Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3 . Паливо для дизельних двигунів внутрішнього згоряння

1. Коротка історична довідка.

2. Специфіка робочого процесу дизельного двигуна.

3. Вимоги до дизельного палива.

4. Властивості дизельного палива. Фракційний склад

5 Процес горіння в дизельному двигуні. Цетанове число.

6. Асортимент дизельних палив та їх умовне позначення.

7. Стабільність, схильність до утворення відкладень, та корозійність

1. Коротка історична довідка

У 1891 році у німецького винахідника Рудольфа Дизеля з'явилася ідея застосувати в двигуні внутрішнього згорання стисле повітря. Такий двигун став економічнішим, міг працювати на дешевому паливі, крім того, вдалося значно підвищити його ККД. Перші офіційні випробування нового двигуна викликали справжню сенсацію серед інженерів. З того часу почався переможний хід "дизелів" по всьому світу. .

2. Специфіка робочого процесу дизельного дизельного двигуна.

Специфічною особливістю дизеля є те, що сумішоутворення в нім відбувається безпосередньо в камері згорання, а робоча суміш, що утворилася, займається за рахунок енергії адіабатично стислого повітря.

Процес сумішоутворення включає:

– розпилювання порції палива, що подається в циліндр;

– розподіл крапельок палива в камері згорання;

– нагрів палива до температури випару;

– випар і дифузію пари палива;

– нагрів пари до температури самозаймання.

3 Вимоги до дизельного палива.

Дизельні палива представляють собою прозору горючу рідину від світло-жовтого до світло-коричневого кольору. Це – це нафтові (гасово-газойлеві) фракції, основу яких складають вуглеводневі сполуки з температурою кипіння 200…350º С.

Вимоги до дизельних палив:

- задовільна в'язкість в широкому діапазоні температур, що забезпечує безперебійну подачу палива в камеру згорання;

- оптимальна займистість і випаровуваність, необхідні для легкого пуску і плавної роботи двигуна на різних експлуатаційних режимах;

- відсутність відкладень в системі живлення і в камері згорання при роботі двигуна і зберіганні техніки;

- стійкість до окислення в умовах зберігання і транспортування;

- нейтральність до конструкційних матеріалів двигуна і засобів зберігання, заправки і транспортування; низька токсичність і висока широка сировинна база; технологічність виробництва; дешевизна.

4. Властивості дизельного палива. Фракційний склад

Надійність подачі дизельного палива залежить від прокачувальної здатності (здатності проходити через елементи системи живлення, головним чином, через фільтри грубої і тонкої очистки). Фільтри грубої очистки затримують механічні домішки розміром більше 50-60 мкм, тонкої — більше 2-5 мкм. Втрата текучості визначається температурою помутніння. Це температура, при охолодженні до якої паливо втрачає прозорість внаслідок виділення мікрокристалів парафіну, церезину і льоду. . Низькотемпературні властивості палива характеризує і температура застигання, при якій те втрачає свою текучість.

Механічних домішок і водив дизельному паливі не повинно бути.

Дизельне паливо повинно мати цілком певний фракційний склад. Використання палива як важкого, так і легкого фракційного складу призводить до порушення роботи двигуна. У першому випадку, внаслідок його незадовільного випаровування відбувається несвоєчасне самозаймання і неповне згоряння. У другому випадку утруднюється пуск двигуна, збільшується жорсткість його роботи. Стандартом передбачається визначати температури перегонки 50 % і 96 % палива: температура 50% впливає на його пускові властивості, 96% є температурою кінця перегонки і свідчить про наявність важких фракцій, що погіршують якість сумішоутворення. З фракційним складом палива тісно пов'язана температура спалаху, при якій пари нафтопродукту з повітрям утворюють горючу суміш, що спалахує при піднесенні вогню(35-40°С).

5 Процес горіння в дизельному двигуні. Цетанове число.

Своєчасне займання та згоряння палива обумовлюють економічність та надійність роботи дизельного двигуна.

Процес згоряння палива в дизельному двигуні можна розділити на 4 фази:

1) період затримки займання;

2) період швидкого горіння;

3) період уповільненого горіння;

4) період догоряння.

Період затримки займання — проміжок часу від початку впорскування до моменту займання палива. Паливо, що впорскується в циліндр до приходу поршня у ВМТ (з випередженням), займається не миттєво, а з деяким запізненням. У цей період відбувається процес сумішоутворення та нагрівання палива. Одночасно з фізичною підготовкою його відбуваються реакції передполуменевого окислення. Показник, що характеризує самозаймистість дизельного палива, називається цетановим числом, яке визначається методом порівняння займистості палива з займистістю суміші двох вуглеводнів. Ця суміш складається з цетану — період затримки самозаймання якого малий і цетанове число (ЦЧ) його приймають за 100; та альфаметилнафталіну, період затримки самозаймання якого великий, при цетановому числі 0.

Цетанове число дорівнює процентному вмісту (за об'ємом) цетану в такій суміші з альфаметилнафталіном, що рівноцінна даному паливу за самозаймистістю при випробовуванні в стандартних умовах.

За рубежем для характеристики самозаймання дизельного палива, поряд з цетановим числом, використовують показник – дизельний індекс (ДІ). Між дизельним індесом і цетановим числом палива існує така залежність;


Читайте також:

  1. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  2. Аналіз внутрішнього середовища підприємства
  3. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  4. Аудиторська оцінка системи внутрішнього контролю
  5. Будова трифазних асинхронних електродвигунів
  6. Взаємодія зовнішнього і внутрішнього
  7. Види аудиторської вибірки, що застосовується в процесі внутрішнього аудиту.
  8. Види внутрішнього аудиту
  9. Види внутрішнього аудиту.
  10. Види двигунів постійного струму.
  11. Визначення обсягу робіт та розробка графіку проведення внутрішнього аудиту.
  12. Виникнення внутрішнього аудиту та його необхідність




Переглядів: 1705

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бензини автомобільні по ДСТУ 4063–2001 | Цетанове число 30 35 40 45 55 60 80.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.