МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ГЛОСАРІЙТестові завдання для перевірки знань Контрольні питання 1. Що таке фінансовий контроль і які складові він включає? 2. Охарактеризуйте елементи фінансового контролю. 3. Назвіть принципи державного фінансового контролю. 4. Назвіть органи, які здійснюють фінансовий контроль в Україні. 5. Дайте характеристику видам фінансового контролю. 6. У чому полягає сутність попереднього контролю? 7. Що означає контроль на етапі оплати рахунків? 8. Яка суть контролю після оплати рахунків? 9. Назвіть методи фінансового контролю. 10. Що забезпечує контроль при виконанні державного та місцевих бюджетів? 11. За чим здійснює контроль Рахункова палата України? 12. Які види контролю та аудитуорганізовуютьрозпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників? 13. Що входить до перевірки попереднього контролю органів ДКСУнаетапі реєстрації бюджетних зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів? 14. За чим здійснює контроль Державна фінансова інспекція України? 15. На які групи поділяється сукупність форм контролю? 1. До органів державного фінансового контролю не належать: а) Рахункова палата України; б) аудиторська фірма; в) Державна митна служба. 2. Завданнями фінансового контролю є: а) виявлення резервів зростання фінансових ресурсів; б) наповнення бюджетів усіх рівнів; в) підготовка аналітичного матеріалу для Верховної Ради. 3. Елементами системи фінансового контролю є: а) Бюджетний комітет Верховної Ради; б) принципи контролю; в) Бюджетний кодекс України. 4. Принципами фінансового контролю є: а) принцип законності; б) принцип самовідданості; в) жодної правильної відповіді. 5. Залежно від цільової спрямованості контрольних дій виділяють вид фінансового контролю: а) дистанційний; б) документальний; в) тактичний. 6. ДКСУ здійснює контроль на стадіях бюджетного процесу: а) планування бюджету; б) виконання бюджету; в) затвердження бюджету. 7. Фінансовий контроль, що здійснюється після закінчення звітного періоду: а) превентивний; б) оперативний; в) ретроспективний. 8. Методами фінансового контролю є: а) обстеження; б) нагляд; в) обидві відповіді вірні. 9. Попередній контроль органів ДКСУ здійснюється на стадії: а) оплати платежу; б) прийняття зобов’язань; в) при реєстрації платника податку. 10. Контроль за дотриманням бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу здійснює: а) Верховна Рада України; б) Рахункова палата України; в) Міністерство фінансів України.
Література: [1;3;4;12;13;16;17;18;21;22;23;24;25;39;42;46;47;51;52;53;54;56;57] Аналітичний облік - забезпечується за допомогою аналітичних рахунків, відкриття яких передбачає обов’язкові параметри. Детальна інформація про кожного контрагента та кожну операцію забезпечується за допомогою аналітичного обліку, що дає змогу уникнути використання зайвої кількості окремих балансових рахунків. Аналітичні рахунки- забезпечують здійснення аналітичного обліку операцій по виконанню бюджетів, відкриваються та ведуться згідно Плану рахунків виконання державного та місцевих бюджетів. Анулювання боргу – відмова держави від усіх зобов’язань щодо раніше випущених позик. АС «Казна»- комплекс автоматизованих інформаційних систем для забезпечення казначейського обслуговування бюджетних коштів, що функціонує у Казначействі з 2002 року. Аудит- перевірка даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності суб’єкта господарювання з метою висловлення незалежної думки аудитора про її достовірність в усіх суттєвих аспектах та відповідність вимогам законів України, положень (стандартів) бухгалтерського обліку або інших правил (внутрішніх положень суб’єктів господарювання) згідно із вимогами користувачів. Бухгалтерська звітність - сукупність показників обліку, виражених у формі певних таблиць, які характеризують рух фінансових ресурсів, зобов’язань і фінансовий стан бюджету за звітний період. Бухгалтерський баланс- це спосіб економічного групування і узагальнення даних про виконання бюджету, виражених у грошовій одиниці і складених на певну дату. Бухгалтерський контроль- сукупність процедур, що дають змогу забезпечити збереження активів бюджетів та достовірність звітності. Бухгалтерський облік – це процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень. Бухгалтерський облік в органах Державної казначейської служби України - це складова системи обліку, що включає сукупність правил, методик та процедур обліку для виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та обміну інформацією про операції в органах ДКСУ та передачі її зовнішнім користувачам, а також внутрішнім користувачам для прийняття управлінських рішень. Бухгалтерський облік виконання бюджетів – упорядкована система збору, реєстрації