Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 8. Фізіологічні реакції організму людини на трудові навантаження та умови праці

Організація контролю та прогноз працездатності спеціалістів

З метою контролю працездатності спеціалістів пропонується в першу чергу виділити групу ризику, а потім контрольну групу. В групу ризику включаються всі особи з прикметами вираженого стомлення, після будь-якого захворювання, молоді спеціалісти, особи, які вперше беруть участь у роботі, а також керівники, на яких в підготовчий етап випало найбільше навантаження. Крім того, враховуються результати проведення соціометрії (ізольовані) та низькою нервово-психічною стійкістю, які теж включаються у групу ризику.

Спеціалісти з вираженим стомленням виявляються шляхом динамічного спостереження й періодичних опитувань в процесі бесід з керівниками всіх ступенів та обстежень за методикою суб’єктивного стану САН (самопочуття, активність, настрій). При цьому треба звернути увагу на такі ознаки, як почуття стомлення перед роботою, порушення сну, головний біль, дискомфорт, поява помилок у професійній діяльності, незвична поведінка в колективі. В разі, коли група ризику набирається досить велика (20-24 особи), контрольну групу можна не комплектувати, але мати фонові дані дослідження. Коли ж контрольна група комплектується, то необхідно рівномірно включати представників усіх змін, категорій та спеціалістів. Обстеження з метою оцінки працездатності колективу проводиться двічі (один раз на місяць) або за 3-4 дні до виконання завдання, а потім з різною періодичністю в залежності від тривалості роботи.

Розв’язання питання можливості прогнозу працездатності спеціалістів дає змогу оптимально їх використання в процесі повсякденної діяльності.

Прогноз працездатності буває поточний та довгостроковий. Поточний прогноз проводиться, як правило, за допомогою даних про динаміку працездатності й розвитку стомлення в конкретних умовах робочого циклу. Довгостроковий прогноз працездатності базується на основі показних психофізіологічних якостей особистості, фізіологічних резервів й компенсаторно-адаптаційних можливостей організму, котрі визначаються в процесі професійного відбору спеціалістів. Поряд з визначенням здібностей до професії метою відбору є прогноз можливостей для розвитку й успішності майбутньої професійної діяльності.

 

Мета:ознайомлення студентів з основними фізіологічними реакціями при трудових навантаженнях, їх характеристиках, умовами виникнення.

Професійна спрямованість:уміння аналізувати основні фізіологічні реакції при трудових навантаженнях.

План:

1. Стомлення та перевтомлення.

2. Нервово-психічна напруга.

3. Гіподинамія та гіпокінезія.

4. Депривація та монотонія.

5. Вплив умов фізичного середовища на психічний стан людини під час роботи.

 

Основні поняття стомлення, перевтомлення, психогігієнічні заходи, зниження розумової працездатності, зниження дієздатності, емоційне навантаження, інтелектуальне навантаження

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. VIII. Реакції, в результаті яких утворюються високомолекулярні сполуки
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  7. Агрегати для приготування, навантаження та внесення добрив.
  8. Агрегати для приготування, навантаження та внесення добрив.
  9. АДАПТАЦІЙНІ РЕАКЦІЇ М'ЯЗОВОЇ СИСТЕМИ
  10. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  11. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  12. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори і закономірності зміни працездатності | Стомлення та перевтомлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.