретичній основі дослідження, його меті та завданням, адекватно відображувати психічну реальність).
  • Правдивість (гіпотеза має містити логіку здорового глузду і базуватись на вже відомих, доведених фактах).
  • Можливість перевірки (гіпотеза лише тоді науково цінна, якщо її можна перевірити повторно).

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИСУНЕННЯ І ПЕРЕВІРКИ ГІПОТЕЗ

Гіпотеза має знаходитись у відповідності або хоча б бути сумісною з усіма факторами, яких вона стосується; з більшості протилежних гіпотез, висунених для пояснення серії фактів, перевагу надають тій, яка однозначно пояснює більшість кількість; з метою пояснення пов'язаної серії фактів слід висувати якомога меншу кількість різних гіпотез, до того ж, їх зв'язок має бути максимально тісним; при висуненні гіпотези спід усвідомлювати ймовірний характер її висновків; гіпотези, що суперечать одна одній не можуть бути істиними одночасно, за виключенням того випадку, коли вони пояснюють різні сторони і зв'язки одного і того ж об'єкту.

ХАРАКТЕРИСТИКИ НАУКОВОЇ ГІПОТЕЗИ (за Дзуки Є.):

  • Операціоналізованість (можливість представлення у вигляді операцій практичного дослідження, що дає можливість емпіричної перевірки).
  • Простота (можливість простого пояснення досліджуваного явища).
  • Середній рівень узагальненості (можливість охоплення певного кола явищ, бо занадто загальна гіпотеза виключає можливість операціоналізацїї, а завузька - спрощує досліджуване явище).
  • Фундаментальність (базування на попередніх, емпірично перевірених та теоретично обґрунтованих знаннях).

Розвиток гіпотез в науковому дослідженні:

ЗАГАЛЬНА ГІПОТЕЗА. Теоретична гіпотеза, що базується на проблемі дослідження та загальних наукових знаннях.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Дослідницька гіпотеза, виведена, конкретизована та операціоналізована на основі загальної.

СТАТИСТИЧНА ГІПОТЕЗА. Математично перевірена (статистично доведена) гіпотеза про особливості зв'язку між явищами.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  9. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  10. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  11. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  12. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень




Переглядів: 4425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи проблем | Лекція 1. Професіоналізація соціологічної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.