і узагальнення у грошовому виразі інформації про активи та зобов’язання бюджетів та їх рух шляхом суцільної, безперервної і документальної реєстрації всіх бюджетних операцій. Бюджет- план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами державної влади, органами влади АРК та органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду. Бюджети місцевого самоврядування- бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах). Бюджетна звітність відображає стан виконання бюджету, містить інформацію в розрізі бюджетної класифікації. Бюджетна класифікація- єдине систематизоване згрупування доходів, видатків, кредитування, фінансування бюджету, боргу відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів. Бюджетна установа- орган державної влади, орган місцевого самоврядування, а також організація, створена ними у встановленому порядку, що повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетна установа є неприбутковою. Бюджетне асигнування - повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов’язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження. Бюджетне зобов’язання- будь-яке здійснене розпорядником або одержувачем бюджетних коштів відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому. Бюджетне правопорушення- це порушення учасником бюджетного процесу встановлених Бюджетним Кодексом України чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання. Бюджетне призначення- повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Бюджетне фінансове зобов’язання - зобов’язання розпорядника або одержувача бюджетних коштів сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, тобто - кредиторська заборгованість та/або попередня оплата, яка передбачена законодавством. Бюджетний запит- документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідними обґрунтуваннями щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для його діяльності на наступні бюджетні періоди. Бюджетний період -термін на який складається бюджет. Бюджетний періодстановить один календарний рік та починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Бюджетний процес- регламентований бюджетним законодавством процес складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням бюджетного законодавства. Бюджетний ризик - ризик значного недовиконання дохідної частини державного бюджету порівняно з планом, що може призвести до збільшення державних запозичень та/або невиконання боргових зобов’язань з обслуговування державного боргу. Бюджетні рахунки- рахунки, які відкриваються в органах Казначейства для забезпечення казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів. Видатки бюджету - кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів (обов’язкових платежів) та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування. Видатки розвитку -це видатки бюджетів на фінансове забезпечення наукової, інвестиційної та інноваційної діяльності, зокрема фінансове забезпечення капітальних вкладень виробничого й невиробничого призначення; фінансове забезпечення структурної перебудови економіки; інші видатки, пов’язані з розширеним відтворенням. Видатки споживання -це частина видатків бюджету, які забезпечують поточне функціонування органів державної влади й місцевого самоврядування, бюджетних установ, поточні міжбюджетні трансферти та видатки на фінансове забезпечення заходів соціального захисту населення й соціально-культурної сфери, а також інші видатки, не внесені до видатків розвитку й нерозподілених видатків. Виконання бюджету- одна із стадій бюджетного процесу, яка передбачає забезпечення повного і своєчасного надходження всіх передбачених бюджетом надходжень і забезпечення всіх запланованих бюджетом витрат. Витрати бюджету- видатки бюджету, надання кредитів з бюджету, погашення боргу та розміщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів. Відкриті асигнування- це право, надане головним розпорядникам бюджетних коштів та розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня, щодо розподілу виділених асигнувань загального і спеціального фондів державного бюджету підвідомчим установам (одержувачам бюджетних коштів) та використання бюджетних асигнувань з урахуванням прийнятих зобов’язань. Власні надходження бюджетних установ та організацій- кошти, отримані в установленому порядку бюджетними установами як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності. Внутрішній аудит- сукупність методів бухгалтерського та адміністративного контролю, що реалізуються окремим незалежним підрозділом, який сам не бере у часті у виконання операцій, але здійснює періодичні перевірки обліку, звітності, дотримання вимог нормативних документів. Внутрішній державний борг- це сукупність строкових зобов’язань