Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бензини автомобільні по ДСТУ 4063–2001

Суть нормального та детонаційного згоряння

Здатність палива протистояти детонації називається детонаційною стійкістю

4 Октанове число, методи його визначення.

Детонаційна стійкість палива оцінюється октановим числом. Октанове число автомобільних бензинів визначають двома методами: моторним і дослідницьким. Октанове число – це умовна одиниця визначення детонаційної стійкості палива, яка показує відсоток вмісту по об'єму ізооктану у штучно приготовленій суміші, що складається із ізооктану (детонаційна стійкість дорівнює 100) та нормального гептану (детонаційна стійкість дорівнює 0), що за своєю детонаційною стійкістю еквівалентна випробуваному паливу. Якщо, наприклад, еталоннасуміш містить 76% ізооктану і 24% н-гептану, та за своєю детонаційною стійкістю дорівнює випробуваному бензину, тоді октанове число палива дорівнює 76.

5. Методи збільшення детонаційної стійкості бензинів:

– метод впливу на фракційний склад;

– метод впливу на хімічний склад;

– введення спеціальних присадок- антидетонаторів.

Тетраетилсвинець (ТЭС) і тетраметилсвинец (ТМС) набули найбільшого поширення. Слід відзначити, що виробництво та застосування етилованих бензинів постановою Кабінету Міністрів України від 1.10. 1999 р. повністю заборонено з 1 січня 2005 року.

Каталітичним крекінгом отримують високооктановий бензин з дистилятів прямої перегонки нафти, наприклад керосино-солярових фракцій.

Риформинг дозволяє отримувати високооктановий бензин з низькооктанових бензино-легроинових фракцій за рахунок перетворення здебільшого нафтенів і деякої кількості парафінів в ароматичні сполуки, а також видалення певної частини парафінів шляхом їх газифікації

6. Позначення і марки автомобільних бензинів

Нормативна документація на якість автомобільного бензину, що діє в Україні, включає такі стандарти: державний стандарт України (ДСТУ 4063–2001), технічні умови України (ТУ У 00149943.501–98 та ТУ У 320.00158764.025–99),

Цей новий державний стандарт, що прийшов на зміну ГОСТ 2084–77, термін початку дії з 1 липня 2002 р., встановлює вимоги до автомобільного бензину марок:

А-76 – з октановим числом по моторному методу не менше 76;

А-80 – з октановим числом по дослідницькому методу не менше 80;

А-92 – з октановим числом по дослідницькому методу не менше 92;

А-95 – з октановим числом по дослідницькому методу не менше 95;

А-98 – з октановим числом по дослідницькому методу не менше 98.

Додатково у цьому стандарті введенні обмеження на вміст ароматичних вуглеводнів, встановлено верхні та нижні межі густини, вперше регламентується вміст киснеміских компонентів: метанолу, етанолу, спиртів, ефірів. Основна частина палив імпортується з Росії, Білорусії і Литви. Російські нафтопереробні заводи випускають

У країнах ЄС випускається автомобільний бензин, що відповідає вимогам європейського стандарту EN 228.

 

З – зимове, рекомендується для використання при температурі повітря не нижче мінус 15°С.

Паливо дизельне З-0,20-(25) за ДСТУ 3868-99.

Європейський стандарт ЕN-590 діє в країнах Європейської Економічної Співдружності з 1996 року. Стандарт передбачає випуск дизельних палив для різних кліматичних регіонів. Загальними для цих палив є вимоги до: температури спалаху - не нижче 55°С, коксівності 10%-ного залишку - не більше 0,3%, зольності - не більше 0,01%, вмісту води - не більше 200 ррт, механічних домішок - не більше 24 ррт, . Введені обмеження на вміст сірки в дизельних паливах - не більше 0,05%.

7. Стабільність, схильність до утворення відкладень та корозійність.

Сучасні товарні дизельні палива — це середньодистилятні нафтові фракції з високою фізичною стабільністю. Навіть після зберігання протягом п'яти і більше років вони практично не змінюють своїх показників якості, тоді як дизельні палива, що містять значну кількість ненасичених вуглеводнів і меркаптанів, суттєво змінюють свої властивості в тих же умовах.

На утворення відкладень впливають такі фізико-хімічні властивості палива, як фракційний склад, в'язкість, наявність сірчистих сполук, смолистих речовин (фактичних смол), ненасичених вуглеводнів тощо. Присутність водорозчинних кислот і лугів у паливі виявляють за реакцією водної витяжки і наявність їх за стандартами не допускається.

Контрольні запитання:

1. Яка специфіка робочого процесу дизельного двигуна?

2. З яких фаз складається процес сумішоутворення в дизельному двигуні?

3. Які вимоги ставляться до дизельних палив?

4. Якими параметрами характеризується прокачувальна здатність дизельного палива?

5. Якими параметрами характеризується фракційний склад дизельного палива?

6. Як протікає процес згоряння палива у дизельному двигуні?

7. Що таке цетанове число дизельноо палива?

8. Які є марки дизельних палив?

9. Які фактори впливають на утворення нагару і відкладень у дизельних паливах?


Читайте також:

  1. Автомобільні аварії.
  2. Автомобільні акумуляторні батареї
  3. Автомобільні ваги з залізобетонною платформою
  4. Автомобільні ваги з металевоюплатформою
  5. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  6. Автомобільні дороги.
  7. Автомобільні електроні ваги CAS RW-15P
  8. Модель ESIT CS - автомобільні ваги з залізобетонною платформою




Переглядів: 1305

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть нормального та детонаційного згоряння | Тема 3 . Паливо для дизельних двигунів внутрішнього згоряння

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.