МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Оптимізація емоційного стану та психологічного кліматуЛітература Лекція 9. Закономірності активації психічних функцій у процесі праці Мета:ознайомлення студентів з основними заходами для активізації психічних функцій у процесі діяльності та оптимальним режимом праці. Професійна спрямованість:уміння активізувати психічні функції у процесі діяльності. План: 1. Оптимізація емоційного стану та психологічного клімату. 2. Загально-організаційні заходи. 3. Відпочинок та виконання робочого циклу. 4. Фізична підготовка працівника. 5. Раціональний режим праці та відпочинку в період виконання робочого циклу.
Основна література 1. Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология. – СПб.: Питер, 2001. – С. 187-212. 2. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2004. – 200-225. Додаткова література 3. Душков Б.А., Смирнов Б.А., Королев А.В. Психология труда, профессиональной и организационной деятельности: Словарь / Под ред. Б.А. Душкова. – М.: Академический Проект: Фонд «Мир», 2005. – 848 с. 4. Левитов Н.Д. Психология труда. − М.: Государственное учебно-педагогическое издательство Министерства просвещения РСФСР, 1963. – С. 104-134. 5. Психология труда: учеб. для студентов вузов, обучающихся по специальности 031000 «Педагогика и психология» / под ред. проф. А.В.Карпова. – М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. – С. 98-111, 196-211.
Оптимізація професійної діяльності досягається в першу чергу вихованням у кожного члена колективу високих моральних і психологічних якостей, дисциплінованості й ініціативності, що включає: – всебічний розвиток сукупності вольових якостей (цілеспрямованості, активності, ініціативності, самовладання, наполегливості); – формування особливих якостей психофізіологічної надійності (стійкості до тривалого напруження організму, до небезпеки ризику, готовність до негайних дій); – розвиток здатності до оптимальної мобілізації особистих можливостей та самоконтролю організму; – набуття досвіду подолання перешкод при роботі в екстремальних умовах; – всебічний розвиток якостей професійного мислення в аварійних ситуаціях; – розвиток стійкості до монотонії в звичайних умовах. Зміни в організми менш виражені, якщо спеціаліст тренований, професійно досвідчений, фізично загартований й підготовлений до подолання перешкод. У колективі варто створити ділову атмосферу, взаємну підтримку, справедливу вимогливість. Особлива увага приділяється нормалізації взаємовідносин, попередженню й виключенню конфліктних ситуацій та емоційних зривів. Ефективним засобом профілактики астенічних емоційних станів є проведення загально організаційних заходів, які підвищують емоційну стійкість організму до несприятливих факторів діяльності спеціалістів (раціональний режим праці та відпочинку, систематичні заняття фізпідготовкою, повноцінний сон). Для оптимізації емоційного стану суттєве значення мають доповнення кольорової гами, правильний вибір фарб житлових приміщень, «живі» куточки, режим освітлення. Зменшенню виявлення емоційних реакцій на екстремальні подразники сприяє аутотренінг, завдяки чому досягається довільна концентрація уваги на функціональних обов’язках, переключення з одного виду діяльності на інший, свідомий виклик протилежного емоційного стану. Позитивний вплив на емоційний стан чинять мотиви діяльності, котрі можуть змінюватись, особливо в другій половині циклу діяльності. Підтримка й підвищення мотивації, стимулювання інтересуй потреби до якісного виконання професійних обов’язків – один з головних напрямів в роботі керівного складу колективу. Важливе місце в оптимізації емоційного стану займають постійний контроль за їхньою роботою, підведення підсумків за етапами виконання елементів учбового завдання та інструкторські націлювання на вивчення особливостей наступної роботи, допустимих параметрів функціонування техніки, аналіз допущених помилкових дій на попередніх етапах.
Читайте також:
|
||||||||||
|