держави в грошовій формі, які виникли в результаті запозичень до державного бюджету на внутрішньому ринку. Внутрішній контроль- контрольні заходи, що проводяться самою установою чи організацією. Внутрішній контроль реалізують спеціально створені для цього підрозділи в структурі підприємства (організації) з метою забезпечення нагляду і керування процесами з боку керівництва органу чи організації. Внутрішня платіжна система ДКСУ – це сукупність правил, організаційних і програмно-технічних засобів із засобами захисту інформації, що використовуються ДКСУ та його органами для здійснення платежів між органами ДКСУ та забезпечення взаємодії з СЕП НБУ для виконання міжбанківського переказу коштів. Внутрішньодержавна платіжна система - платіжна система, в якій платіжна організація є резидентом та яка здійснює свою діяльність і забезпечує проведення переказу коштів виключно в межах України. Гарантований державою борг - загальна сума боргових зобов’язань суб’єктів господарювання - резидентів України щодо повернення отриманих та непогашених станом на звітну дату кредитів (позик), виконання яких забезпечено державними гарантіями. Головні розпорядники бюджетних коштів- бюджетні установи в особі їх керівників, які згідно бюджетного законодавства отримують повноваження шляхом установлення бюджетних призначень. Державна гарантія- зобов’язання держави повністю або частково виконати платежі на користь кредитора в разі невиконання позичальником, іншим ніж Україна, зобов’язань щодо повернення грошових коштів на умовах строковості та платності. Державне запозичення - операції, пов’язані з отриманням державою кредитів (позик) на умовах повернення, платності та строковості з метою фінансування державного бюджету. Державний борг- загальна сума боргових зобов’язань держави з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик) станом на звітну дату, що виникають внаслідок державного запозичення. Державний фінансовий аудитполягає у експертній оцінці ефективності управління державними ресурсами при виконанні конкретно визначеної бюджетної програми з метою встановлення досягнення запланованих цілей бюджетних програм та дотримання відповідальними виконавцями принципів ефективності, результативності та цільового використання бюджетних коштів, виділених на виконання цих програм. Дефіцит бюджету- перевищення видатків бюджету над його доходами (з урахуванням різниці між наданням кредитів з бюджету та поверненням кредитів до бюджету). Дотація вирівнювання- міжбюджетний трансферт на вирівнювання дохідної спроможності бюджету, який його отримує. Доходи бюджету- податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, плату за адміністративні послуги, власні надходження бюджетних установ). Електронний банківський документ - електронний документ, що використовується в банківській діяльності, формат, обов’язкові реквізити і засоби захисту якого відповідають вимогам законодавства; Електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Єдиний казначейський рахунок (ЄКР)- це консолідований рахунок, відкритий Державній казначейській службі України в НБУ для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України. Єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів - сукупність даних про розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, визначених у Реєстраційній картці розпорядника (одержувача) бюджетних коштів, з метою отримання повної та всеохоплюючої інформації про учасників бюджетного процесу, які утримуються за рахунок бюджетних коштів (отримують бюджетні кошти). Захищені видатки бюджету - видатки загального фонду бюджету, обсяг яких не може змінюватися при здійсненні скорочення затверджених бюджетних призначень. Зведена (консолідована) звітність- звітність, узагальнена органами Казначейства за даними підвідомчих органів. Зведений бюджет України- є сукупністю показників бюджетів, що використовуються для аналізу та прогнозування економічного і соціального розвитку держави. Зведений бюджет України включає показники Державного бюджету України, зведеного бюджету АР Крим та зведених бюджетів областей, міст Києва та Севастополя. Звітність про виконання бюджету - сукупність впорядкованих, взаємопов’язаних показників, які характеризують умови і результати виконання бюджету, ґрунтується на інформації поточного бухгалтерського обліку, тобто на даних і показниках, відображених на рахунках, що зумовлюють її достовірність. Зовнішній державний борг – сукупність боргових зобов’язань держави, що виникли в результаті запозичень держави на зовнішньому ринку. Зовнішній контроль – контрольні заходи, які здійснюються ззовні та охоплюють усю систему державних органів, а тому можуть сприйматися як макрозаходи. Зовнішній контроль здійснюють