МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР СЛОВОСПОЛУЧЕННЯПРОСТІ І СКЛАДНІ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ ВИДИ ПІДРЯДНИХ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ ВИДИ СУРЯДНИХ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ Між словами в сурядному словосполученні виникає три види сурядного зв'язку:
Між словами в підрядному словосполученні виникає також три види підрядного зв'язку:
Приузгодженнізалежне слово граматично уподібнюється до головного (небесна блакить, добрі побажання). Як правило, зв'язком узгодження поєднується іменник (головне слово) з прикметником, дієприкметником, порядковим числівником, займенником прикметного типу. При узгодженні зміна головного слова викликає зміну залежного (моя хата- мої думи- - моє вікно). Керування-це вид підрядного зв'язку, при якому головне слово вимагає від залежного конкретної граматичної форми, яка зберігається при зміні головного слова: говорю слова (говорю потребує знахідного відмінка)- говорити слова- говориш слова- буду говорити слова). При керуванні залежним словом буває іменник, рідше- займенник або інша змінна частина мови у ролі іменника. При приляганні залежним виступає незмінне слово (прислівник, дієприслівник, неозначена форма дієслова), яке поєднується з головним тільки за змістом (бажання піти, говорив пошепки, працює стоячи). У ролі залежного слова можуть бути лише незмінні частини мови: прислівник, дієприслівник і неозначена форма дієслова (інфінітив). Словосполучення також можуть бутипростими і складними:
Просте словосполучення утворюється поєднанням двох повнозначних. Складне словосполучення- поєднанням трьох і більше повнозначних слів. 1. Визначте будову словосполучення. 2. Назвіть головне і залежне слово, поставте питання. 3. З'ясуйте, як зв'язані між собою головне і залежне слово: - за змістом і за допомогою закінчення залежного слова; - за змістом і за допомогою залежного слова і прийменника; - лише за змістом. 4. Назвіть спосіб підрядного зв'язку (узгодження, керування, прилягання). 5. Визначте вид словосполучення за головним словом (іменне, прикметникове, числівникове, займенникове, дієслівне, прислівникове).
Речення- це синтаксична одиниця, що виражає певну думку, має інтонаційну завершеність і служить для спілкування (він довго збирався це зробити, але не встиг). Речення - основна одиниця синтаксису. Речення - комунікативна одиниця (від лат. сommunicatio- спілкування, передача інформації). Основними ознаками речення є предикативність та інтонація завершеності. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|