Внутрішнє середовище підприємства. Мета аналізу внутрішнього середовища. Схема стратегічного аналізу внутрішнього середовища. Гарвардська модель стратегічного аналізу. Основні показники внутрішнього середовища (виробництво, збут, фінансовий стан підприємства, його конкурентоспроможність, економічність та соціальна ефективність). Використання SWOT - аналізу для виявлення сильних і слабких сторін, а також загроз і можливостей підприємства. Схема стратегічного аналізу внутрішнього середовища.
Внутрішнє середовище підприємства – це сукупність чинників у межах підприємства, які формують його перспективну та поточну прибутковість і знаходяться в межах прямого безпосереднього впливу підприємства (персоналу, менеджменту, акціонерів).
Чинники внутрішнього середовища :
1. Цілі та завдання діяльності.
2. Технології.
3. Структура організації.
4. Персонал.
5. Структура капіталу.
Мета аналізу внутрішнього середовища:
1. Визначення ресурсів, загальних і ключових компетенцій підприємства для їх подальшого розвитку і використання.
2. Оцінювання ефективності та рівня організації процесу створення продукту та забезпечення його функціональних характеристик.
3. Виявлення слабких сторін підприємства і урахування результатів дослідження при перегляді стратегії діяльності.