спеціально створені для цього державні контрольні органи та інші органи незалежного контролю в різних сферах господарської системи. Зовнішня державна гарантія- це гарантія Уряду України за зобов’язаннями позичальника, що виникла перед нерезидентами України. Казначейська система виконання бюджетупередбачає: розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства; контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов’язаннями; ведення бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання бюджетів з дотриманням національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку; здійснення інших операцій з бюджетними коштами. Капітальні видатки- кошти, спрямовані на придбання основного капіталу, створення державних запасів та резервів, придбання землі, нематеріальних активів і капітальні трансферти. Класифікація боргу систематизує інформацію про всі боргові зобов’язання держави, АР Крим, місцевого самоврядування.Класифікація доходів бюджету- групування доходів бюджету відповідно до джерел формування, визначених законодавчими актами, яке призначене для чіткого розмежування доходів бюджетів різних рівнів за об’єктивними характерними ознаками, та здійснюється за наступними розділами: податкові надходження, неподаткові надходження, доходи від операцій з капіталом, трансферти. Класифікація кредитування бюджетусистематизує кредитування бюджету за типом позичальника. Кредитування бюджету поділяється на операції з надання кредитів з бюджету та операції з повернення кредитів до бюджету.Класифікація фінансування бюджету- згрупування за певними ознаками джерел отримання фінансових ресурсів, необхідних для покриття дефіциту бюджету, і напрями витрачання фінансових ресурсів, що утворилися в результаті профіциту бюджету. Кошторис бюджетної установи- основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень. Кредитор - розпорядник бюджетних коштів відповідного рівня або одержувач бюджетних коштів, який отримує бюджетні асигнування з державного бюджету для здійснення операцій з надання кредитів з бюджету, бюджетних позичок та фінансової допомоги на поворотній основі позичальнику та забезпечує повернення цих коштів до бюджету. Кредитування - це операції, пов’язані з наданням коштів з державного бюджету на умовах повернення, платності та строковості, у результаті яких з’являються зобов’язання позичальника перед бюджетом (надання кредитів, бюджетних позичок та фінансової допомоги на поворотній основі), та операції, пов’язані з поверненням цих коштів до бюджету. Мережа розпорядника бюджетних коштів - згрупована головним розпорядником бюджетних коштів відповідно до законодавства вичерпна інформація щодо розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, які у своїй діяльності підпорядковані відповідному головному розпоряднику та/або діяльність яких координується через нього, та одержувачі бюджетних коштів, які уповноважені головним розпорядником на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримують на їх виконання кошти з державного бюджету. Міжбюджетний трансферт- кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого. Міжбюджетні відносини - відносини між державою, АР Крим та територіальними громадами щодо забезпечення відповідних бюджетів фінансовими ресурсами, необхідними для виконання функцій, передбачених Конституцією України та законами України. Місцеве запозичення - операції з отримання до бюджету АР Крим чи міського бюджету кредитів (позик) на умовах повернення, платності та строковості з метою фінансування бюджету АР Крим чи міського бюджету. Місцевий борг - загальна сума боргових зобов’язань АР Крим чи територіальної громади міста з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик), що виникають внаслідок місцевого запозичення. Місцевий фінансовий орган - установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції з складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету. Місцеві бюджети- бюджет АРК, обласні, районні бюджети, бюджети районів у містах та бюджети місцевого самоврядування. Надходження бюджету- доходи бюджету, повернення кредитів до бюджету, кошти від державних (місцевих) запозичень, кошти від приватизації державного майна (щодо державного бюджету), повернення бюджетних коштів з депозитів, надходження внаслідок продажу/пред’явлення цінних паперів. Небюджетні рахунки- рахунки, які відкриваються органами Казначейства у випадках, передбачених законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів, підприємствам, установам, організаціям та фізичним особам - суб’єктам підприємницької діяльності, за операціями, що не належать до операцій за виконанням бюджетів. Неподаткові надходження- добровільні компенсаційні платежі, штрафи і пені, не пов’язані з податковим законодавством, доходи від власності та підприємницької діяльності, адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності, надходження від штрафів та фінансових санкцій тощо. Нецільове використання бюджетних коштів - витрачання бюджетних коштів на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів, бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів). Об’єкт бухгалтерського обліку - активи і пасиви бюджету; дохідна і видаткова частини бюджету; планові показники, відповідно до яких виконують бюджет; зобов’язання розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інші операції з виконання бюджету. Об’єкт контролю – особа чи інституція, на діяльність якої спрямовані контрольні дії контролюючого суб’єкта, що перебуває в економічному середовищі. Облігації внутрішньої державної позики (ОВДП)- державні цінні папери, що розміщуються виключно на внутрішньому фондовому ринку і підтверджують зобов’язання України щодо відшкодування пред’явникам цих облігацій їх номінальної вартості з виплатою доходу відповідно до умов розміщення облігацій. Облігації зовнішніх державних позик України (ОЗДП)- державні боргові цінні папери, що розміщуються на міжнародних фондових ринках і підтверджують зобов’язання України відшкодувати пред’явникам цих облігацій їх номінальну вартість з виплатою доходу відповідно до умов випуску облігацій. Облігація– цінний папір, що посвідчує внесення його власником грошей, визначає відносини позики між власником облігації та емітентом, підтверджує зобов’язання емітента повернути власникові облігації її номінальну вартість у передбачений умовами розміщення облігацій строк та виплатити доход за облігацією, якщо інше не передбачено умовами розміщення. Облікова політика ДКСУ – це сукупність визначених у межах чинного законодавства принципів, методів і процедур, що використовуються Державною казначейською службою України для складання та подання звітності про виконання бюджетів. Обслуговування боргу – операції щодо здійснення плати за користування кредитом (позикою), сплати комісій, штрафів та інших платежів, пов’язаних з управлінням державним боргом. До таких операцій не належить погашення державного (місцевого) боргу. Одержувач бюджетних коштів - суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Оперативний баланс казначейських операцій – одна з форм управлінської звітності, яка формується за даними сальдових балансів органів ДКСУ, та дає змогу проаналізувати структуру залишків на ЄКР. Операції з активного управління державним боргом-операції, пов’язані з державним боргом та спрямовані на зменшення ризиків, пов’язаних з державним боргом, та/або отримання економії коштів державного бюджету, додаткових надходжень до державного бюджету. Операційний день – частина робочого дня банку або іншої установи - члена платіжної системи, протягом якої приймаються документи на переказ і документи на відкликання та за наявності технічної можливості здійснюється їх оброблення, передавання і виконання. Операційний час – операційний час - частина операційного дня банку або іншої установи - члена платіжної системи, протягом якої приймаються від клієнтів документи на переказ і документи на відкликання, що мають бути оброблені, передані та виконані цим банком протягом цього самого робочого дня. Операція в органах ДКСУ– дія або подія (може складатися з декількох складових), яка викликає зміни в фінансових характеристиках виконання бюджетів. Первинний документ– документ, що містить дані про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Перевірка - форма контролю окремих операцій або конкретних визначених напрямів (сегментів) фінансово-господарської діяльності підприємства, яка передбачає дослідження змісту і сутності кожної господарської операції, вивчення її взаємозв’язків з іншими подіями. Переказ коштів - рух певної суми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі. Періодична звітність- місячна й квартальна звітність про виконання бюджетів і кошторисів розпорядників бюджетних коштів. План використання бюджетних коштів - основний плановий документ, відповідно до якого одержувачі витрачають бюджетні кошти. За відсутності зазначеного документа видатки з рахунку одержувача не здійснюються. План рахунків бухгалтерського обліку по виконанню державного та місцевих бюджетів- систематизований перелік рахунків бухгалтерського обліку, що використовується для реєстрації відповідних операцій та відображення бухгалтерської інформації, і забезпечує складання фінансової та бюджетної звітності. Платіжна вимога– розрахунковий документ, що містить вимогу стягувача або при договірному списанні отримувача до обслуговуючого платника банку здійснити без погодження з платником переказ визначеної суми коштів з рахунку платника на рахунок отримувача; Платіжна система- це сукупність організаційних, технічних і програмних засобів, що забезпечує переказ грошей з дотриманням певних правил та принципів. Платіжне доручення- розрахунковий документ, який містить доручення платника банку або іншій установі - члену платіжної системи, що його обслуговує, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунка на рахунок отримувача; Платіжний інструмент- засіб певної форми на паперовому, електронному чи іншому виді носія інформації, використання якого ініціює переказ коштів з відповідного рахунка платника. До платіжних інструментів відносяться документи на переказ та спеціальні платіжні засоби; Погашення боргу - повернення позичальником кредитору отриманих кредитів (позик) відповідно до умов кредитних договорів (договорів про позику) та умов випуску боргових цінних паперів. Податкові надходження- встановлені законами України про оподаткування загальнодержавні податки і збори (обов’язкові платежі) та місцеві податки і збори (обов’язкові платежі).Подвійний запис - спосіб взаємопов’язаного відображення бюджетних операцій на рахунках бухгалтерського обліку, коли кожну операцію записують по дебету одного рахунку і по кредиту другого рахунку на однакову суму. Позичальник- юридична або фізична особа, яка отримує у тимчасове користування кошти державного бюджету на умовах повернення, платності та строковості на певну визначену мету відповідно до нормативно-правових актів. Предмет бухгалтерського обліку - процес виконання бюджетів, який відображає розподіл і перерозподіл національного доходу. Предмет фінансового контролю - фінансові відносини між гілками державної влади та місцевого самоврядування щодо створення, розподілу та перерозподілу фінансових ресурсів з метою задоволення соціально-економічних потреб держави. Призупинення бюджетних асигнувань– передбачає припинення повноважень розпорядників бюджетних коштів на взяття бюджетного зобов’язання на відповідну суму на строк від одного до трьох місяців у межах поточного бюджетного періоду шляхом внесення змін до розпису бюджету (кошторису). Програмна класифікація видатків та кредитування бюджету- відображення розподілу бюджетних призначень за бюджетними програмами, формується МФУ (місцевим фінансовим органом) за пропозиціями, поданими головними розпорядниками бюджетних коштів під час складання проекту закону про Державний бюджет України (проекту рішення про місцевий бюджет) у бюджетних запитах. Використовується у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі. Протокол про порушення бюджетного законодавства- це документ, яким засвідчується факт порушення учасниками бюджетного процесу вимог бюджетного законодавства щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання. Рахунки бухгалтерського обліку (елемент методу бухгалтерського обліку) - спосіб групування і поточного відображення бюджетних операцій за якісними, однорідними ознаками, зумовленими прийомом подвійного запису. Ревізія - форма контролю, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Регістри синтетичного та аналітичного обліку операцій - це носії спеціального формату у вигляді відомостей, книг, журналів, карток обліку тощо. Їх призначення – хронологічне, систематичне чи комбіноване накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів. Реєстраційні рахунки- відкриваються розпорядникам бюджетних коштів, за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету для обліку операцій з виконання загального фонду кошторисів. Ризик, пов’язаний із державним боргом, - це можливість настання події (обставини) імовірнісного характеру, що призведе до збільшення витрат державного бюджету, пов’язаних із збільшенням сум погашення і обслуговування державного боргу, або зменшення можливостей фінансування державного бюджету за рахунок боргових джерел. Річна звітність– звітність, яка складається за річними підсумковими даними облікових регістрів та зведених звітів і є логічним завершенням періодичної звітності. Рішення про місцевий бюджет - нормативно-правовий акт Верховної Ради АР Крим чи відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно Ради міністрів АР Крим, місцевої державної адміністрації або виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду. Розпис бюджету - документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації. Розпорядники бюджетних коштів- бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань та здійснення витрат бюджету. Розрахунковий документ- документ на переказ коштів, що використовується для ініціювання переказу з рахунка платника на рахунок отримувача (платіжне доручення, платіжна вимога, платіжна вимога-доручення, розрахунковий чек тощо). Розрахунковий чек- паперовий розрахунковий документ, що містить нічим не обумовлене розпорядження платника банку, що його обслуговує, провести переказ суми коштів на користь визначеного в ньому отримувача. Розрахунково-касове обслуговування- сукупність послуг, що надаються банком клієнту на підставі укладеного між ними договору, які пов’язані із переказом грошей з рахунку (на рахунок) цього клієнта, видачею йому грошей у готівковій формі, а також здійсненням інших операцій. Синтетичний облік – облік, що здійснюється на рівні класів, розділів, груп та балансових рахунків. Балансові рахунки (синтетичний облік) забезпечують інформацію про операції, які виконуються органами фінансової системи при виконанні бюджетів та їх відображення у фінансовій звітності. Система електронних платежів (СЕП) НБУ- державна банківська платіжна система, що забезпечує проведення міжбанківського переказу через кореспондентські рахунки банків (філій) - резидентів у Національному банку із застосуванням електронних засобів приймання, оброблення, передавання та захисту інформації у файловому режимі або режимі реального часу. Спеціальні реєстраційні рахунки– рахунки, що відкриваються розпорядникам бюджетних коштів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету для обліку операцій з виконання спеціального фонду кошторисів. Статистичний облік – облік, який вивчає і узагальнює масові явища та їх закономірності в бюджетному процесі. Для ведення статистичного обліку використовуються дані оперативного і бухгалтерського обліку. Дані статистичного обліку використовують для економічного аналізу і прогнозування на поточний і перспективний період. Суб’єкт контролю – особа або інституція, яка здійснює контрольні дії щодо власної діяльності або діяльності іншої фізичної чи юридичної особи, які перебувають у економічному середовищі. Суб’єкти фінансового контролю - органи державної влади та місцевого самоврядування залежно від рівня ініціювання, а також інститути незалежного фінансового контролю, сукупність яких складає інфраструктуру фінансового контролю. Транспарентність (прозорість) -доступність для громадськості інформації про бюджетний процес. Трансферти- кошти, одержані від інших органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших держав або міжнародних організацій на безоплатній та безповоротній основі. Управління державним боргом -сукупність дій, пов’язаних із здійсненням запозичень, обслуговуванням і погашенням державного боргу, інших правочинів з державним боргом, що спрямовані на досягнення збалансованості бюджету та оптимізацію боргового навантаження. Управління ризиками - це складова управління державним боргом щодо визначення бажаного співвідношення між очікуваними витратами та ризиками і досягнення цього співвідношення. Управлінська звітність- звітність про стан і результати діяльності Казначейства, що використовується для планування, контролю й прийняття управлінських та економічних рішень. Управлінський облік- система збору та обробки облікової інформації, яка ведеться з метою забезпечення керівництва органів Державної казначейської служби України оперативною фінансовою і нефінансовою інформацією у визначеній ними формі для планування, управління бюджетними коштами, оцінки і контролю використання бюджетних коштів. Учасники бюджетного процесу - органи, установи та посадові особи, які наділені бюджетними повноваженнями. Фінансова звітність- система взаємопов’язаних узагальнюючих показників, що відображає фінансовий стан бюджету та результати його виконання за звітний період і складається згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку. Фінансовий контроль – це комплекс заходів, що вживаються законодавчими та виконавчими органами влади всіх рівнів, а також спеціально утвореними установами, для забезпечення законності та ефективності формування, володіння та використання фінансових ресурсів з метою захисту фінансових інтересів держави, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та громадян. Форма бухгалтерського обліку- це система взаємопов’язаних облікових регістрів (хронологічних і систематичних) з певною методикою відображення в них операцій у певній послідовності. Функціональна класифікація видатків- групування видатків за функціональним призначенням із метою проведення їх аналізу і, таким чином, прогнозування видатків наступних бюджетних періодів. Цінні папери- документи встановленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчують грошові або інші майнові права, визначають взаємовідносини особи, яка їх розмістила (видала), і власника, та передбачають виконання зобов’язань згідно з умовами їх розміщення, а також можливість передачі прав, що випливають із цих документів, іншим особам. Читайте також:
|
||||||||
|